Apple lanserar Iphone 4 på WWDC

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Aha, jag har bara provat SonyEricsson X10 mini och utförandet på den Androiden gillade jag inte så skarpt, men då finns det anledning att titta på ex HTC Desireeller liknande

Sony Ericssons gränssnitt är fruktansvärt om du frågar mig. Förstår inte ens varför folk köper telefonen. Hehe.

Desire, Legend och nya Samsung Galaxy är väl de enligt mig som i gränssnittet ligger bäst till.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Apple skryter i deras reklam film på youtube om att Iphone 4 har den högsta upplösningen på en mobiltelefon. Det där är skitsnack sharp har haft högre upplösning ett bra tag tex Sharp Aquos Fulltough 931SH har 1024×480 .

1024×480=491520d
960x640=614400d

Så Iphone 4 är mer högupplöst. 25% högre upplösning för att vara exakt.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

Mycket imponerande specifiktationer och förbättringar. Hade gärna velat ha en sån, men det tar emot så hårt att köpa apples produkter.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Du vet att en dator består av operativsystem samt en del hårdvara? Självklart är det hårdvaran jag pratar om i detta fallet. För mig finns det absolut ingen vinning i att lära mig MAC OS då program utbudet är begränsat i jämförelse. Du får annars ge ett bra förslag på en utvecklings miljö som matchar Microsoft Visual Studio och som klarar .NET framework

Jag är medveten om att det krävs både hårdvara och mjukvara...
Jag tycker att Windows saknar bra verktyg för att utveckla Cocoa, om vi nu ska snigla in på samma tråd!
Inget av språken har något vidare officiellt stöd på andra platformar. Så nej, något förslag på en bra utvecklingsmiljö som stödjer .NET till Mac har jag ej.

Däremot har du Eclipse, NetBeans och andra liknande som stödjer de flesta andra språk och som är plattformsoberoende. Gratis, dessutom

Skrivet av SnowJim:

Vad är det för fel på HP, DELL mfl? Jag köpte ju en 24" DELL skärm för 8000 kr som piskade en omtalad 24" tummare från Apple trotts att Apples skärm kostade det dubbla? Så visst håller de kvalité så länge man håller sig i övre segmentet. Men visst de utvecklar ju inte själva operativsystemet, det fungerar dock väldigt bra ändå.

Jag har inte sagt att det är något fel på dessa. Jag ska troligtvis själv köpa en skärm från Dell vilken dag som helst. Jag menar att det fortfarande inte finns företag (eller ett väldigt litet antal) som erbjuder helhetslösningar (ett exempel på det är iMac som ju har skärm och dator i samma låda). Här vet jag inte några exempel på företag som gör samma sak!

Skrivet av SnowJim:

Alltså sökfunktionen i Windows är ju relativt snabb så länge den söker på de indexerade filerna. Det finns ju säkert någon anledning till varför man per default inte indexerar alla filer i hela systemet. Jag tänker dock inte ge mig djupare in på det där då jag inte alls är insatt i hur Apple fungerar.

Testar du Spotlight inser du att Windows lösning absolut inte är snabb eller effektiv. Inte på några punkter Den hittar dessutom en fil sekunden efter den lagts till i filsystemet! Windows alternativ har startmenyn samt några programmappar. Det andra klarar den ej av att hitta

Sökfunktionen ser jag som en möjlighet att snabbt starta ett program.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

själv köpte jag min 3g för 2-3 k på releasedagen enda månadskostnaden var för 99 i månaden för abbonemang, inga extra månadskostnader,

2-3k är ganska stor skillnad. Kunde lika gärna vara 3999 som 1999. Jag tror du överdriver lite för att framhäva din åsikt. Kan det ha varit ett 24 månaders abonnemang.

Kollade en snabbis på telenor för deras iphone 3G 8GB med telenor surfa bas utan förhöjd månadsavgift.
Den kostade 3600 kr + (99 kr i månaden i 24 månader) och detta är 2010. Tror du Överdriver lite iaf

Permalänk

Jag har kollat på nätet på Desire och blev faktiskt väldigt intresserad av den men väldigt dumt just nu innan release av iP4 att köpa den. Då kan jag vänta företagen att sänka sina priser för att konkurrera mot efterfrågan av iPhone 4.

Kanske en sänkning kanske precis innan release? Eller kanske vänta på nya versionen av Desire :)?

Permalänk

Det kommer garanterat att bli mycket prestandatester mellan HTC Desire och Iphone 4.

iPhones fördelar kommer även komma till Desire som uppspelning i 720p till exempel.

Videosamtal är värdelöst, dessutom fungerar det endast via WiFi. Videosamtal har funnits sedan 90 talet och har aldrig slagit igenom. Jag kan inte heller tänka mig att Apple skulle påverkar att det slår igenom tanke på hur dyrt det är att föra videosamtal (Apple: med en enkel touch) - som också kostar 5kr per minut. Dessutom har jag för mig att videosamtal endast går mot de andra som har iPhone 4? Det är möjligt jag har fel om det.
3 har väl gratis om man för videosamtal till 3.

Men med Android kan man också föra videosamtal genom att ladda ned gratisapps, så jag förstår inte Apples hysteri om videosamtal.

Det ryktas om att Desire har hårdvarustödet för 802.11n, men inga vettiga drivrutiner. Sedan har ju Desire (Android) stöd för flash, iphone har inte.

Sedan detta med multitasking, ja 4 program åt gången om jag har läst och förstått rätt på nätet. Vad är fyra program åt gången för någonting? Det kan jag göra med min iPhone 3GS med hjälp av Backgrounder, dessutom 10 program åt gången om jag vill.

Apple menar på att mobilföretagen har varit upptagna för att hinna ikapp Apples Iphone, medan Apple har varit upptagna med att utveckla coola funktioner och finesser till deras iPhone. Problemet nu för Apple är att de har jobbat NU för att komma ikapp, inte om någon eller några telefoner.

Google kommer med sitt Android operativsystem att lansera version 2.2 (Froyo)som skall vara 2-5 gånger så snabb som den befintliga 2.1 versionen av Android, som för övrigt är snabbare än iPhone 3GS. Hur skall Apple tackla detta?

Apple talar om att iPhone 4 har videoredigeringsmöjligheter. Iphone 4 spelar även in i hd (720p). Min fråga är väl hur deras iPhone 4 skall kunna redigera en HD film om 720p när en dator med 4 kärnor, 4 gb i ramminne får jobba som tusan för att redigera filmer i liknande upplösningar?

Apple iPhone OS är enkelt, relativt snabbt och fungerar bra. Men Google med Android kommer förmodligen komma längre tror jag i längden. Apple lanserade första iPhone 2006. Android har funnits i ett år och är enligt mig ett koncept under utveckling fortfarande. Sedan jobbar Google med att låta Android och Chrome OS att integreras och då talar vi TV-apparater, telefoner, datorer. Hur skall Apple tackla detta? De har ju inte ens stöd för Flash folks!

Apple gjorde det 2006 och tog hela mobilbranschen 2006 till en ny nivå. Men jag tror absolut inte de kommer att göra det med iPhone 4. Finns egentligen inget speciellt med telefonen. Upplösningen i all ära (finns telefoner som har högre så Apple har fel om högsta upplösning).

Apple hypar iPhone 4 med:
- Videosamtal: Det har funnits länge
- Multitasking: iPhone 4 kan köra 4 program samtidigt. Min Desire just nu kör 33 program just nu och seghet finns inte att tala om.
- Backgrundsbilder (kom igen?)

Apple är duktiga på att hypa saker, absolut. Denna videon från Måndags visar på ungefär hur bra de har lyckats hypa iPhone 4 med sina "nya features":
YouTube - Apple - iPhone 4 - FaceTime

Så, vad tror ni att telefonen kommer att kosta? Lyckas de priskonkurrera, ja kanske. Om inte så tror jag detta floppar.

Läs det här och ni blir smartare. Äntligen en vettig artikel som inte är partisk för en gångs skull:
Analys: Nya Iphone 4 ikapp konkurrenterna - Mobil.se

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Vi kan kort säga att det finns inget som går att jämföras med Visual Studio. .NET kan väll delvis rulla på Linux också om jag inte missminner mig, men det hör inte hit. Vi pratar om vilken tillgång det finns och Mac har inget som kommer i närheten.

