BFBC2 - Har min dator vad som krävs?

Permalänk

BFBC2 - Har min dator vad som krävs?

Tjena, när jag lirar BFBC2 så är det till och med lite laggigt när jag kör på lägsta upplösningen + lägsta settings som möjligt. Kan dock lira MW2 utan problem. Varför?!

Mitt grafikkort är 512MB GeForce 9600 GT och processorn är AMD Athlon 64 X2 6000+.

Kan inte mycket mer än att spela på datorer, tack på förhand för hjälp!

Visa signatur

MW2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

För att BC2 kräver mer av din processor? BC2 gillar 4 kärnor. Dock ska ditt grafikkort räcka för spelet men som sagt, man behöver en Quad.

Permalänk
Medlem

Det går att köra på dual också men inte allt på det högsta i grafik dock.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Tack för svaren! Kan det bli bättre om man rensar datorn lite? Har nog ganska mycket skit om ligger och skräpar.

Visa signatur

MW2

Permalänk
Medlem

En quad, eller åtminstone en snabbare dual är ganska nödvändigt för BC2 spelet är väldigt kinkigt vilken CPU man har, och en 6000+ är inte mycket att hänga i granen idag

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

vet att det flyter på fint med kompisens amd 250 3ghz, 4gb ddr2 och ati 5770. han kör 1280x1024 och högsta på detaljer men ingen bdao och aa på.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

vet att det flyter på fint med kompisens amd 250 3ghz, 4gb ddr2 och ati 5770. han kör 1280x1024 och högsta på detaljer men ingen bdao och aa på.

vilket beror på att en athlon II 250 är betyderligt mycket bättre än en athlon 6000+

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

japp den är bättre men spelet borde ju fungera om han sänker grafiken.

Visa signatur

In science we trust!