Ny Xbox 360 och rörelsekänslig styrning

Permalänk
Medlem

priset: Microsoft Natal (Xbox 360) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Övriga spelkontroller ~1500 kronor. . .

kanske inget val om man ska köpa ett xbox också då blir det juee 3500 - 4000 kronor då är det nog mer lockande med ett wii som man tyyyyyyyp får samma saker för dryygt 1800 kronors plus minus

Permalänk
Medlem

Eye toy?

Förövrigt verkar bilspel sjukt tråkigt med den där skiten

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Då blir kanske 360 något man vill ha nu då?, eller hur ligger det till med blu-ray? tråkigt om jag ínte ska kunna se mina blu-ray filmer ju

BTW verkligen på tiden att den får Wifi, att det skulle ta 5år

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Vfr inte ge det ett nytt namn än 360? Känns som att mycket har utvecklats från första varianten.

annars skulle ju några i tråden säga "varför har dom bytt namn på den det är ju samma sak som en 360"

Permalänk

Tar väl inte så lång tid innan nån japan använder tekniken i sexuella syften. Haha!

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Då blir kanske 360 något man vill ha nu då?, eller hur ligger det till med blu-ray? tråkigt om jag ínte ska kunna se mina blu-ray filmer ju

BTW verkligen på tiden att den får Wifi, att det skulle ta 5år

Xbox 360 är i grunden marknadsförd som en spelkonsol etta, mediasystem tvåa. Detta medan PlayStation 3 skiftar prioriteringen åt andra hållet, mediasystem etta, spelkonsol två. Det kanske svider i ögonen att läsa för PlayStation-entusiasterna, men det är den bilden jag har fått av Sonys system och deras brist på att täppa till hålen som gör PlayStation Networks tjänstutbud ganska torrt i jämförelse med Xbox Live.

Sedan har man antagligen inte byggt in WiFi tidigare eftersom man sålt konsolen under produktionspris (tills ganska nyligen) och förväntas istället kunna få in mer pengar i tillbehör, såsom just WiFi-adaptern.

Skrivet av anton:

Eye toy?

Förövrigt verkar bilspel sjukt tråkigt med den där skiten

Bilspel är inte fokuset med tekniken. Sedan kan "Natal" kombineras med en traditionell handkontroll - men hurvida det introducerar något nyttigt till just racing-genren vet jag inte.

Och Eye Toy är i en helt annan liga än Natal rent tekniskt.

Skrivet av Pewtah:

priset: Microsoft Natal (Xbox 360) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Övriga spelkontroller ~1500 kronor. . .

kanske inget val om man ska köpa ett xbox också då blir det juee 3500 - 4000 kronor då är det nog mer lockande med ett wii som man tyyyyyyyp får samma saker för dryygt 1800 kronors plus minus

1500kr är ett preliminärt pris butiker sätter. Microsoft har aldrig kommenterat prisuppgifter utan har bara sett ett förväntat datum att introducera tillbehöret runt. Observera att "Natal" är ett tillbehör och ingenting obligatoriskt - samtidigt kan vi nog vänta oss ett humant introduktionspris då tekniken överlever enbart om den når ut i volymer och kan bana väg för en tekniskt upphottat variant till den tredje Xbox-generationen.

Skrivet av PMJ:

Slippa göra om massa marknadsföring och liknande, folk känner igen namnet Xbox 360 och vilka spel som finns att köpa till den o sånt, skulle väl bli ganska rörigt för konsumenter annars, Xbox 360 Slim eller nåt som Sony använder kanske.

Antagligen lär vi se Xbox 360 som ett namn i fortsättningen men följt utav någon signatur som ger den distinktion från originalsystemet. Dock tror jag inte på "Slim" eftersom det dels inte är säkert att systemet är nämnvärt mycket mindre än den gamla - sedan så vill man nog skapa lite av en egen profil från vad Sony håller på med.

Permalänk
Medlem

Spelkonsoll= Handkontroll.. thats it.