Vad jag läst på nätet så verkar folk (på klassiskt vis) många se för- och nackdelar med båda.
Men jag är inte insatt i just denna fråga. Vet däremot att Xcode 4 är på gång.

Skrivet av SnowJim:

Hehe priset var kanske lite att ta i men se här :Dell Ultrasharp 2408WFP 24" Widescreen LCD - HotHardware

Skärmen du länkar till må vara bra, men den har S-PVA-panel (sen är det ju en artikel från 2008).
Apple kör med IPS i sina skärmar, vilket är en dyrare panel (och generellt ansedd som bättre, framförallt för bildbehandling). Ej rättvist att jämföra pris rakt av.
Som vanligt är saker mer komplicerade under ytan när man jämför i detalj.

Skrivet av SnowJim:

Åter igen, det handlar om vad man har för behov, det är bara att till att inse att du har väldigt mycket bredare möjligheter med Windows när det gäller tillgängliga program. Att det finns program för alla "every day" saker man gör på Mac e väll inte så märkvärdigt, och självklart finns det säkert många program även till Mac men du kan ju inte på allvar ens fundera på att jämföra detta med Windows?

Klart det handlar om vad man har för behov. Men att påstå att allt är så jäkla mycket bättre på ena sidan är det jag motsäger mig. Vad är det för behov du menar inte täcks om man kör Mac? Tror du inte det finns saker som täcks på Mac-, men inte på Windows-sidan? Mac är i de allra flesta fall fullt jämförbart med Windows. Det finns grejor som Windows lämpar sig bättre till och det finns andra som Mac är bättre. Musik, video,och grafisk produktion

Att det finns fler program totalt sätt för Windows behöver inte betyda att Windows är bäst för alla. I så fall är ju iPhone också bästa luren för alla då det är telefonen som det finns flest program till. Så enkelt är det inte. Det är aldrig så enkelt.

Det finns flera anledningar till att exempel många som sysslar med grarfisk formgivning föredrar Mac – och det handlar inte enbart om designen på Apples hårdvara.

Typsnittsrenderingen i Mac OS X exempelvis.
Vet inte om du sysslar så mycket med typografi, men man kan fundera på nedan.

”For many of the reasons explained in this article, it is laughable to hear some visual designer, developer, UX person, or whomever say they are an expert in typography, yet they use a box running Microsoft’s Windows. You might be an expert in the way Microsoft’s font rendering wrecks the shape of letter-forms, and how to deal with that mess, but if you had a real expertise in, and love of, typography there is no way that you could be using anything but the Mac OS X as your system of choice, unless your enterprise company will not let you use a Mac, and even then, you should still be using a Mac as your personal computer of choice–if you really are a typography expert, and not just blowing hot air.”

http://dougitdesign.com/blog/2009/10...tween-the-oss/

Många som sysslar med musik brukar också föredrar Mac av olika anledningar.
För cirka ett år sen slutade Apogee (ett företag som tillverkar olika ljud-interface) att utveckla drivrutiner för Windows med motiveringen ”Apogee has made this decision in order to focus all research, development, and support resources on the Apple platform with its unparalleled power and stability.”

Apogee Discontinues Windows Development

Skrivet av SnowJim:

Hehe mina åsikter är högst personliga och det lär inte bli någon förändring på det på ett bra tag. Inget annat operativsystem kan uppfylla mina behov i dagsläget så enkelt är det. Visst jag skulle kunna köpa en Mac och använda den att surfa med eller något annat, men varför då inte använda det jag redan har som fungerar ypperligt?

”För att surfa med”...
Jovisst. Klart du ska köra på det du gör om allt känns bra. Jag gillar själv Windows 7 (den första Windows-version jag överlag trivs riktigt bra i) och det är klart man kan fullständigt strunta i allt som Apple gör. Men man klarar sig bra på Mac-sidan också. Man måste inse att allt är inte bara är sämre – att det finns för- och nackdelar med båda och båda plattformarna är ”tillräckligt bra” i de allra flesta fall. Är bara så trött på att många är så högfärdiga och tror de vet bäst för allt och alla bara för att de tycker de är smarta när de undviker produkter från Apple.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Apple hypar iPhone 4 med:
- Videosamtal: Det har funnits länge
- Multitasking: iPhone 4 kan köra 4 program samtidigt. Min Desire just nu kör 33 program just nu och seghet finns inte att tala om.
- Backgrundsbilder (kom igen?)

Apple är duktiga på att hypa saker, absolut. Denna videon från Måndags visar på ungefär hur bra de har lyckats hypa iPhone 4 med sina "nya features":
YouTube - Apple - iPhone 4 - FaceTime

Så, vad tror ni att telefonen kommer att kosta? Lyckas de priskonkurrera, ja kanske. Om inte så tror jag detta floppar.

Läs det här och ni blir smartare. Äntligen en vettig artikel som inte är partisk för en gångs skull:
Analys: Nya Iphone 4 ikapp konkurrenterna - Mobil.se

Videosamtal har funnits länge ja, men så som jag förstod det kommer "FaceTime" vara inbyggt och gå via internet, dvs ingen kostnad, och utifrån det som släppts verkar kvalitén bättre än vanligt videosamtal.

Du glömde att de hypar med en skärm som faktiskt krossar konkurrenternas. Samt gyroskop och dylikt som konkurrenterna saknar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Det kommer garanterat att bli mycket prestandatester mellan HTC Desire och Iphone 4.

iPhones fördelar kommer även komma till Desire som uppspelning i 720p till exempel.

Videosamtal är värdelöst, dessutom fungerar det endast via WiFi. Videosamtal har funnits sedan 90 talet och har aldrig slagit igenom. Jag kan inte heller tänka mig att Apple skulle påverkar att det slår igenom tanke på hur dyrt det är att föra videosamtal (Apple: med en enkel touch) - som också kostar 5kr per minut. Dessutom har jag för mig att videosamtal endast går mot de andra som har iPhone 4? Det är möjligt jag har fel om det.
3 har väl gratis om man för videosamtal till 3.

Men med Android kan man också föra videosamtal genom att ladda ned gratisapps, så jag förstår inte Apples hysteri om videosamtal.

Det ryktas om att Desire har hårdvarustödet för 802.11n, men inga vettiga drivrutiner. Sedan har ju Desire (Android) stöd för flash, iphone har inte.

Sedan detta med multitasking, ja 4 program åt gången om jag har läst och förstått rätt på nätet. Vad är fyra program åt gången för någonting? Det kan jag göra med min iPhone 3GS med hjälp av Backgrounder, dessutom 10 program åt gången om jag vill.

Apple menar på att mobilföretagen har varit upptagna för att hinna ikapp Apples Iphone, medan Apple har varit upptagna med att utveckla coola funktioner och finesser till deras iPhone. Problemet nu för Apple är att de har jobbat NU för att komma ikapp, inte om någon eller några telefoner.

Google kommer med sitt Android operativsystem att lansera version 2.2 (Froyo)som skall vara 2-5 gånger så snabb som den befintliga 2.1 versionen av Android, som för övrigt är snabbare än iPhone 3GS. Hur skall Apple tackla detta?

Apple talar om att iPhone 4 har videoredigeringsmöjligheter. Iphone 4 spelar även in i hd (720p). Min fråga är väl hur deras iPhone 4 skall kunna redigera en HD film om 720p när en dator med 4 kärnor, 4 gb i ramminne får jobba som tusan för att redigera filmer i liknande upplösningar?

Apple iPhone OS är enkelt, relativt snabbt och fungerar bra. Men Google med Android kommer förmodligen komma längre tror jag i längden. Apple lanserade första iPhone 2006. Android har funnits i ett år och är enligt mig ett koncept under utveckling fortfarande. Sedan jobbar Google med att låta Android och Chrome OS att integreras och då talar vi TV-apparater, telefoner, datorer. Hur skall Apple tackla detta? De har ju inte ens stöd för Flash folks!

Apple gjorde det 2006 och tog hela mobilbranschen 2006 till en ny nivå. Men jag tror absolut inte de kommer att göra det med iPhone 4. Finns egentligen inget speciellt med telefonen. Upplösningen i all ära (finns telefoner som har högre så Apple har fel om högsta upplösning).

Apple hypar iPhone 4 med:
- Videosamtal: Det har funnits länge
- Multitasking: iPhone 4 kan köra 4 program samtidigt. Min Desire just nu kör 33 program just nu och seghet finns inte att tala om.
- Backgrundsbilder (kom igen?)

Apple är duktiga på att hypa saker, absolut. Denna videon från Måndags visar på ungefär hur bra de har lyckats hypa iPhone 4 med sina "nya features":
YouTube - Apple - iPhone 4 - FaceTime

Så, vad tror ni att telefonen kommer att kosta? Lyckas de priskonkurrera, ja kanske. Om inte så tror jag detta floppar.

Läs det här och ni blir smartare. Äntligen en vettig artikel som inte är partisk för en gångs skull:
Analys: Nya Iphone 4 ikapp konkurrenterna - Mobil.se

Du är ute och cyklar på många punkter.

Som vanligen handlar det inte bara om att man kan göra saker, det är hur man gör dem.
Du kollar i sann SweClockers-anda mest bara på ”tech specs” och lägger inte in detaljerna. Så som känslan i användargränssnittet, eller kvalitén på videochatten.
Lite som att säga: ”man har kunnat kolla på video hemma sen VHS kom ut, vad ska man med Blu-ray till?”

Om skärmen: Med upplösning menas inte (bara) antal pixlar, utan pixlar per tum (pixeltäthet).
Skärmen på iPhone 4 har 366 ppi – vilken annan mobiltelefon har det menar du?

960 * 640 = 614400
Vilken lur har fler pixlar?

Hur länge håller batteriet på din Desire när du kör de där 33 programmen samtidigt?

Nej, nu orkar jag inte skriva mer. Men skaffa gärna lite mer insikt innan saker sågas.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Vad jag läst på nätet så verkar folk (på klassiskt vis) många se för- och nackdelar med båda.
Men jag är inte insatt i just denna fråga. Vet däremot att Xcode 4 är på gång.

Hehe jag tror vi lägger ner den diskussionen.

Skrivet av star-affinity:

Skärmen du länkar till må vara bra, men den har S-PVA-panel (sen är det ju en artikel från 2008).
Apple kör med IPS i sina skärmar, vilket är en dyrare panel (och generellt ansedd som bättre, framförallt för bildbehandling). Ej rättvist att jämföra pris rakt av.
Som vanligt är saker mer komplicerade under ytan när man jämför i detalj.

Det var runt 2008 jag gav mig ut efter en ny skärm och självklart fanns det då folk som rekomenderade mig att titta på Apple skärmana för att de var ju "gjorda" för grafik. Efter en massa research kom jag fram till att DELL skärmen var utan tvekan bättre och dessutom billigare. Denna skärmen har jag än idag och jag är sjukt nöjd med den, vill man ha något bättre då är man antagligen grafiker på heltid.

Jag vet inte vad du försöker få fram genom att snacka om IPS skärmar? jämför du min skärm från 2008 med Apples nyare skärmar? Självklart måste det finns skärmar även idag som piskar Apples skärmar, ett hett tips är att börja på dells hemsida

Skrivet av star-affinity:

Klart det handlar om vad man har för behov. Men att påstå att allt är så jäkla mycket bättre på ena sidan är det jag motsäger mig. Vad är det för behov du menar inte täcks om man kör Mac? Tror du inte det finns saker som täcks på Mac-, men inte på Windows-sidan? Mac är i de allra flesta fall fullt jämförbart med Windows. Det finns grejor som Windows lämpar sig bättre till och det finns andra som Mac är bättre. Musik, video,och grafisk produktion

Som jag redan nämn en hel del gånger, utbudet är mycket mindre på Macen det gör självfallet att flexibiliteten blir mindre. Under alla de år jag jobbat med Musik, 3D, 2D och programmering så har jag aldrig känt att Windows plattformen inte har räckt till. Det är mycket möjligt att när man drar det till sina ytterligheter så kan det finns begränsningar som gör att Macen är bättre lämpad, det är inget jag kan kommentera.

Mina huvudsakliga krav är:

Visual Studio 2010 (utan tvekan bästa utvecklings verktyget)
.Net framework med APS.NET, C# och VB.NET
Slippa fundera på om programmen rullar på min maskin som jag hittar på nätet
Inte behöva välja bort spel för att de inte finns till min platform
Och så klart jobba med grafisk formgivning(3D/2D) som faktiskt fungerar väldigt bra på Windows.

Skrivet av star-affinity:

Det finns flera anledningar till att exempel många som sysslar med grarfisk formgivning föredrar Mac – och det handlar inte enbart om designen på Apples hårdvara....

Jag är inte insatt i ämnet och tänker därmed inte diskutera det mer ingående men man kan ju helt klart fundera vad det är för folk som skrivit det där. Jag kan säkert hitta flera artiklar där man säger exakt motsatsen.

Skrivet av star-affinity:

”För att surfa med”...
Jovisst. Klart du ska köra på det du gör om allt känns bra. Jag gillar själv Windows 7 (den första Windows-version jag överlag trivs riktigt bra i) och det är klart man kan fullständigt strunta i allt som Apple gör. Men man klarar sig bra på Mac-sidan också. Man måste inse att allt är inte bara är sämre – att det finns för- och nackdelar med båda och båda plattformarna är ”tillräckligt bra” i de allra flesta fall. Är bara så trött på att många är så högfärdiga och tror de vet bäst för allt och alla bara för att de tycker de är smarta när de undviker produkter från Apple.

Jag förstår inte ens varför vi diskuterar detta? Vi har ju redan konstaterat att man köper det som passar en och jag ser inte att Mac kommer i närheten av att uppfylla mina huvud krav. Hade Macen fixat mina krav så hade jag inte varit sen med att prova mer ingående bara för att ha något att jämföra med.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Du glömde att de hypar med en skärm som faktiskt krossar konkurrenternas. Samt gyroskop och dylikt som konkurrenterna saknar.

Hur vet du att skärmen är så grym? Du har möjligen inte märkt att Apple har en tendens till att höja sina "nyheter" till skyarna? Det ska bli intressant och se hur skärmen verkligen står sig mot Super Amoled. Men du kanske redan vet hur det ligger till?

Visst man ska inte tacka nej till ny hårdvara men gyroskop? Ska man slänga runt med telefonen?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garf:

Jag har köpt både 3G och 3GS i Hong Kong när dom kom ut och ska köpa iPhone 4 oxå . Dom har fungerat perfekt med mitt TELE2 abonnemang. Så ta en semester och res till Hongkong

iPhone 3G & iPhone 3GS - Apple Store (HongKong)

Köpte du via internetbutiken eller finns det någon speciell butik som du rekommenderar?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Här e en kort titt på Samsung Wave : Vi har kollat in Samsung Wave | Mobilfeber

Inte den bästa videon men helt okay. Idag finns det som sagt inte så mycket appar men vad jag förstått så har det tillkommit typ 1000 apar de sissta 6 dagarna vilket är ganska okay. Som man nämner i videon så är möjligheterna med denna telefon något mindre idag just på grund av app storen, men vi får hoppas de fixar till den.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Hur vet du att skärmen är så grym? Du har möjligen inte märkt att Apple har en tendens till att höja sina "nyheter" till skyarna? Det ska bli intressant och se hur skärmen verkligen står sig mot Super Amoled. Men du kanske redan vet hur det ligger till?

Visst man ska inte tacka nej till ny hårdvara men gyroskop? Ska man slänga runt med telefonen?

Titta på specsen, pixeltätheten, upplösningen osv. Och gyroskop är ju sjukt bra, känna av när telefonen snurrar osv.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Titta på specsen, pixeltätheten, upplösningen osv. Och gyroskop är ju sjukt bra, känna av när telefonen snurrar osv.

Nja, de köper jag inte, bättre att vänta på ett oberoende test, upplösning är inte allt och dessutom skiljer det inte så väldigt mycket.

Det känns väldigt onödigt att snurra runt på en skärm som man ska titta på men man vet ju aldrig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Hehe jag tror vi lägger ner den diskussionen.

Det var runt 2008 jag gav mig ut efter en ny skärm och självklart fanns det då folk som rekomenderade mig att titta på Apple skärmana för att de var ju "gjorda" för grafik. Efter en massa research kom jag fram till att DELL skärmen var utan tvekan bättre och dessutom billigare. Denna skärmen har jag än idag och jag är sjukt nöjd med den, vill man ha något bättre då är man antagligen grafiker på heltid.

Jag vet inte vad du försöker få fram genom att snacka om IPS skärmar? jämför du min skärm från 2008 med Apples nyare skärmar? Självklart måste det finns skärmar även idag som piskar Apples skärmar, ett hett tips är att börja på dells hemsida

Som jag redan nämn en hel del gånger, utbudet är mycket mindre på Macen det gör självfallet att flexibiliteten blir mindre. Under alla de år jag jobbat med Musik, 3D, 2D och programmering så har jag aldrig känt att Windows plattformen inte har räckt till. Det är mycket möjligt att när man drar det till sina ytterligheter så kan det finns begränsningar som gör att Macen är bättre lämpad, det är inget jag kan kommentera.

Mina huvudsakliga krav är:

Visual Studio 2010 (utan tvekan bästa utvecklings verktyget)
.Net framework med APS.NET, C# och VB.NET
Slippa fundera på om programmen rullar på min maskin som jag hittar på nätet
Inte behöva välja bort spel för att de inte finns till min platform
Och så klart jobba med grafisk formgivning(3D/2D) som faktiskt fungerar väldigt bra på Windows.

Jag är inte insatt i ämnet och tänker därmed inte diskutera det mer ingående men man kan ju helt klart fundera vad det är för folk som skrivit det där. Jag kan säkert hitta flera artiklar där man säger exakt motsatsen.

Jag förstår inte ens varför vi diskuterar detta? Vi har ju redan konstaterat att man köper det som passar en och jag ser inte att Mac kommer i närheten av att uppfylla mina huvud krav. Hade Macen fixat mina krav så hade jag inte varit sen med att prova mer ingående bara för att ha något att jämföra med.

Om du har så Windows-inriktade krav så är det rätt svårt att hitta allternativ.
Likadant är det om du vill utveckla för iPhone och Mac OS X.

Om vi lägger ned programmeringsmiljöbiten för att jag inte är insatt i den så säger jag att vi lägger ned skärmbiten för att du inte verkar insatt i skärmar.
Apple hade en IPS-skärm 2008 också. Cinema Display 23" (vi har en massa på jobbet).
Det är en stor skillnad i bild på den jämfört med S-PVA. (som det är på den 24" Eizo jag kör hemma)
Mjukare övertoningar på Apple-skärmen. Med S-PVA-panel så försvinner det detaljer i lågdagrar, när man sitter rakt framför, men ökar ju mer vinklat man tittar på skärmen. Helt värdelöst vid fotoredigering.

Att vi diskuterar detta beror på att du verkade mena på att ”vad ska man med Mac till när det jag kör är bättre” och då kom jag med motargument och menade att det kanske finns fördelar med Mac också. Svårare än så är det inte Dessutom säger du att du knappt har testat Mac, ändå är du övertygad om att det du sitter med är bättre. Något motsägelsefullt om du frågar mig.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Nja, de köper jag inte, bättre att vänta på ett oberoende test, upplösning är inte allt och dessutom skiljer det inte så väldigt mycket.

Det känns väldigt onödigt att snurra runt på en skärm som man ska titta på men man vet ju aldrig.

Jo upplösning gör en del, och iPhone 4 har 60% fler pixlar än en Samsung Wave t.ex.

Fördelen med gyro är ju om du snurrar runt t.ex.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Apple hade en IPS-skärm 2008 också. Cinema Display 23"

Fick för mig att det var exakt den som den nämnde i testet jag länkade till?

Skrivet av star-affinity:

Att vi diskuterar detta beror på att du verkade mena på att ”vad ska man med Mac till när det jag kör är bättre” och då kom jag med motargument och menade att det kanske finns fördelar med Mac också. Svårare än så är det inte Dessutom säger du att du knappt har testat Mac, ändå är du övertygad om att det du sitter med är bättre. Något motsägelsefullt om du frågar mig.

Oj, måste jag verkligen dra de huvudsakliga faktorerna varför jag sitter med Windows igen? Nä nu får det vara. Jag är nöjd med Windows, du är Nöjd med Mac.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Här är en lite jämförelse, hur korrekt den är har jag ingen koll på : Comparison of iPhone 4 vs. Samsung Wave and Samsung Galaxy S | CareAce

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Fick för mig att det var exakt den som den nämnde i testet jag länkade till?

Ja, de nämnde skärmen, men jag ser inget test. Eller?

Skrivet av SnowJim:

Oj, måste jag verkligen dra de huvudsakliga faktorerna varför jag sitter med Windows igen? Nä nu får det vara. Jag är nöjd med Windows, du är Nöjd med Mac.

Jag säger inte att du måste dra anledningarna till att du gillar Windows.
Vad jag inte gillar är sågningen av Mac och Apples övriga produkter som folk gör utan att vara insatta.
Som exempel nämnde du att man som Mac-ägare hela tiden borde hitta en massa program som inte fungerar på Mac OS X. Då upplyste jag att så är det ”åt andra hållet” också och att det finns tillräckligt med program till Mac.

Och ja, jag tycker fördelarna överväger med Mac (eller Mac OS X snarare, då jag kör Hackintosh), men jag tycker absolut inte allt är bättre. Det är det jag ifrågasätter. Försökte bara få dig att inse att det finns för och nackdelar på båda sidor. Det är de enkelsidiga argumenten jag inte klarar av och något i ditt sätt att skriva fick mig att gå igång.

Förresten, det där med typsnittrenderingen där du menade att du säkert kunde hitta någon annan som menade på motsatsen. Lägg av. Hur mycket ”bevis” ska du ha? Mac OS X renderar typsnitten mer ”som de egentligen ser ut” medan Windows mer försöker sig på att göra det ”lättläst” (enligt vad vissa tycker) på bekostnad av typsnittets utseende. Vilken plattform är då mer lämplig när det gäller typografi? Det finns inget utrymmer för tyckande där, är det så svårt att inse?
Lite som om jag skulle påstå att Mac OS X i dagsläget är det bästa operativsystemet för spel. Det vet vi ju alla att det inte är – och säger man något annat så har man ju fel – håller du inte med?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av Derox:

Videosamtal har funnits länge ja, men så som jag förstod det kommer "FaceTime" vara inbyggt och gå via internet, dvs ingen kostnad, och utifrån det som släppts verkar kvalitén bättre än vanligt videosamtal.

Du glömde att de hypar med en skärm som faktiskt krossar konkurrenternas. Samt gyroskop och dylikt som konkurrenterna saknar.

Okej? Och att surfa är gratis menar du? Du har väldigt stor nytta av en _mobiltelefon_ när du är kring WiFi, för då kommer du att föra videosamtal från en iPhone till en iPhone, eller kanske till någon annan telefon, eller hur?

När stödet kommer till 3G, kanske 4G. Hur tror du att leverantörerna ser till att du vill att det är gratis att föra videosamtal via deras nät?

Krossar? Hur? Enligt vem? Dig?

Och gyroskop kommer du har stor nytta av därför att?
Hur många procent av de som köper iPhone 4 tror Du kommer ha _nytta_ av det? Jag säger inte att någon eller många inte kommer ha det. Jag vill höra dig nämna det efter som Du argumenterar mot mig. Så berätta.

Skrivet av star-affinity:

Du är ute och cyklar på många punkter.

Som vanligen handlar det inte bara om att man kan göra saker, det är hur man gör dem.
Du kollar i sann SweClockers-anda mest bara på ”tech specs” och lägger inte in detaljerna. Så som känslan i användargränssnittet, eller kvalitén på videochatten.
Lite som att säga: ”man har kunnat kolla på video hemma sen VHS kom ut, vad ska man med Blu-ray till?”

Om skärmen: Med upplösning menas inte (bara) antal pixlar, utan pixlar per tum (pixeltäthet).
Skärmen på iPhone 4 har 366 ppi – vilken annan mobiltelefon har det menar du?

960 * 640 = 614400
Vilken lur har fler pixlar?

Hur länge håller batteriet på din Desire när du kör de där 33 programmen samtidigt?

Nej, nu orkar jag inte skriva mer. Men skaffa gärna lite mer insikt innan saker sågas.

Okej.

Jag är kund och du är säljare. Jag står mellan valet och kvalet om jag skall köpa en iPhone 4 eller titta på någon annan mobil.

Jag vill höra dig eftersom jag är ute och cyklar på trubbiga punkter, några vettiga argument om hur Apple gör någonting me iPhone 4 som gör att jag kommer bli såld och köpa din iPhone 4.

Jag är ingen specs guy, jag är en praktiken typ. Dessvärre har du inte varit härinne tillräckligt länge för att lära känna mig och om hur jag fungerar vilket de flesta här inne förstår när de läser vad du skriver till mig. Men det gör ingenting.

Åter till säljet:

Vad med "användargränssnittet" eller "kvaliten" på videochatten är det jag skall bli imponerad av? Eftersom du är det, så du skriver det, vill jag att du lägger upp en demostration på youtube eller var som helst för att visa mig och andra medlemar vad som är grejen. Du verkar ju veta vilket är mer information än vad jag har.
Steve Jobs gjorde inget bra jobb med att presentera iPhone 4, men jag är övertygad om att du gör det, eftersom jag är ute och cyklar.

Angående upplösningen så läste jag fel tidigare innan jag postade här så vi ignorerar det. För övrigt är det ganska ointressant i praktiken om hur det på papper ser ut. Det har du väl lärt dig sedan några år tillbaka. Kolla bara specifikationerna på alla apparater du kan köpa, eller varför inte din dator du sitter vid när du läser detta inlägg?

Hur länge mitt batteri håller?

Jag har 14% kvar nu och klockan är 22:49 på en Onsdag. Jag drog ut laddaren från min mobil när jag gick hemifrån igår, Tisdag kring 07:25 innan jag drog hemifrån.
Bara för att jämföra så brukar jag vid dagens slut har cirka 20% kvar med min iPhone 3GS om jag har dragit ut laddaren samma dag, på morgonen innan jag går från jobbet.

Jag startar sällan om min telefon. Jag stänger inte av applikationer i min Desire därför att jag inte behöver det. Dels för att batteriet håller måttet och dels för att programmen ligger temporärt vilandes i bakgrunden, men körs fortfarande oh går således väldig snabbt att starta upp överlag.

Nu orkar jag heller inte mer. Så skaffa gärna lite mer insikt innan du skall såga.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Okej? Och att surfa är gratis menar du? Du har väldigt stor nytta av en _mobiltelefon_ när du är kring WiFi, för då kommer du att föra videosamtal från en iPhone till en iPhone, eller kanske till någon annan telefon, eller hur?

Nej, inget jag lär använda mycket, dock tycker jag det är bättre via wifi/datanät än att betala per minut för videosamtal :).

Skrivet av AlbinLoan:

När stödet kommer till 3G, kanske 4G. Hur tror du att leverantörerna ser till att du vill att det är gratis att föra videosamtal via deras nät?

Tror de kommer låta det passera om det betyder att fler skaffar dataabonnemang.

Skrivet av AlbinLoan:

Krossar? Hur? Enligt vem? Dig?

Bara kika på specifikationerna, pixeltäthet, upplösningen osv.

Skrivet av AlbinLoan:

Och gyroskop kommer du har stor nytta av därför att?
Hur många procent av de som köper iPhone 4 tror Du kommer ha _nytta_ av det? Jag säger inte att någon eller många inte kommer ha det. Jag vill höra dig nämna det efter som Du argumenterar mot mig. Så berätta.

Många spel kan dra nytta av det, GPSen likaså.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Okej? Och att surfa är gratis menar du? Du har väldigt stor nytta av en _mobiltelefon_ när du är kring WiFi, för då kommer du att föra videosamtal från en iPhone till en iPhone, eller kanske till någon annan telefon, eller hur?

När stödet kommer till 3G, kanske 4G. Hur tror du att leverantörerna ser till att du vill att det är gratis att föra videosamtal via deras nät?

Krossar? Hur? Enligt vem? Dig?

Och gyroskop kommer du har stor nytta av därför att?
Hur många procent av de som köper iPhone 4 tror Du kommer ha _nytta_ av det? Jag säger inte att någon eller många inte kommer ha det. Jag vill höra dig nämna det efter som Du argumenterar mot mig. Så berätta.

Okej.

Jag är kund och du är säljare. Jag står mellan valet och kvalet om jag skall köpa en iPhone 4 eller titta på någon annan mobil.

Jag vill höra dig eftersom jag är ute och cyklar på trubbiga punkter, några vettiga argument om hur Apple gör någonting me iPhone 4 som gör att jag kommer bli såld och köpa din iPhone 4.

Jag är ingen specs guy, jag är en praktiken typ. Dessvärre har du inte varit härinne tillräckligt länge för att lära känna mig och om hur jag fungerar vilket de flesta här inne förstår när de läser vad du skriver till mig. Men det gör ingenting.

Åter till säljet:

Vad med "användargränssnittet" eller "kvaliten" på videochatten är det jag skall bli imponerad av? Eftersom du är det, så du skriver det, vill jag att du lägger upp en demostration på youtube eller var som helst för att visa mig och andra medlemar vad som är grejen. Du verkar ju veta vilket är mer information än vad jag har.
Steve Jobs gjorde inget bra jobb med att presentera iPhone 4, men jag är övertygad om att du gör det, eftersom jag är ute och cyklar.

Angående upplösningen så läste jag fel tidigare innan jag postade här så vi ignorerar det. För övrigt är det ganska ointressant i praktiken om hur det på papper ser ut. Det har du väl lärt dig sedan några år tillbaka. Kolla bara specifikationerna på alla apparater du kan köpa, eller varför inte din dator du sitter vid när du läser detta inlägg?

Hur länge mitt batteri håller?

Jag har 14% kvar nu och klockan är 22:49 på en Onsdag. Jag drog ut laddaren från min mobil när jag gick hemifrån igår, Tisdag kring 07:25 innan jag drog hemifrån.
Bara för att jämföra så brukar jag vid dagens slut har cirka 20% kvar med min iPhone 3GS om jag har dragit ut laddaren samma dag, på morgonen innan jag går från jobbet.

Jag startar sällan om min telefon. Jag stänger inte av applikationer i min Desire därför att jag inte behöver det. Dels för att batteriet håller måttet och dels för att programmen ligger temporärt vilandes i bakgrunden, men körs fortfarande oh går således väldig snabbt att starta upp överlag.

Nu orkar jag heller inte mer. Så skaffa gärna lite mer insikt innan du skall såga.

Nej, jag känner dig inte, men att dissa något när man har helt fel (utan att göra det ödmjukt) kan väl få en att betvivla värdet av den personens andra åsikter?

Du följde inte upp på ditt misstag om skärmens upplösning (pixeltätheten). Snygg dodge...
Konstigt att jag tyckte du var ute och cyklade?

Att iPhone 4-skärmens pixeltäthet inte imponerar på dig begriper jag inte. Det är väl ett jäkligt bra säljargument?

Det är mer respons i användargränssnittet på en iPhone än på någon telefon jag testat. Har iofs inte testa Desire, men jämfört med Legend. Mer mjukt, skönare att använda. Det är bättre fingertoppskänsla i multi-touchen.

Det låter mycket bra med batteritiden till Desire om det är som du säger. Det var ej spydigt menar när jag undrade hur länge den höll med 33 program rullandes – jag var nyfiken, ärligt.

Ang. videochatten: (FaceTime)

”Apple says that it has redefined the user experience, and claims that it's because of the iPhone's processing power that the move is possible. Its screen, too, at four times the resolution of the display on the iPhone 3GS, is particularly impressive during video calls.
As ever with Apple, too, it's easy to use, too. FaceTime connects directly to a person, and you can switch between the front and rear cameras at the touch of the button. The company thinks, in short, that people are going to use the programme with increasing frequency.”

Apple iPhone 4: Has Apple finally cracked video-calling? - Telegraph

Varför vill Skype samarbeta med Apple om FaceTime bara är ”vanlig gammal videochatt”?

Skype vill samarbeta med Apple - M3

Tror du inte Apple vet att videochatt i sig inte är nått nytt?

Några grejor som verkar schysta med FaceTime:

-”No setup required”
-Man kan växla mellan kameran på bak- och framsidan medan videochatten kör
-Går att växla mellan ”porträtt” och ”landskap” medans videon rullar (vrid på telefonen)
-Bra ljud- och video-kvalité (kikade på presentationen med Steve i i HD - 720p)
-Det är helt ”öppet” - oj, inlåsta Apple? – baseras på dessa prylar (några vet jag ej vad de är):

H.264
AAC
SIP
STUN
TURN
ICE
RTP
SRTP

Får jag fråga en annan sak? Vad skulle iPhone 4 ha inkluderat för att du skulle bli imponerad?

Tycker jag är hyffsat påläst och jag sågar i alla fall knappast saker som jag inte är insatt i. Jag sågade ju bara din sågning.

Edit:
En annan liten detalj angående skärmen på iPhone 4:

”It’s mentioned briefly in Apple’s promotional video about the design of the iPhone 4, but they’re using a new production process that effectively fuses the LCD and touchscreen — there is no longer any air between the two. One result of this is that the iPhone 4 should be impervious to this dust-under-the-glass issue. More importantly, though, is that it looks better. The effect is that the pixels appear to be painted on the surface of the phone; instead of looking at pixels under glass, it’s like looking at pixels on glass. Combined with the incredibly high pixel density, the overall effect is like “live print”.”

Daring Fireball: iPhone 4 Impressions and Observations

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Sedan detta med multitasking, ja 4 program åt gången om jag har läst och förstått rätt på nätet. Vad är fyra program åt gången för någonting? Det kan jag göra med min iPhone 3GS med hjälp av Backgrounder, dessutom 10 program åt gången om jag vill.

Finns ingen begränsing på att bara köra 4 applikationer samtidigt i bakgrunden vad jag vet, allafall inte i releasen som vi utvecklare har nu och mig veterligen är det den slutgiltiga. Någon källa på det?

Skrivet av AlbinLoan:

Google kommer med sitt Android operativsystem att lansera version 2.2 (Froyo)som skall vara 2-5 gånger så snabb som den befintliga 2.1 versionen av Android, som för övrigt är snabbare än iPhone 3GS. Hur skall Apple tackla detta?

Det här funderar jag på varje gång jag ser någon skriva det. N1/Desire må ha en snabbare processor men åtminstone upp till 2.1 så har de inte alls haft samma mjukhet vid navigering, zoom mm jämfört med 3GS. I spel t ex som man kan tänka sig att en kraftfull processor skulle komma till sin nytta så var 3GS:en fortfarande snabbare senast jag läste nåt om det, pga att grafikkretsen i N1/Desire är sämre och att Android fortfarande saknar stöd för vissa ARM optimeringar. Vad är det för monsteroperationer där kraften av Snapdragon processorn ger Desire sån fördel? (obs nu jämför jag alltså med 3GS:en inte 4:an) Att en webbsida öppnas en bråkdel snabbare? Personligen föredrar jag då användarupplevelsen i iPhonen, vilken hårdvara som döljer sig under skalet är mindre viktigt. Har dock ej testat en N1 med Android 2.2 så kan inte utala mig om den saken.

Skrivet av AlbinLoan:

Hur länge mitt batteri håller?

Har själv inte en Desire/N1 men vi har flertalet på jobbet som använder dessa och dömma av dem så är batteritiden inte märkbart bättre jämfört med iphones. De måste ladda om sina telefoner dagligen, precis som oss med iphones. Självklart kan du stänga ner många processer/funktioner för att spara in batteritid men den möjligeten har du ju även i iphone om än kanske mer begränsad. Känner folk som laddar om sina iphones varannan dag...men personligen har jag aldrig varit i närheten av att klara det

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Här är en lite jämförelse, hur korrekt den är har jag ingen koll på : Comparison of iPhone 4 vs. Samsung Wave and Samsung Galaxy S | CareAce

Skärmen på Samsung Wave ser riktigt fin ut (bra svärta) och det verkar vara bra fräs i användargränssnittet (Bada): YouTube - Samsung S8500 Wave - first look

Ska bli skoj att testa den (och jämföra mot iPhone 4 sen).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd

Jag tycker bara att det är så himla skoj att se alla macfanboys. För innan denna nya iphone fanns så argumentera de om att "inget handlar om specifikationerna etc etc", "Vi behöver inte kunna filma", "Vi behöver inte hög upplösning för den är bla bla bla".
Nu när de väl har bra speccs.... ...resten kan ni lista ut själva..

Det är som Windows Vs OSX. Vissa föredrar det andra inte. Jag skulle aldrig kunna ha en iphone, mår illa av gränssnittet hur bra än touchen funkar, för att inte tala om att det finns andra tillverkare som har minst lika bra touch. Nej tack Apple.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Ja, de nämnde skärmen, men jag ser inget test. Eller?

Efter som de gör ett jämförande där de säger att den ena är bättre än den andra så får man anta att de har testat Apple skärmen sen tidigare, om inte annat kan man kolla igenom deras arkiv.

Men det är inte det det som är det viktiga. Det handlar om att jag är trött på att Mac folk alltid tror att alla saker från Apple är helt nytt och sjukt grymma och när det väl kommer till kritan så visar det sig stämma mycket dåligt (ex skärmen) . Titta bara i denna tråden, det verkar finnas folk som är säkra på att IPhone4 är något revolutionerande innan vi ens sett en jämförelse med övriga marknaden?

Det är självklart mycket möjligt att det är samma med Windows folk men att jag inte tänker på det.

Skrivet av star-affinity:

Jag säger inte att du måste dra anledningarna till att du gillar Windows.
Vad jag inte gillar är sågningen av Mac och Apples övriga produkter som folk gör utan att vara insatta.
Som exempel nämnde du att man som Mac-ägare hela tiden borde hitta en massa program som inte fungerar på Mac OS X. Då upplyste jag att så är det ”åt andra hållet” också och att det finns tillräckligt med program till Mac.

Konstigt, jag har då aldrig behövt välja bort något program för att det inte finns på Windows.

Skrivet av star-affinity:

Och ja, jag tycker fördelarna överväger med Mac (eller Mac OS X snarare, då jag kör Hackintosh), men jag tycker absolut inte allt är bättre. Det är det jag ifrågasätter. Försökte bara få dig att inse att det finns för och nackdelar på båda sidor. Det är de enkelsidiga argumenten jag inte klarar av och något i ditt sätt att skriva fick mig att gå igång.

Är det inte exakt den slutsatsen Mac folk också drar utan att vara väl insatta i Windows? Eller är alla Mac användare specialister på Windows? Som jag redan nämnt så har säkert Mac sina fördelar när man drar det till sin gräns, men trotts att jag jobbat en hel del år med Grafik, Programmering och musik så har jag aldrig känt att jag behöver någon annan platform. Visst jag kanske jobbar på en hobby nivå, men de finns det väll många som gör?

Skrivet av star-affinity:

Förresten, det där med typsnittrenderingen där du menade att du säkert kunde hitta någon annan som menade på motsatsen. Lägg av. Hur mycket ”bevis” ska du ha? Mac OS X renderar typsnitten mer ”som de egentligen ser ut” medan Windows mer försöker sig på att göra det ”lättläst” (enligt vad vissa tycker) på bekostnad av typsnittets utseende. Vilken plattform är då mer lämplig när det gäller typografi? Det finns inget utrymmer för tyckande där, är det så svårt att inse?
Lite som om jag skulle påstå att Mac OS X i dagsläget är det bästa operativsystemet för spel. Det vet vi ju alla att det inte är – och säger man något annat så har man ju fel – håller du inte med?

Hehe åter igen pratar vi om folk som draget det till sina gränser, d.v.s folk som jobbar professionellt med ämnet. Jag har själv gjort typsnitt i Windows och jag ser inga som helst problem med det, det blev precis så som jag ritade det, det är så jag uppfattat det och det är allt som räcker för mig. De e nästan lite som Audiofiler de måste ha en utrustning som kostar 100 000 kr för att vara nöjda medan Svensson inte hör skillnad på den utrustningen och deras egna för 10 000 kr.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av Derox:

Nej, inget jag lär använda mycket, dock tycker jag det är bättre via wifi/datanät än att betala per minut för videosamtal :).

Precis. Inget Du kommer att använda mycket, inte speciellt många andra heller. Det är för dyrt.
Jag köper att endel kommer att göra det.
Detta är egentligen enkel psykologi. Folk _orkar_ inte stå och hålla upp en telefon för att titta på för att se någon som de redan vet om ser ut. Man har nog ork med att hålla telefonen i örat när du talar i telefon. Majoriteten som springer i Stockholmsstad har en handsfree, det är så det fungerar överlag. Skall du titta på någon du känner som du pratar i telefon med samtidigt som det tickar pengar? Du vet hur personen ser ut, kommer förmodligen att träffa personen. Du personligen skiter väl i vad jag har för frilla. Varför skulle du vilja se mig?

Jag gissar på att samma folk som älskar att camma kommer att älska att föra videosamtal _om det inte är dyrt_. Men de är inte många.

Jag tror inte man kommer sitta speciellt mycket hemma, hos polare, eller någonstans där du har WiFi och videosamtala, känns så pointless, inte bara för mig och dig utan bara för att det är det. Några kommer vilja det men de flesta inte. Jag skulle till och med kunna tala för majoriteten läsare som just nu läser mitt inlägg (större delen killar), kommer inte att föra speciellt mycket videosamtal och absolut inte köpa iPhone 4 för det. Det är bara en extra feature som kommer att floppa. Det är jag helt övertygad om..idag.

Skrivet av Derox:

Bara kika på specifikationerna, pixeltäthet, upplösningen osv.

Specifikationerna behöver inte säga så mycket. Ta till exempel processorer, grafikkort. 700Mhz behöver inte prestera bättre än 600Mhz. Den är snabbare, men behöver inte prestera bättre. Så specifikationer kan vi strunta i även om det inte fungerar på en processor som en skärm. Jag vill bara förklara principen.

Ta TV-apparater som ett exempel. 50" är alltid 50" men kontrasten, dynamiken, färger med mera kan tala för någonting på papper men betyda någonting helt annat i praktiken. Nästan alla som läser dessa meningar här inne vet om detta. Jag tror du med vet om det.

Pixeltätheten och upplösningen är på papper bättre, säkert i praktiken också men ser du det?
Har du någonsin suttit med en till exempel Desire? Kanske en Samsung Galaxy eller Legend och surfat?
Dessutom är skärmen på iPhone 4 rätt mycket mindre och då tycker jag att pixlar är ganska ointressant.

Skrivet av Derox:

Många spel kan dra nytta av det, GPSen likaså.

Som jag skrev var det en fråga från min sida och du svarade GPS och spel. Jag svarar att det är en extra feature, ingenting du köper telefonen för eller kommer ha nytta av. Rolig grej men ingenting speciellt. Varför skulle du vänta telefonen upp och ner när du aktiverar GPS, du ser inte skärmen då ändå.
Även om gyroskop skulle fungera i spel är det ingenting speciellt med det som varken Du eller Jag kommer att ha nytta av. Kanske en rolig grej men inte mer... idag... i en iPhone 4.

Skrivet av star-affinity:

Nej, jag känner dig inte, men att dissa något när man har helt fel (utan att göra det ödmjukt) kan väl få en att betvivla värdet av den personens andra åsikter?

Jag har inte dissat någonting. Jag själv är intresserad av iPhone 4. Men folk här inne och andra ställen hypar upp en produkt som inte är speciell på något vis. När iPhone lanserades 2006 var den speciell. När Android kom var de speciella.

Skrivet av star-affinity:

Du följde inte upp på ditt misstag om skärmens upplösning (pixeltätheten). Snygg dodge...
Konstigt att jag tyckte du var ute och cyklade?

Om du läser vad jag skriver istället så kommer du kunna föra en vettigare diskussion med mig. Jag skrev tidigare att _jag_ hade läst fel och tycker vi ignorerar det. Det vill säga att telefonerna som jag hade för mig hade högre upplösning hade inte det.

Skrivet av star-affinity:

Att iPhone 4-skärmens pixeltäthet inte imponerar på dig begriper jag inte. Det är väl ett jäkligt bra säljargument?

Jag kommer inte kunna bli imponerad av en upplösning på en iPhone 4 när skärmen är så pass mycket mindre än min Desire. Sedan skall det förvisso bli intressant att se hur bra iPhone 4's LCD/TFT skärm är tillskillnad från Desires OLED/AMOLED skärm där svart är svart och vitt är vitt. Jag kan tänka mig att iPhone 4 har bättre skärm vid direkt solljus, ända fördelen jag ser faktiskt. Jag har inte speciellt stor nytta (ingen har egentligen) av högre upplösning vid surfande när du har en mindre skärm där det skiljer en centimeter på höjden/bredden att surfar till exempel.

Skrivet av star-affinity:

Det är mer respons i användargränssnittet på en iPhone än på någon telefon jag testat. Har iofs inte testa Desire, men jämfört med Legend. Mer mjukt, skönare att använda. Det är bättre fingertoppskänsla i multi-touchen.

Jag håller med att 3GS har en annan "smooth" känsla mot vad någon annan telefon jag också har provat har. Enligt några kollegor i branschen handlar detta inte om att ingen annan telefon som säljs, kan få samma smooth utan man misstänker att det har med patent att göra. Låter dumt kanske.

Skrivet av star-affinity:

Det låter mycket bra med batteritiden till Desire om det är som du säger. Det var ej spydigt menar när jag undrade hur länge den höll med 33 program rullandes – jag var nyfiken, ärligt.

Det är precis som jag säger.

Skrivet av star-affinity:

Ang. videochatten: (FaceTime)

”Apple says that it has redefined the user experience, and claims that it's because of the iPhone's processing power that the move is possible. Its screen, too, at four times the resolution of the display on the iPhone 3GS, is particularly impressive during video calls.
As ever with Apple, too, it's easy to use, too. FaceTime connects directly to a person, and you can switch between the front and rear cameras at the touch of the button. The company thinks, in short, that people are going to use the programme with increasing frequency.”

Apple iPhone 4: Has Apple finally cracked video-calling? - Telegraph

Varför vill Skype samarbeta med Apple om FaceTime bara är ”vanlig gammal videochatt”?

Skype vill samarbeta med Apple - M3

Tror du inte Apple vet att videochatt i sig inte är nått nytt?

Några grejor som verkar schysta med FaceTime:

-”No setup required”
-Man kan växla mellan kameran på bak- och framsidan medan videochatten kör
-Går att växla mellan ”porträtt” och ”landskap” medans videon rullar (vrid på telefonen)
-Bra ljud- och video-kvalité (kikade på presentationen med Steve i i HD - 720p)
-Det är helt ”öppet” - oj, inlåsta Apple? – baseras på dessa prylar (några vet jag ej vad de är):

H.264
AAC
SIP
STUN
TURN
ICE
RTP
SRTP

Jag betvivlar inte på att de som tycker om och kommer använda videosamtal kommer att tycka iPhone 4 gör det bra. Apple är duktiga på det dom utvecklar. Jag tror bara inte det är någon större marknad för detta. Man ser hur folk gör, varför de gör saker och hur de gör det. Videosamtal har aldrig varit någonting stort tidigare och tror inte att det kommer att bli det nu heller. Som sagt, WiFi är nog uteslutande och 3G/4G tror jag blir för dyrt tanke på vad det kostar idag.

Skrivet av star-affinity:

Får jag fråga en annan sak? Vad skulle iPhone 4 ha inkluderat för att du skulle bli imponerad?

Egentligen är det inte så mycket. Men jag blir sällan imponerad. Jag blev imponerad 2006 när de lanserade första iPhone telefonen. Jag blev _glad_ när de lanserade Android eftersom det systemet är bäst i världen och ja praktiskt sett är bäst i världen både på papper och i praktiken. Varken du eller jag kan motargumentera detta. Jag tror inte någon faktiskt kan det eftersom Android sträcker sig precis till alla. Apple gör inte det. Windows gör inte heller det och Symbian och så vidare.
Se bara vad vi kan göra och vilka möjligheter du har i en Android plattform så förstår vi. Om Apple lär sig att släppa tyglarna (jag tror de måste det så länge de skall konkurrera i mobilbranschen eftersom de har precis alla mobilleverantörer mot sig), så kanske de lyckas ännu bättre framöver vad gäller telefoner.

Här ligger Apple i hästväg efter. Sedan vad folk _köper_ är en annan sak. Tacka Steve jobs för en underbar säljare.

Men hur vet jag detta? Jag har en Apple iPhone 3GS och jag har en HTC Desire, håller på att kika på en ny Android samt iPhone 4. Jag har förståelsen och är mer eller mindre kunnig inom ämnet.
Apple är ett starkt märke. Iphone 2006 tog marknaden och telefonvärlden till en ny nivå. Android kom ikapp och körde om. iPhone 4 kom ikapp men kör inte om någon telefon eftersom de inte kommer med någonting speciellt egentligen och videosamtal och hög upplösning är inget speciellt. Att de sen skulle sälja som smör beror på det jobbet Apple och Steve Jobs har gjort tidigare. Det är psykologi och dom är duktiga säljare. Större delen av MAC människor kommer säkert att köpa iPhone 4 men är det så konstigt? Allt är lättare att synka mot en iPhone tillskillnad mot andra telefoner.

Apple är ett starkt märke och gör mycket bra produkter. Men de ligger bara i lä i telefonbranschen och de flesta som är kunniga inom området vet om detta. Sedan vad vi _behöver_ i en telefon? Då kan vi gå tillbaka 10 år.

Skrivet av star-affinity:

Tycker jag är hyffsat påläst och jag sågar i alla fall knappast saker som jag inte är insatt i. Jag sågade ju bara din sågning.

Jag tycker inte du är påläst för då hade du aldrig sågat mig utan du hade ifrågasatt mig.

Skrivet av star-affinity:

Edit:
En annan liten detalj angående skärmen på iPhone 4:

”It’s mentioned briefly in Apple’s promotional video about the design of the iPhone 4, but they’re using a new production process that effectively fuses the LCD and touchscreen — there is no longer any air between the two. One result of this is that the iPhone 4 should be impervious to this dust-under-the-glass issue. More importantly, though, is that it looks better. The effect is that the pixels appear to be painted on the surface of the phone; instead of looking at pixels under glass, it’s like looking at pixels on glass. Combined with the incredibly high pixel density, the overall effect is like “live print”.”

Daring Fireball: iPhone 4 Impressions and Observations

Vi får se hur det blir i praktiken. Jag kommer att få en iPhone 4 att låna under några veckor vilket skall bli både roligt och intressant, för jag tycker om Apples telefoner, även fortfarande trots att jag har en betydligt mycket roligare telefon än vad iPhone 4 har att erbjuda.

Skrivet av S_Z:

Finns ingen begränsing på att bara köra 4 applikationer samtidigt i bakgrunden vad jag vet, allafall inte i releasen som vi utvecklare har nu och mig veterligen är det den slutgiltiga. Någon källa på det?

Hur fungerar det att multitaska med 20 program i den? Varför har de valt att köra upp till fyra program? För att folket inte "behöver mer" enligt Apple eller för att telefonen är för klen? Jag tippar på minnet.
Du skall få länk längre ner men först måste jag fråga dig. Hur tror du att multitasking kommer att bli på en telefon med 256mb i RAM-minne? Det kommer bli samma flopp som med HTC Hero om man skall använda telefonen som de flesta i ett sådant här forum gör, jag bland annat. För segt.

Men här har du länk och quote:

Citat:

Iphones tidigare begränsning vad gäller multikörning har varit en käpphäst för många företag. Ios 4 kommer nu låta användarna köra upp till fyra program samtidigt, något som borde tillfredsställa de flesta företags behov.

Nya Iphone siktar på företagen - PC för Alla Business

Kan skicka säkert 20 länkar men alla länkar skriver ungefär samma sak så det känns meningslöst.

Skrivet av S_Z:

Det här funderar jag på varje gång jag ser någon skriva det. N1/Desire må ha en snabbare processor men åtminstone upp till 2.1 så har de inte alls haft samma mjukhet vid navigering, zoom mm jämfört med 3GS. I spel t ex som man kan tänka sig att en kraftfull processor skulle komma till sin nytta så var 3GS:en fortfarande snabbare senast jag läste nåt om det, pga att grafikkretsen i N1/Desire är sämre och att Android fortfarande saknar stöd för vissa ARM optimeringar. Vad är det för monsteroperationer där kraften av Snapdragon processorn ger Desire sån fördel? (obs nu jämför jag alltså med 3GS:en inte 4:an) Att en webbsida öppnas en bråkdel snabbare? Personligen föredrar jag då användarupplevelsen i iPhonen, vilken hårdvara som döljer sig under skalet är mindre viktigt. Har dock ej testat en N1 med Android 2.2 så kan inte utala mig om den saken.

Jag håller med dig. Det är små saker som vid zoom, scrollning med mera där 3GS har ett bättre flyt, säkert iPhone 4. Som jag skrev ovan har jag fått höra av kollegor i branschen att man misstänker att det har med patent att göra. Låter kanske konstigt, kanske inte men det är vad jag har hört.
Sedan skulle det inte vara så konstigt heller då 3GS överhuvudtaget inte kan multitaska såvida du inte installerar program som Backgrounder (har det själv och då hackar iphone ibland) för att köra fler program samtidigt.

Vad gäller till exempel iPhone 3GS och spel håller jag med dig också. Problemet här är inte hårdvaran i dagens HTC telefoner. De är betydligt mycket bättre på papper än vad 3GS är, problemet är Google i detta fallet som har problem och hårdvaran för GPU används inte som den skall utan allt går på CPU'n. Jag kommer inte exakt ihåg varför och vad exakt som är problemet men det kan du läsa om här:
Android Sverige | Swedroid

Nästan allting öppnas mer än dubbelt så snabbt på en Desire eftersom programmen stänger du sällan ner. Du har massvis (om du vill) med program som ligger "vilande" men aktiva i bakgruden och allt från internet, facebook, msn, skype till supernytt, idg, musik med en drös andra tjänster som antivirus program, "wheres my droid" med flera som ligger i bakgrundsprocesserna. Detta påverkar inte telefonen nästan alls i prestanda vad gäller snabbhet. Jag har provat (många har) och stänga ned i princip alla program och göra saker. Då tar det längre tid därför att allt måste öppnas upp igen med mera.

Har du startat IDG appen, Facebook appen eller liknande och minimerar för att sedan köra upp det igen går det på två röda. Snabbare än min laptop som jag sitter vid just nu och skriver ifrån och snabbare än vad någon 3GS telefon någonsin kommer att starta någonting.

Här har du för övrigt prestandatester en drös med prestandatester. Det borde finnas några som har benchmarks mellan 3GS och diverse Androidlurar:
HTC Desire Experttester, Betyg, Topprankade Mobiltelefoner - alaTest Sverige

Här har du mellan olika Android lurar:
Test av HTC Desire | Swedroid

Skrivet av S_Z:

Har själv inte en Desire/N1 men vi har flertalet på jobbet som använder dessa och dömma av dem så är batteritiden inte märkbart bättre jämfört med iphones. De måste ladda om sina telefoner dagligen, precis som oss med iphones. Självklart kan du stänga ner många processer/funktioner för att spara in batteritid men den möjligeten har du ju även i iphone om än kanske mer begränsad. Känner folk som laddar om sina iphones varannan dag...men personligen har jag aldrig varit i närheten av att klara det

Konstigt. Jag har läst tvärtom. Jag har även en 3GS precis framför mig (kan vara fel på mitt batteri) men jag har tre kollegor som sitter bredvid som har iPhone 2g, och två 3gs. Chefen kör med Legend. Batteritiden är markant bättre på Både Legend och Desire mot iPhone. Men återigen, glöm inte hur många program jag kör.

Jag lyssnar väl på musik kanske 2 timmar per dag i min telefon, inte mer. Surfar cirka 80 minuter och sedan sköter jag IT-support där det ringer på min mobil, kanske 1.5-2 timmar per dag samt alla dessa program körs just nu:

1. Silentboot
2. FM-radio
3. Bluetooth
4. Notes
5. Weeknow
6. Footprint
7. Ringer
8. Gmail
9. Vem ringde?
10. Röstinspelning
11. Internet
12. Klocka
13. Where's my droid
14. Shuffle ringtone
15. Supernytt
16. IDG.se
17. E-post
18. Webb HD
19. Musik
20. 3G Watch
21. MSN Talk
22. Google Maps
23. Facebook
24. Skype
25. Market
26. AndFTP
27. Autoresponder
28. Kamera
29. Foton
30. Goggles
31. Friend stream
32. mAnalytics
33. myBooty
34. Kalender
35. Quickoffice
36. Qype
37. Save MMS
38. Shazam
39. SIM Checker
40. Swedbank
41. Unit converter

Det var tydligen lite fler program än sist jag kollade.

Ciao
Albin Loan

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

En annan sak jag vill lägga till.

Jag sågar inte iPhone 4. Det är säkert en superb mobil. Men många av er hypar någonting som inte finns att hypa.
Jag tycker om iPhone- telefonerna för att de är snygga, roliga ett tag och har ett skönt gränssnitt. Däremot gillar Jag Android bättre av egentligen en ända anledning: För att det finns mer till den och jag kan göra precis vad jag vill med den. Jag kan göra mer med min Desire vad gäller gränssnitt, funktionalitet, hur saker ser ut och skall heta och vilken storlek de skall ha, än vad de flesta av er kan göra med en Dator, någonsin. Det säger väl en del för en viss målgrupp, andra inte.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.