Tips för att slippa ha datorn på golvet.

Permalänk
Medlem

Tips för att slippa ha datorn på golvet.

Ikea säljer just nu ett hyllplan som heter Ekby Laiva i svart-grå för 19kr, måtten 59cmx24cm. Hyllplanet i kombination med hjulen Rill för 59kr/4st ger en praktisk liten "skateboard" att ställa datorn på under skrivbordet. Underlättar väldigt mycket vid kabeldragning, när man kopplar in datorn samt gör det väldigt lätt att städa och dammsuga då man kan rulla undan hela datorn.

Inte någon oerhört revolutionerande idé men det underlättar i vardagen samt gör frugan/flickvännen/mamma glad då de kommer åt att dammsuga lättare!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Ikea säljer just nu ett hyllplan som heter Ekby Laiva i svart-grå för 19kr, måtten 59cmx24cm. Hyllplanet i kombination med hjulen Rill för 59kr/4st ger en praktisk liten "skateboard" att ställa datorn på under skrivbordet. Underlättar väldigt mycket vid kabeldragning, när man kopplar in datorn samt gör det väldigt lätt att städa och dammsuga då man kan rulla undan hela datorn.

Inte någon oerhört revolutionerande idé men det underlättar i vardagen samt gör frugan/flickvännen/mamma glad då de kommer åt att dammsuga lättare!

Har en egen liknande som jag svängt ihop själv, inte bara bra då det är lättare att dammsuga under, det kommer inte in specielt mycket damm i datorn heller!'

Bra tips

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

På tal om ikea. Jag köpte en datorupphängning i aluminium som jag trodde skulle bli bra, haha den har skapligt sne nu, tål ingenting. Min dator väger ju inte ens mycket. Kommer inte ihåg vad den heter men rekommenderas inte !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Inte någon oerhört revolutionerande idé men det underlättar i vardagen samt gör frugan/flickvännen/mamma glad då de kommer åt att dammsuga lättare!

Stäng inte ute halva befolkningen från forumet genom såna här uttalanden. Mycket möjligt att det var skämtsamt menat, men i sådana fall var det inte särskilt tydligt, var försiktig!

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Ungefär - ja. Förutom att det inte ser så anskrämligt och plastigt ut

Skrivet av Mackansson:

Stäng inte ute halva befolkningen från forumet genom såna här uttalanden. Mycket möjligt att det var skämtsamt menat, men i sådana fall var det inte särskilt tydligt, var försiktig!

Hmm, hänger inte riktigt med i resonemanget om att halva befolkningen skulle utestängas. Rent statistiskt sett är nog könsfördelningen i detta forum väldigt tungt på den manliga sidan. Att städning i hemmet till stor del sköts av fruar, flickvänner och speciellt mammor torde oxå vara allmänt känt. Men som du påpekar så var kommentaren menat som en skämt - riktiga karlar dammsuger själva!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

riktiga karlar dammsuger själva!

riktiga karlar damsuger inte!

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Hmm, hänger inte riktigt med i resonemanget om att halva befolkningen skulle utestängas. Rent statistiskt sett är nog könsfördelningen i detta forum väldigt tungt på den manliga sidan. Att städning i hemmet till stor del sköts av fruar, flickvänner och speciellt mammor torde oxå vara allmänt känt. Men som du påpekar så var kommentaren menat som en skämt - riktiga karlar dammsuger själva!

Du har helt rätt i att könsfördelningen i detta forum är mansbetyngt. Just därför blir det viktigt att värna om de modiga kvinnor som vågar sig hit!

Det jag menade med att stänga ute halva befolkningen var att en av anledningarna till att det är få tjejer här är just på grund av "den grabbiga stämningen", som en sån här kommentar skulle kunna vara exempel på.

Ursäkta om jag misstolkade ditt skämt, jag är tydligen känslig när det gäller sånt här.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

riktiga karlar damsuger inte!

Riktiga karlar damsuger inte (förutom kring deras käraste ägodel, datorn).

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk
Medlem

Varöfr inte bara ställa datorn på bordet
ganska smart dock med en såndär låda

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Negima:

Riktiga karlar damsuger inte (förutom kring deras käraste ägodel, datorn).

Riktiga män använder tryckluft

Hade det inte varit för att mitt 800D är så jädra högt hade jag nog gjort något i den stilen du beskriver.

Permalänk

Bor man i de tre stora städerna (plus Uppsala, Lund och Helsingborg) så har ju Granit väldigt stabila och hållbara rullplattor som är perfekta att ställa datorn på GRANIT.COM - Träplatta med hjul

Permalänk
Medlem

Spånplatta med hjul på?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag har min på ett litet bord bredvid skrivbordet, en polare snickrade ihop en trä platå med en liten kant på utsidan så datorn står stabilt han fäste på skrivbordet han har datorn på blev väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Varöfr inte bara ställa datorn på bordet
ganska smart dock med en såndär låda

Jag kan inte ha datorn på bordet då den inte får plats (står 3 skärmar där!). Då är en sån här konstruktion väldigt smidig!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

"Max. belastning: 10 kg" där rök den skivan man kan ju köpa 2 o förstärka men visst när vikten är "jämt" fördelad borde den klara de. ja skulle nog köpt 2.

tack för tipset, blir en resa till dom fördömdas affär och köpa 2 st! om man lyckas komma igenom varuhuset med bara 2st sånna och ett par hjul så är man duktig. alltid är de ju nån som ska följa med och så är man fast där inne. spyr på tanken att åka dit. men dom har billiga hyllor för hemma meck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

"Max. belastning: 10 kg" där rök den skivan man kan ju köpa 2 o förstärka men visst när vikten är "jämt" fördelad borde den klara de. ja skulle nog köpt 2.

tack för tipset, blir en resa till dom fördömdas affär och köpa 2 st! om man lyckas komma igenom varuhuset med bara 2st sånna och ett par hjul så är man duktig. alltid är de ju nån som ska följa med och så är man fast där inne. spyr på tanken att åka dit. men dom har billiga hyllor för hemma meck!

Det där med maxbelastningen gäller bara om den används för vad den är konstruerad för - dvs. hänga på en vägg från konsoller. Belastningen blir helt annan om den vilar på 4 hjul istället för att hänga på ett par skenor. Har haft min FD Define R2 stående på den ett en vecka nu, flyttat runt den bra mycket och den håller fint. Tror FD'en väger 12kg eller nått sånt så det är inga problem.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Det där med maxbelastningen gäller bara om den används för vad den är konstruerad för - dvs. hänga på en vägg från konsoller. Belastningen blir helt annan om den vilar på 4 hjul istället för att hänga på ett par skenor. Har haft min FD Define R2 stående på den ett en vecka nu, flyttat runt den bra mycket och den håller fint. Tror FD'en väger 12kg eller nått sånt så det är inga problem.

attans ja som ville hänga den på väggen.
hö joo kom på att vikten blir fördelad -.-

Permalänk
Medlem

Min dator är 35cm bred och får inte plats i någon hållare som finns på marknaden, någon som vet var de säljer en datorhållare på hjul för breda datorer?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Min dator är 35cm bred och får inte plats i någon hållare som finns på marknaden, någon som vet var de säljer en datorhållare på hjul för breda datorer?

Har liknande jag med, alla alternativ har varit på tok för smala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Min dator är 35cm bred och får inte plats i någon hållare som finns på marknaden, någon som vet var de säljer en datorhållare på hjul för breda datorer?

Var det verkligen värt att bumpa en 4 år gammal tråd?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av griid_83:

Min dator är 35cm bred och får inte plats i någon hållare som finns på marknaden, någon som vet var de säljer en datorhållare på hjul för breda datorer?

Bygg själv, beställ tillsågning av en en lagom stor plywood/mdf skiva på en brädgård och skruva i möbelhjul, finns på Clas Ohlson och liknande butiker.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Ikea säljer just nu ett hyllplan som heter Ekby Laiva i svart-grå för 19kr, måtten 59cmx24cm. Hyllplanet i kombination med hjulen Rill för 59kr/4st ger en praktisk liten "skateboard" att ställa datorn på under skrivbordet. Underlättar väldigt mycket vid kabeldragning, när man kopplar in datorn samt gör det väldigt lätt att städa och dammsuga då man kan rulla undan hela datorn.

Inte någon oerhört revolutionerande idé men det underlättar i vardagen samt gör frugan/flickvännen/mamma glad då de kommer åt att dammsuga lättare!

Man kan också köpa 4st snygga hjul, montera bort fötterna på lådan och skruva fast hjulen direkt i chassit.

Funkar skitbra och det ser väldigt stilrent ut.

Skrivet av mini-ryttge:

riktiga karlar damsuger inte!

Skrivet av Negima:

Riktiga karlar damsuger inte (förutom kring deras käraste ägodel, datorn).

Riktiga karlar har en robotdamsugare

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Har liknande jag med, alla alternativ har varit på tok för smala.

Skrivet av mrqaffe:

Bygg själv, beställ tillsågning av en en lagom stor plywood/mdf skiva på en brädgård och skruva i möbelhjul, finns på Clas Ohlson och liknande butiker.

Skrivet av skog1s:

Man kan också köpa 4st snygga hjul, montera bort fötterna på lådan och skruva fast hjulen direkt i chassit.

Funkar skitbra och det ser väldigt stilrent ut.

Riktiga karlar har en robotdamsugare

Har köpt 4st. hjul nu (50kg) och ska skruva fast det på ett hyllplan från Ikea 70x35 cm så det borde fungera ganska bra.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

riktiga karlar damsuger inte!

Jag städar och lagar mest mat i hemmet. Jobbar som elektriker och kan meka ihop vad som helst är jag en kärring?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Jag städar och lagar mest mat i hemmet. Jobbar som elektriker och kan meka ihop vad som helst är jag en kärring?

Hade varit så mycket enklare ifall det handlade om att DAMMSUGA, inte damsuga.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Jag städar och lagar mest mat i hemmet. Jobbar som elektriker och kan meka ihop vad som helst är jag en kärring?

Ummm det du svarade på. det är 4 år gammalt snart lol
(Någon random som bumpade tråden nyligen.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Jag städar och lagar mest mat i hemmet. Jobbar som elektriker och kan meka ihop vad som helst är jag en kärring?

Tänk på att inlägget är från 2010.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Tänk på att inlägget är från 2010.

Precis, en föråldrad könssyn

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"