Permalänk

Vad ska man köpa?

Hej all.

Jag ute efter ett nytt grafikkort och vet inte riktigt vad jag ska köpa för nått. Mitt system är Asus P5Q Delixe moderkort, Intel q6600 2.4gHz @ 3.41gHz, Corsair PC-6400 4GB och nu har jag ett ATI 4850 1GB.

Jag vill ha ett nytt ATI kort i 5xxx serien och det får kosta runt 3000:-

Jag funderar på om man ska köpa 2 kort och köra CrossFire eller om man vinner på att köpa 1 kort? Jag kommer inte clocka direkt när jag får det men jag kommer att göra det längre fram. Jag har tittat runt på komplett.se, inet.se och prisjakt.nu men blir inte klokare på vad jag ska välja.

Några förslag?

Tack i förhand!

MVH
Anders

Permalänk
Medlem

Köp ett HD5850 uppdatera senare med ytterligare ett om det skulle behövas.

Permalänk
Medlem

Det mest prisvärda för dig tror jag skulle vara två st 5770. Och om inte jag har kollat fel så ska det fungera felfritt på ditt moderkort.

Asus Radeon EAH5770/2DIS/1GD5 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express)
XFX Radeon HD5770 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se
Blir lite över 3000 dock men inte mycket.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

singel HD5850 så kan du köpa till ett senare om man vill eller så lägger du till 595:- så får du ett 5870 på inet (kampanj)

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Ett 5850 skulle jag köpt. Det blir mindre strul med ett kort.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Tack för alla svar! Nu är grymma

Ska titta lite närmre på dessa kort och se vad det blir, det lutar åt att jag köper mig ett 5870.