Acer släpper pekskärm med HD-upplösning

Permalänk
Melding Plague

Acer släpper pekskärm med HD-upplösning

Det är inte bara mobiltelefoner som kan navigeras med ett par flottiga fingrar. Acer släpper ytterligare en monitor med tryckkänslig panel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som vill spela på den här? Bara klicka på gubben och pang Eller så hade den varit praktisk som extra skärm till en HTPC.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Tja, ska man spela RTS så borde det väl funka?
Shooters borde väl också funka? Man får väl använda nåt annat för att flytta gubben.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

hehe blir nog skumt att spela med men finns ju mkt annat bra dom kan användas till.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Tja, ska man spela RTS så borde det väl funka?
Shooters borde väl också funka? Man får väl använda nåt annat för att flytta gubben.

Hur ofta flyttar du gubben med musen i en shooter? Det var många år sedan de övergav det och började styra med wasd som default. Klart man måste ha tangent bord om man ska skriva, styra vettigt.

Hade dock varit fint om de släppt en sån här skärm med infällbart tangentbord som extra tillval. Hade man monterat en Zbox eller något bakom och man har sin egna bärbara touch dator.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk

Inte kul för dem som ragear ofta men så tror jag inte det här är nåt man använder till annat än som en estetisk touch i ett fint inrett hem, lite onödigt stor som navigation till en server ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Hur ofta flyttar du gubben med musen i en shooter? Det var många år sedan de övergav det och började styra med wasd som default. Klart man måste ha tangent bord om man ska skriva, styra vettigt.

Hade dock varit fint om de släppt en sån här skärm med infällbart tangentbord som extra tillval. Hade man monterat en Zbox eller något bakom och man har sin egna bärbara touch dator.

tror han menade att man skulle styra gubben med något annat än skärmen då man använder den för att sikta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Hur ofta flyttar du gubben med musen i en shooter? Det var många år sedan de övergav det och började styra med wasd som default. Klart man måste ha tangent bord om man ska skriva, styra vettigt.

jag styr med musen. tycker det är MYCKET bättre och skönare. det och inverterad sikte.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk

Tveksamt om det är multi-touch på den här så att spela på den med touch-funktionen är nog inte aktuellt.

Permalänk
Medlem

Fan vad skönt för photoshop och andra bildbehandlingsprogram. Verkar riktigt intressant och kanske något man köper.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Fan vad skönt för photoshop och andra bildbehandlingsprogram. Verkar riktigt intressant och kanske något man köper.

TN panel för bildredigering?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

TN panel för bildredigering?
B!

Heh, tänkte inte på det. Nej då kansek det inte blir så bra nej.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

TN panel för bildredigering?
B!

För formgivning kanske?
Fast färgsättning lär ju inte vara någon höjdare om man har ens dugliga krav.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt säker på att jag ser några som helst "normala" användningsområden för en sån här skärm. Det är ju som "media wall" men då är den helt enkelt för liten.
Samsung lovar ju lite mer användbart, häng en 80"are på väggen och koppla den till en HTPC så börjar det ju bli intressant.
(80" Samsung 800TSn är utlovad till sommaren. Ingen aning om det är en LCD (TN) eller Plasma, men med priset satt till närmare 600 000:- så känns det som om det faktiskt inte spelar någon roll vad det är för panel i skärmen. Det kan vara en 80" S-IPS panel, jag lär aldrig ens överväga att köpa en i alla fall. Men jag kan bidra med ca 50 kronor, som grundplåt till en timeshare...)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Någon som vill spela på den här? Bara klicka på gubben och pang Eller så hade den varit praktisk som extra skärm till en HTPC.

Eller perfekt om du vill spela Nintendo DS på emulator!

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

Kan inte heller komma på några vanligare användningsområden.

Däremot är ju pekskärm användbart för en jäkla massa smånisher som i butiker osv.

Permalänk
Medlem

Jag har testat att spela på en touchscreen, och det var ingen höjdare...folk liksom undrar hur fan man kan vända sig 90 grader på ett ögonblick.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass