Permalänk
Medlem

problem med bil basen!

byggde en baslåda med 2 st 6or i eftersom min "nya" bättre begagnade polo inte har samma plats som saaben jag hade.
har samma steg och stereo jag hade innan utan problem, macaudio fearless 1000 och pioneer 4000ub tror jag det var, den har USB och ca 2 år på nacken.

så igår köpte jag ett "högtalar paket" från jula där lågnivå och ström kablar ingår.

när jag kopplat in allt så hörde jag ett brummande altså redan när bilen var avstängd, men jag testade att ställa steget på "full" altså att den spelar hela registret i högtalaren, det lät ungefär som en amatör radio sökning eller vad man ska likna det vid? sen när man startade bilen så hörde man givetvis lite generator surr som vanligt. testade att jorda på ett annat ställe utan resultat.

så vad kan det vara, lågnivå kabeln som är kass?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Låter som kabelfel. dock är jag ingen expert. tar du inte brytarström från baklyset?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Dålig jordning?
Ligger strömkabeln brevid lågnivåkabeln?

Permalänk

Jag hade liknande problem när jag körde oskärmad lågnivåkabel.
Löste det med Biltemas dubbelskärmade (rosa) lågnivåkabel.

Permalänk
Medlem

startström från baklyset var en bra ide faktiskt! strömkabeln och lågnivån går på separata sidor om bilen. att jorda mer har jag testat utan resultat. kanske kan det vara lågnivån som bråkar, den jag har är skärmad tror jag men bara för att den är tjock behöver den inte vara bra...får väll ta och testa med annan lågnivå. funkar inte det så kan det vara signaljorden som i värsta fall brunnit

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.