Nästa generation Radeon redan i höst

Permalänk
Medlem

Eftersom SI förmodligen kommer att få en ny minneskontroller så känns det ju rimligt med snabbare GDDR5 minnen. Men jag kan tänka mig att AMD inte kommer att köra dem på full speed om de drar allt för mycket ström. Sen hör man ju inte så mycket om GDDR5 minnen som börjat tillverkas med mindre transistorbredd. Det är mest DDR3 minne man hör om, men antagligen är detta på gång också för GDDR5 minne. Om AMD tänker rätt nu så börjar man gå mot bättre GPGPU funktionalitet, det kommer att krävas för att kunna konkurrera fullt ut i framtiden mot Nvidia och det finns ju helt klart potential i deras kretsar.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Calle2003:

Nej på allt, men ECC ska vara bättre för folding om man håller på med sånt.
16 PhysX spel: PhysX Games List

Jo folk efterfrågar detta men det är inte möjligt än så länge. Men om kanske 5 år har du 5850 prestanda integrerat på moderkort eller CPU, men då är ju dedikerade grafikkort betydligt snabbare också.

Tror inte att GF-varianten av Fermi har ECC, det krävs Tessla för det, och andra sidan tror inte att det är något problem i praktiken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Nästa generation blir väl fortfarande DX11? Eller kommer det med DX12?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Nästa generation blir väl fortfarande DX11? Eller kommer det med DX12?

Lite svårt att släppa ett kort för en standard som inte fins. Får vänta till 2012 innan DX12 blir aktuellt.

Permalänk
Medlem

Det här ska bli intressant att följa, kommande Radeon grafikkortens utvecklingen till färdiga produkter för konsumenterna och olika rykten har cirkulerat en tid nu på Internet om de kommande grafikkorten från AMD/ATi, som kommer ut senare i höst (vintern).

Som det har skrivits tidigare forumet, överväger nu Nvidia att sluta med att tillverka sina grafikkort i Fermi-familjen (470 och 480) och ersätta dem med någon annan serie/modell, vilket kan vara en orsak om AMD/ATi har en ny serie grafikkort på gång som kanske oroar Nvidia en del, men det är bara spekulationer i ämnet. Men det är många månader kvar till vintern börjar igen innan vi ser vad resultatet blir med de nya grafikkorten från AMD/ATi.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Sommaren får utvisa. Jag känner väl att en uppgradering hade varit kul men jag vill minska effektförbrukning/värme men behålla minst samma kapacitet som jag har idag så jag får nog vänta lite...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC