FPS problem I tex Cod MW2! kan de vara ramen?

Permalänk

FPS problem I tex Cod MW2! kan de vara ramen?

Hejsan! jag har haft lite problem med mitt call of duty mw2. jag har en helt ok dator:
amd phenom II X3 720
ATI radeon hd 5750
3 gig ram. 1x 2gig Crosair xms2 ddr2 minne dual path 800mhz och 2x 512 crosair. (på dualpath fungerar inte 1 minne. datorn startar inte och grafikkortsfläkten snurrar i ojämn takt. hjälp med det om någon vet. vill köra dualpath)
sedan har jag ett moderkort som jag ej minns namnet på. nytt iaf.
jag har även en 160 gig hårdisk. ganska gammal som jag inte installerat om på 2 år? men den har 20 gig ledigt på C.
Widows XP professsional service pack 2. 32bit

Jag har lagg på vissa banor i spelet. jag vet inte varför och hur jag ska göra. kör jag på max och lägst har jag lika hög fps på alla ställen. jag vet inte om det kan beropå driverna till graffen eller nått. om det finns någe som jag kan göra online skicka gärna länken då.

Nu till en annan fråga. Jag har 2st Crosair xms2 dhx dual-path ddr2 800MHz minnen på 2048 MB på varje. alltså 4gig. då det ena är i så funkar allt hur bra som helst och då båda är i så startar inte bildskärmen. allt flyter på som vanligt utom att bildskärmen inte går. förut innan jag bytte ut mitt gammla graffekort (ATI radeon hd 3750xt) så ökade grafikkortsfläkten och sänktes i olida RPM. kanske detta är felet till att det laggar ibland och ibland inte. och måste man ställa in sin x3 kärniga processor nånstans eller driver till den?

Här är en print på mina inställningar i Cod MW2! jag kör med 1024 x 768 http://img683.imageshack.us/img683/9971/codinst.png

hoppas att jag får svar inom kort då jag snar ska på ett mindre lanfestival med tävling i bla CoD mw2.

MVH// Simon

P.S! vet ej om detta är rätt forum och om det finns en annan tråd. men isf länk please!

Permalänk
Medlem

Alltså är inte detta tredje tråden eller något?

Permalänk
Medlem

När jag har uppe cod så tar det mer än 2gb ram, så det kan vara en anledning.
annars kan du testa trixet för ati korten.
gå in i program, steam, steamapps, common, modern warfare 2, players, sen config multiplayer sen ändrar du seta_drawwater från 1 till 0

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk

TACK! ska prova asap. ska bara hitta skiten bland alla jävla texter.

jag har skrivit till forummaster eller vad det heter att dom ska ta bort mina andra. får se då det sker då.

Permalänk

Felet fixat! tack ska du ha Oggaaaa!

Permalänk
Hedersmedlem

Med tre stickor kan du inte få dualchannel, så då får du köpa ett minne till i samma storlek som det ensamma du har, så skall du kunna köra detta

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Med tre stickor kan du inte få dualchannel, så då får du köpa ett minne till i samma storlek som det ensamma du har, så skall du kunna köra detta

1: problemet är redan fixat
2: han kör 2x1 gb och 2x0.5 gb, så det är dualchannel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Werdes:

1: problemet är redan fixat
2: han kör 2x1 gb och 2x0.5 gb, så det är dualchannel

Citat: 1x 2gig Crosair xms2 ddr2 minne dual path 800mhz och 2x 512 crosair. Så jag uppfattade vad han skrev, kan tyvärr inte veta att han menade på annat vis, är inte synsk, bra att det är löst iaf

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

nej. jag kör för övrigt 1x 2gig och 2x 512 mb