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Trist att MS inte väljer att lägga till Blu-ray

Permalänk
Medlem

Så mycket rutinerat skit snack i den här tråden, det här är fan next gen blir sjuukt sugen när man ser vad framtiden kan bringa.
Boxning och så måste vara extremt kul med natal, eller ifs om man väger 100kg+ och inte vill röra sig så mycket antar jagatt det är ett mindre problem.
Finns as mycket grejor du kan ju sitta i soffan och styra med händerna och så inget som säger att alla spel kräver att man hoppar runt, så snälla tänk innan ni snackar.

Permalänk
Medlem

glorifierad eye-toy marknadsförd med skådespelare.. hur som helst:

YouTube - How to Play the Microsoft Natal *OFFICIAL GUIDE*

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Alla som säger eye-toy här inne är noobs. Hade detta varit eye-toy så skulle ps3 ha det för länge sen. Men Sony vill vara wii så därav Move.
Ska bli kul o se alla press events live. Ser mäst fram mot Sonys då man kan garva lite och se vad dom gör detta året för att man ska bli så lite intresserad av vad dom har att erbjuda.

PS3 ska nu börja ta betalt för online tjänster dock blir Multiplayer gratis som vanligt. Dom kanske borde städa lite bland skiten dom har så man hittar det man vill ha om man nu ändå blir lurad av försäljaren i butiken att köpa PS3 bara för att han får provition på den.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Project Mouse and Keyboard, native stöd eller en xbox/ps3 mus som de själv tillverkar, spelar ingen roll. Där har vi nått att hänga i julgranen. Visst det finns alternativ nu, men dom tredje part prylarna är på tok för dålig för en van pc spelare.

Har iof beställt en XIM adapter till min ps3 får hoppas det gör det så nära pc som möjligt. Är för dyrt att uppgradera datorn var tredje år har andra hobbies att lägga pengar på

Permalänk

[QUOTE=Mr.Borka;10162746

]Xbox 360 är i grunden marknadsförd som en spelkonsol etta, mediasystem tvåa. Detta medan PlayStation 3 skiftar prioriteringen åt andra hållet, mediasystem etta, spelkonsol två. Det kanske svider i ögonen att läsa för PlayStation-entusiasterna, men det är den bilden jag har fått av Sonys system och deras brist på att täppa till hålen som gör PlayStation Networks tjänstutbud ganska torrt i jämförelse med Xbox Live.

[/QUOTE]

Av ren nyfikenhet, vad saknar PSN som är värt att betala 600kr om året för?
Har hört många som säger att Xbox live är bättre på alla sätt och att det är värt kostnaden, men aldrig fått förklarat för mig vad det är som gör det så mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Kommer Kinect funkar med gamla xbox360 eller måste man köpa den nya?

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

NY XBOX 360 skeppas denna vecka!!!!!!! VILL HA!!

Permalänk
Inaktiv

Spelet Sex Games poppade upp i huvudet direkt. Tänka er efterfesterna.
Kinect + Sex Games = Succé

Permalänk
Medlem

Jösses, hur många år bakom PS3 är XBOX360? Först fem år senare kommer de med rörelsesensorer i handkontrollerna... Pinsamt minst sagt lol
Inväntar med spänning Playstation-seriens nästa konsol! Orka med slöa xbox...

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Jösses, hur många år bakom PS3 är XBOX360? Först fem år senare kommer de med rörelsesensorer i handkontrollerna... Pinsamt minst sagt lol
Inväntar med spänning Playstation-seriens nästa konsol! Orka med slöa xbox...

Ett nytt PS kommer inte på många år de har ju själv sagt att ps3 ska hålla i 10år.

Permalänk
Skrivet av jioop:

Jösses, hur många år bakom PS3 är XBOX360? Först fem år senare kommer de med rörelsesensorer i handkontrollerna... Pinsamt minst sagt lol
Inväntar med spänning Playstation-seriens nästa konsol! Orka med slöa xbox...

LOl så du tycker att PS3 var först med rörelsesensorer i handkontrollerna? WOW du är verkligen helt efterbliven! Prova google innan du öppnar käften nästa gång.

