Permalänk

Nya burken :))

Ja, dags för en ny data så har tagit bilder efter att jag satt ihop den. Det är inte direkt något stort att visa men tänkte ändå dra upp ett galleri här på swec.

Specs:
CPU: AMD Athlon II Quad Core @ 2.9 ghz
GPU: XFX HD Radeon 5770 1 gb
PSU: Silver Power 500w
Mobo: MSI 770-C45 AM3 socket
HDD: Hitachi 500 mb 7200 rpm
Ram: Corsair Value DDR3 2GB
Chassi: CM Storm Scout

Lite tråkigt att jag inte haft pengar so far för en ny CPU kylare men det ska införskaffas inom en månad. Kör på stockkylaren nu men ska fixa en Noctua kylare. )

Nya burken )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

yeaah! Älskar det chassiet Har ett likadant jag håller på att modda!

Permalänk
Medlem

Snygt bygge, ser svårt ut med kabeldragningen i den lådan.
bra val av chassi ändå, mycke bättre än R2.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Ett tips är att försöka fästa alla kablar du inte använder på baksidan av chassit. Detta gör du enklast genom att dra ut överblivna kablar ut genom det stora hålet precis under moderkortet och använda de fästen som finns och buntbanda dit kablarna. Har själv ett liknande bygge och jag kan helt säkert säga att mitt är mer cleant.

Bara ett tips, vet att kabeldragning kan vara jobbigt men har man tålamod går det mesta (:

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Skrivet av ÖverKlokarN:

Ett tips är att försöka fästa alla kablar du inte använder på baksidan av chassit. Detta gör du enklast genom att dra ut överblivna kablar ut genom det stora hålet precis under moderkortet och använda de fästen som finns och buntbanda dit kablarna. Har själv ett liknande bygge och jag kan helt säkert säga att mitt är mer cleant.

Bara ett tips, vet att kabeldragning kan vara jobbigt men har man tålamod går det mesta (:

Tack så mycket, gjorde faktiskt så först men fick inte igen chassiluckan då :((

Visa signatur
Permalänk

Fina bilder
Men fattas inte ram'en ? men allt ordnar sig nog snart, tror dock att en noctua skulle förstöra det estetiska helt tyvärr

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Fina bilder
Men fattas inte ram'en ? men allt ordnar sig nog snart, tror dock att en noctua skulle förstöra det estetiska helt tyvärr

Nej, det är bara ett ram minne faktiskt. Glömde bara skriva det på specsen. Fiixar det. )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska det inte stå "500GB" på HDD:en?, inte 500mb.

Permalänk
Medlem

samma chassi som mig : )

Permalänk
Skrivet av grodfan:

Ska det inte stå "500GB" på HDD:en?, inte 500mb.

Ah, fail på mig ><

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Snygt bygge, ser svårt ut med kabeldragningen i den lådan.
bra val av chassi ändå, mycke bättre än R2.

Med R2 hade han ju faktiskt kunna göra en ordentlig kabeldragning.

Bra kvalité på bilderna.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Med R2 hade han ju faktiskt kunna göra en ordentlig kabeldragning.

Bra kvalité på bilderna.

Aye, men jag prioriterar inte det så jätte mycket för att jag är inte data fanatiker (a) + jag ville som sagt ha ett fönster och jag har inte råd att göra ett själv. Budget (Gissa varför jag använder AMD).

Tack, systemkamera ftw.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Aye, men jag prioriterar inte det så jätte mycket för att jag är inte data fanatiker (a) + jag ville som sagt ha ett fönster och jag har inte råd att göra ett själv. Budget (Gissa varför jag använder AMD).

Tack, systemkamera ftw.

Skulle inte kalla AMD för budget egentligen. De presterar väldigt bra för sin prisklass i förhållande till Intel, även om Intel besitter de vassaste modellerna.

Angående det med fönster så förstår jag inte riktigt. Du vill ha ett fönster för att visa upp insidan, men skiter fullständigt i om det ser förjävligt ut på insidan? Jaja, bara du är nöjd så

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

sweet... har ett likadant chassi. är supernöjd med de. vikke gött luftflöde det är i dom. dock låter originalfläktarna lite men vem fan bryr sej!!!;) kanske skulle lägga upp ett eget galleri snart när jag uppgraderar min dator med just de chassit??!!!

edit: fördel med cooler master scout är att dom gör bakplåten lite utbuknande just för kabeldragning så de inte blir så trångt!!!, har fått min scout väldigt snygg!!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Skrivet av scienta:

Skulle inte kalla AMD för budget egentligen. De presterar väldigt bra för sin prisklass i förhållande till Intel, även om Intel besitter de vassaste modellerna.

Angående det med fönster så förstår jag inte riktigt. Du vill ha ett fönster för att visa upp insidan, men skiter fullständigt i om det ser förjävligt ut på insidan? Jaja, bara du är nöjd så

Yes, you're right. Det ser inte så farligt ut för det är typ inget lyse där så man ser inte (a)

Visa signatur
Permalänk

har samma lägg gärna upp lite bilder med kabel dragning ^_^

Permalänk
Skrivet av Meshuggan:

har samma lägg gärna upp lite bilder med kabel dragning ^_^

Har hänt en del sen jag skapade detta galleri. Kommer upp ett nytt när jag får mitt nya chassi. :3

Visa signatur
Permalänk

inte bra hål? jag har fixat bort kablarna helt och hållet nästan...

Permalänk
Skrivet av Meshuggan:

inte bra hål? jag har fixat bort kablarna helt och hållet nästan...

wat?

Visa signatur
Permalänk

eller mja okej det är inte så bra kabeldragnings hål