Permalänk
Medlem

Xbox 360 RROD problem!

Det är så att en polare köpte en begagnad RROD:ad (3 ringar) 360 för att komma undan billigare och köpte ett litet pack med skruvar och metallbrickor, monteringen var enkel och den tredje ringen försvann - men kvar återstår dem andra 2, den 2:a ringen repreenterar "överhettningen" men trots att den lyses så är inte någon av flänsarna ljumma/varma och det är oberoende hur lång tid den är igång.

Så, vad kan vi göra? Jag hjälpte han med monteringen och det sitter bra. Minnena har under moderkortet 4st heatpads, men inte ovanpå. Notera att inga felkoder visas på skärmen överhuvudtaget, ingen bildsignal alls. Xbox'en har inte heller tidigare varit utsatt för reparation eller blivit öppnad.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Att flänsarna inte blir varma kan bero på dålig kontakt. Du har dubbelkollat detta?
Hur är det med nätagget han använder, är detta testat på en annan konsoll?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Att flänsarna inte blir varma kan bero på dålig kontakt. Du har dubbelkollat detta?
Hur är det med nätagget han använder, är detta testat på en annan konsoll?

//Gorian

Nätaggregatet är inget fel på, det ger ström. Angående flänsarna så har vi använt uteslutningsmetoden lite och testae vara utan en metallbricka på både CPU och GPU och DÅ blev flänsarna varma - tillsammans med 3 ringar igen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

På vilket sätt har ni undersökt nätaggregatet? När jag köpte min andra 360 så möttes jag av två röda lampor första gången jag satte på min 360. Ibland lyckades den boota och var då på i några sekunder/minuter innan den kraschade och började lysa igen.

Lösningen i mitt fall var enkel; jag väntade till senare på kvällen när elnätets chock av första snön hade lagt sig. Men om två lampor kan bero på strömförsörjningsproblem på min xbox kan det nog hända på din väns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kidd:

På vilket sätt har ni undersökt nätaggregatet? När jag köpte min andra 360 så möttes jag av två röda lampor första gången jag satte på min 360. Ibland lyckades den boota och var då på i några sekunder/minuter innan den kraschade och började lysa igen.

Lösningen i mitt fall var enkel; jag väntade till senare på kvällen när elnätets chock av första snön hade lagt sig. Men om två lampor kan bero på strömförsörjningsproblem på min xbox kan det nog hända på din väns?

MUltimeter, vi har en andra 360 här men av någon anledning så har Microsoft gjort en mindre ändring på den fysiska kontakten så det andra nätaggregatet inte kan kopplas in på den felande 360n.

Lite lustigt att polarens 360 får 3-ringar MEN blir varm medans 2-ringar är alldeles kall, motsäger lite med vad man hittar genom Google.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Fixa så att flänsarna sitter på bra, sen måste du överhetta xboxen så att systemet startar om. när du ser att den är överhettad så stäng av den och låt den svalna ett tag sen startar du den som vanligt

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Fixa så att flänsarna sitter på bra, sen måste du överhetta xboxen så att systemet startar om. när du ser att den är överhettad så stäng av den och låt den svalna ett tag sen startar du den som vanligt

Det var den metoden vi har försökt använda oss av, problemet när 2-ringar dyker upp är att boxen ALDRIG blir överhettad (inte ens ljummen) och då har vi skruvat och använt distanser i olika kombinationer. Det är först när 3-ringar dyker upp som både CPU och GPU blir varma, men inte i 2-ringar.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag har ett nytt set av skruvar och brickor, av den standard som används av "alla andra" - problemet kvarstår. Skruvarna är hårt dragna, brickorna är korrekt placerade, två lampor blinkar MEN blir inte varm överhuvudtaget.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

MUltimeter, vi har en andra 360 här men av någon anledning så har Microsoft gjort en mindre ändring på den fysiska kontakten så det andra nätaggregatet inte kan kopplas in på den felande 360n.

Inget som hjälper precis, men kan upplysa lite Microsoft fixade så att nya 360 från förra året eller så tar mindre ström än de tidigare. Säkert därför kontakten är olika, för att se till att man använder rätt strömstyrka på rätt 360 och inte bränner någons konsoll.

Permalänk
Medlem

har ni försökt att täcka in xboxet i en handduk elr nått så det inte kan andas..det lär väl göra så det blir varmt?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...