Permalänk

Ingen bild ingen felkod

Hejsan,

jag tänkte hjälpa en polare med att bygga en ny dator.
och nu när jag har kopplat ihop hela burken så funkar den inte (nytt problem för mig )

Fläktarna börjar snurra och det låter som hårddisken spinner upp snabbt oxo.
Jag får ingen bild, ingen felkod (beep)

Jag har testat:
annat nättagg
annat grafikkort
andra Ram
flytta Ramen från 1-2 till 1-3 och 3-4

Jag har kopplat ut allt utom processor och Mobo för att se om jag får Felkod men det kommer inge
Är det omöjligt att veta om det är Processorn eller Moderkortet?

För jag borde få en pipkod om jag bara startar burken med Processor och moderkort va

Tack på förhand // Sebbe

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem

Inte testast ramen till

2-4? xD

Nämen seriöst, länka alla komponenter du använder?
Inga nybörjar fel som en intel processor på ett AMD mobo? osv osv

Permalänk
Medlem

Kolla processorn är mitt råd. Hade precis samma grej när jag byggde en burk en gång i tiden. Visade sig att processorn hade hoppat ur sockeln någon gång under monteringen av medföljande kylare.

Om du listar vilket moderkort/processor det handlar om kan vi nog svara på om moderkortet behöver flashas om. Vissa moderkort stödjer nämligen inte nyare processorer med medföljande version av BIOS.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk

Jag har haft samma fel för några år sen. Då visade det sig att jag missat koppla in en sladd från nätagget till moderkortet eller grafik kortet.. kommer inte ihåg. Men det var en sladd med tre "hål" och var formad som en triangel. Jag har inte behövt sätta in nått sånt på mina tidigare datorer så vart lite orolig med att koppla in den.

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**