Installera 5850 med NVIDIA Drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Installera 5850 med NVIDIA Drivrutiner?

Sålde mitt GTX 260 igår och köpte ett Powercolor 5850 PCS+, men det jag glömde göra var att avinstallera de gamla drivrutinerna från nvidia. Så min fråga är: Kan jag sätta i 5850-kortet för att sedan avinstallera de gamla drivrutinerna och sedan installera de nya utan att något "krashar"?

/Fredrik

Visa signatur

FD Define C | ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING | 8700K@4.8GHz - FD Celcius S24 | G.Skill 16GB 3200MHz CL16 Trident Z RGB | GTX 760 2GB Windforce R2 | Corsair RM650 | Tobii Eye Tracker 4C | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av w4llen:

Sålde mitt GTX 260 igår och köpte ett Powercolor 5850 PCS+, men det jag glömde göra var att avinstallera de gamla drivrutinerna från nvidia. Så min fråga är: Kan jag sätta i 5850-kortet för att sedan avinstallera de gamla drivrutinerna och sedan installera de nya utan att något "krashar"?

/Fredrik

Borde väl gå att starta utan grafikkort, alla moderkort har ju ett integrerat

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Du kan göra på vilket vis du vill för bara drivrutinerna till nya kortet kommer att användas.
Du kan till och med ha kvar nVidia programmen för de kommer inte att användas med AMD kort i datorn.
Du kan avinstallera nVidia vid ett senare tillfälle.

P.S. Standard video drivrutin kommer att användas tills de uppdaterats via Windows Update eller manuellt.

Skrivet av snozan:

Borde väl gå att starta utan grafikkort, alla moderkort har ju ett integrerat

Nej hans moderkort (Asus P6T) har inget grafikchip.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Borde väl gå att starta utan grafikkort, alla moderkort har ju ett integrerat

Nej, ALLA moderkort har inte integrerat...

Ja det bör funka starta med nvidia drivarna men rekomenderar att du tar bort dom med drive sweeper för att det inte ska börja strula Sen är det bara installera ATI's och köra på som vanligt

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Starta datorn i felsäkert läge och rensa bort drivrutiner för att vara på den säkra sidan.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid prova att starta normalt , det värsta som händer är att du inte får någon bild, nej Nvidia drivers kommer inte spränga ditt AMD grafikkort , det samma gäller åt andra hållet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

Starta datorn i felsäkert läge och ta bort alla nvidia drivrutiner manuellt.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snozan:

Borde väl gå att starta utan grafikkort, alla moderkort har ju ett integrerat

gör om gör rätt. ett bra råd är att om du inte är 100% säker på nåt så avstå från att ge råd.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

bara att starta med ditt 5850 och avinstallera nividia sen omstart och installera ati.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Ja det bör funka starta med nvidia drivarna men rekomenderar att du tar bort dom med drive sweeper för att det inte ska börja strula Sen är det bara installera ATI's och köra på som vanligt[/QUOTE]
Driver Cleaner Professional download from Guru3D.com funkar bra och så tar du inte bort några andra drivare som till ex 3dm/vantage använder

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Redzo:

gör om gör rätt. ett bra råd är att om du inte är 100% säker på nåt så avstå från att ge råd.

Det luktar ironi från snozans sida, han vet nog garanterat om detta då hans moderkort inte har något grafikchip heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

gör om gör rätt. ett bra råd är att om du inte är 100% säker på nåt så avstå från att ge råd.

Visste inte att saker å ting förändrats. 5 av mina arbetspolare kör på de integrerade grafiken i sina HTPC så fel av mej att påstå att de fanns på alla moderkort. Jag har aldrig ens kommit på tanken att starta utan grafikkort å därför antog att de fanns på samtliga.

å andra sidan, skönt att de finns en anmäl knapp - känns åtminstone som 3 inlägg bryter mot forums reglerna

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort några olämpliga inlägg.

Permalänk
Medlem

det ska funka utan några problem!!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"