Rörelsesensorer i handkontrollerna är så 1999. Men det vet inte Sony om för dom är så efter med Failstation 3 som nu är ett wii grattis.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Trist att MS inte väljer att lägga till Blu-ray

är ju dyrt med BR skivor och BR brännare

Permalänk
Skrivet av jonaktiv:

är ju dyrt med BR skivor och BR brännare

Precis. Sen måste sony har nått som är värt att lägga in på en tom skiva ochså.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Av ren nyfikenhet, vad saknar PSN som är värt att betala 600kr om året för?
Har hört många som säger att Xbox live är bättre på alla sätt och att det är värt kostnaden, men aldrig fått förklarat för mig vad det är som gör det så mycket bättre.

Har också funderat på det där ibland. Har trots allt haft live ända sen det kom till första xboxen. Men det jag kan komma på är att det funkar & har alltid funkat. Man har ofta hört att det just inte funkar så bra på PSN. Hur det är just i skrivande stund vet jag inte. Jag som spelar ganska lite nu för tiden kan ibland tycka att de där 600:- per år känns bortkastade. Men jag vill ändå ha kvar möjligheten att kunna spela online med dess tjänster. Så 50kr per månad är det värt, just för att det funkar jäkligt bra!

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Xbox 360 är i grunden marknadsförd som en spelkonsol etta, mediasystem tvåa. Detta medan PlayStation 3 skiftar prioriteringen åt andra hållet, mediasystem etta, spelkonsol två. Det kanske svider i ögonen att läsa för PlayStation-entusiasterna, men det är den bilden jag har fått av Sonys system och deras brist på att täppa till hålen som gör PlayStation Networks tjänstutbud ganska torrt i jämförelse med Xbox Live.

Sedan har man antagligen inte byggt in WiFi tidigare eftersom man sålt konsolen under produktionspris (tills ganska nyligen) och förväntas istället kunna få in mer pengar i tillbehör, såsom just WiFi-adaptern.

Man förväntar sig lite mer utav en konsol i dagsläget än att kunna spela på den, så är det bara. Surfa på den, och tex Vidzone som finns till PS3:an är hur bra som helst!. Jag vill inte fylla hela min tvbänk med flera apparater när ps3:an nu klarar flera saker bra. Jag förstår inte vad som gör xbox live så mycket bättre än psn?. Där finns ju allt man kan tänkas behöva.

Playstation sålde också sina konsoler med förlust ganska så länge. Men när till och med minstingen Wii får med det tycker jag det känns ynkligt att det tar sån tid att få med det, då rätt många inte ha möjlighet till att dra kablar överallt eller vill betala 599kr? *(eller vad det nu kostar) för en adapter. Tror det är det som gör att PS3 trots priset ligger relativt nära 360 i antalet sålda konsoler. Förutom då bland annat dom 699kr om året som ska betalas för att komma åt alla 360:n funktioner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Ett nytt PS kommer inte på många år de har ju själv sagt att ps3 ska hålla i 10år.

Jag tror du har missförstått lite. Att PS3 skall hålla i 10 år förhindras inte av ett PS4. De sade samma sak om PS2.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Haha, fet chans att det kommer funka som i Promote-videon.

Gotta see it to believe it.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Enligt ign.com så är det skådisar som dansar till förrenderade filmer i Kinect, eftersom det är så osynkat. Kan det stämma? Eller så är det en halv sekunds fördröjning så det blir osynkat.

Permalänk
Hedersmedlem

Tror inte det fungerar så smidigt i verkligheten och videon är nog överdriven och kan inte läsa av rörelser så bra som dom försöker få en att tro. Men det ser häftigt och futuristiskt ut, voice recognition och allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Tror inte det fungerar så smidigt i verkligheten och videon är nog överdriven och kan inte läsa av rörelser så bra som dom försöker få en att tro. Men det ser häftigt och futuristiskt ut, voice recognition och allt.

Såg du inte videon där de visade live på E3 den funkar som de säger.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |