Permalänk
Medlem

Dedikerat physx kort

Vad för kort behöver man har två st gtx470 i sli .
Menar så att det inte blir en flaskhals.
Räcker typ ett 8800gt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vitek:

Vad för kort behöver man har två st gtx470 i sli .
Menar så att det inte blir en flaskhals.
Räcker typ ett 8800gt?

Det viktigaste är att du tar hänsyn till heterozygositeten, för värden över 0,8 rasar den enl. nedan:

Eftersom du befinner dig på vad vi på fackspråk kallar för "konstant" (det är lite knepigt att förstå, men det betyder att det inte ändrar sig) avstånd från Afrika, kan du strunta i den variabeln, men försök ändå tänka jitterkorrigerat i sammanhanget.

Ok. Jag erkänner. Allt ovan är bara trams. Jag ville bara förekomma flaskhalstalibanerna (de är nästkusiner till nätaggstalibanerna) och högst en på hundra vet vad de pratar om. Det enklaste sättet att sållra ut dem är att kolla om de vet skillnad på de och dem. Flaskhalstalibaner som t.ex. skriver "dem grafikkorten" kan man direkt avfärda.

/Hast

Permalänk

Varför inte bara låta ett av dina 470 köra physix?

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Gör det funderade bara på om det var värt att fixa ett extra kort till det om man tjänar något väsentligt på det.

Permalänk
Avstängd

När du redan kör SLI med två eller fler grafikkort så delar korten på PhysX uppgiften också. För att de skall vara värt med ett dedikerat grafikkort för PhysX med dina två kort så bör du satsa på ett betydligt vassare kort än 8800GT.

Jag skulle rekomendera ett GTX 260 som PhysX kort till två GTX 470 i SLI.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

En till snabb fråga. Har ett moderkort som kan gå i 16x 16x 1x räcker bandbredden från 1x till physx kortet?