Nintendo 3DS - Spela i 3D utan fula glasögon

Permalänk
Medlem

Nintendo 3DS - Spela i 3D utan fula glasögon

Nintendo 3DS - PRYLZONEN.SE

Ser inte så dumt ut Gillar tanken med 3D utan glasögon starkt..

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Medlem

Längtar tills detta kommer till större skärmar
Och att man inte måste sitta _rakt_ frammifrån

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Engadget skriver att effekten endast uppstår om man ser rakt på skärmen (var annars skulle man kolla) men jag e inte intresserad av spelandet... det var redan förväntat utan det som jag blir hypad över är 3d kameran... dom sa att den kunde ta bilder men inte om den kan spela in videoklipp... den kommer antagligen kunna göra det också...

Permalänk
Medlem

Konstigt att swec inte rapporterar om E3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

åhoj

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fadiy:

Konstigt att swec inte rapporterar om E3

Konstigt att folk inte kollar på E3 streams.
Ni får hänga på Loading.se om ni vill ha spelfreaks som informerar er om allt som dom flesta redan vet om.
Oskar skog på det forumet kan dock ta och drunkna.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

hehe ser att ni är intreserade av 3d grejer här inne ...då e detta vad ni värkligen ej får missa YouTube - jcl5ms kanal tror faktist den här snubben har med wiis senaste consoll och göra med ...

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Konstigt att folk inte kollar på E3 streams.
Ni får hänga på Loading.se om ni vill ha spelfreaks som informerar er om allt som dom flesta redan vet om.
Oskar skog på det forumet kan dock ta och drunkna.

Det är uppenbart en nyhetstorka när Swec lägger upp 1-2 nyheter per vardag... varför inte bara rapportera om de största nyheterna från E3? Stort sett alla här inne spelar spel på datorer eller konsoler... För övrigt så rapporterar ju Swec om diverse prylar som inte har direkt koppling till datorer så som Iphone tex... men visst förstår jag ju också att MUPPAR som dig gillar att sätta andra på plats pga brist på liv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fadiy:

Engadget skriver att effekten endast uppstår om man ser rakt på skärmen (var annars skulle man kolla) men jag e inte intresserad av spelandet... det var redan förväntat utan det som jag blir hypad över är 3d kameran... dom sa att den kunde ta bilder men inte om den kan spela in videoklipp... den kommer antagligen kunna göra det också...

Såhär skriver Engadget.

"You need to stare at the screen for a moment for your eyes to adjust and then not move around too much. If you do you'll need to adjust again. But, stay reasonably still and it's a compelling effect."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant pryl, hoppas den släpps innan jul!

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem

Enligt Industry Gamers som har pratat med Reggie så ska den släppas eftersom i alla stora regioner i världen innan slutet på mars nästa år. Så förmodligen får Japsarna den till jul och ev också amerikanarna, medans vi inom EU se den i typ mars.

Permalänk
Medlem

Så ruttet att vi alltid får vänta längre..

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem

Well! jag återupplivar denna tråd!! nu finns 3ds och boka på webbhallen bl.a för 2495.-

Jag är riktigt sugen nu, men vet inte om ja ska boka. Läste att 2,5 miljoner konsoller släpps utanför japan i mars och då kan man nästa tänka sig att Usa får typ 1 miljon av dom, medans resten av världen får dela på 1,5.. om ens det!

Har ni andra förbokat eller väntar ni!? ja kmr nog förboka imorn isf tillsammans med ett gäng spel ..

Länk! http://nintendo3dsblog.com/only-4-million-nintendo-3ds-units-...

Permalänk
Medlem

Shit var dyrare än jag väntat mig

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Lite små dyr faktiskt, trots att jag får tex 800 i rabatt om jag dumpar in mitt LITE som inbyte.
Trist är också att GBA slotten är helt borta sen länge, alla gamla GBA spel blir helt oanvändbara =(

Det är den största anledningen till att man inte ens har suktat efter DSi - XL....

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nja, jag avbokar fan mitt ex nu. för att dom spelen som jag vill ha inte släpps, känns kass att dom inte släpper ngn av dom klassiska nintendo titlarna.

Det suger så jag väntar lika gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pozzi:

Nintendo 3DS - PRYLZONEN.SE

Ser inte så dumt ut Gillar tanken med 3D utan glasögon starkt..

Nej det ser verkligen inte dumt ut. Fick nöjet att testa denna manick på CeBIT-mässan och blev förvånad över hur snyggt det fungerade. Kanske t.o.m. blir ett köp för mig, även då jag inte har så mycket tid att pilla med sådana där mobila spelenheter (exkl. mobilen ).

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

jag har precis vart och hämtat mitt 3DS. den fungerar bättre än förväntat. har bara hunnit testa ett av augmented reality korten än.

Permalänk

Jag var och testade en sån här i ett bås som Nintendo satt upp i mitten av ett shoppingcentre här, jag vart jäkligt nyfiken på hur det skulle fungera.

När jag fick tag i en så märkte jag först hur extremt seg den var på att starta saker, menyerna va irriterande långsamma (inte hackiga utan bara att man fick vara väldigt tydlig med fingrarna hela tiden). Hela konsollen hade samma känsla som de tidigaste touch telefonerna ungefär.

Själva 3D effekten va dock grym. Men som många vart inne på så måste man sitta väldigt still och man får inte röra på huvudet, och då menar jag att man får inte röra på huvudet alls då blir skärmen direkt svartliknande och 3D effekten överlappas, ungefär som om man kollar genom ett glas med ena ögat men inte med andra.

Jag tänkte, okej, de kanske är ett måndagsex. Så jag testade 2st andra som fanns i samma ställe. Alla hade samma problem.

Den här konsollen är ingenting som jag personligen kommer köpa, och frågar ni mig, så tänker jag avråda er andra också. Men visst, själva 3D effekten ska Nintendo ha Kudos för, men inget mer.

[EDIT] Läs nedanstående inlägg innan ni lägger för stor vikt i vad jag skrivit i den här posten.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Man använder pennan för att styra DSet, skärmen är inte gjord för att fungera med fingrar. Antar att pennan satt fastlimmad eller saknades helt.
Givetvis går det att använda fingrarna, men då krävs det att man trycker ganska så hårt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Det kan ju helt klart förklara saker och ting.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Jag var och testade en sån här i ett bås som Nintendo satt upp i mitten av ett shoppingcentre här, jag vart jäkligt nyfiken på hur det skulle fungera.

När jag fick tag i en så märkte jag först hur extremt seg den var på att starta saker, menyerna va irriterande långsamma (inte hackiga utan bara att man fick vara väldigt tydlig med fingrarna hela tiden). Hela konsollen hade samma känsla som de tidigaste touch telefonerna ungefär.

Själva 3D effekten va dock grym. Men som många vart inne på så måste man sitta väldigt still och man får inte röra på huvudet, och då menar jag att man får inte röra på huvudet alls då blir skärmen direkt svartliknande och 3D effekten överlappas, ungefär som om man kollar genom ett glas med ena ögat men inte med andra.

Jag tänkte, okej, de kanske är ett måndagsex. Så jag testade 2st andra som fanns i samma ställe. Alla hade samma problem.

Den här konsollen är ingenting som jag personligen kommer köpa, och frågar ni mig, så tänker jag avråda er andra också. Men visst, själva 3D effekten ska Nintendo ha Kudos för, men inget mer.

[EDIT] Läs nedanstående inlägg innan ni lägger för stor vikt i vad jag skrivit i den här posten.

det är ordentlig skillnad på att använda fingrarna och "pennan". Den är lite småseg på att starta saker men det är inget man stör sig något särskilt på under vanlig drift. jag märkte det bara de första timmarna när jag ville testa allt samtidigt. sen startar man ett spel och spelar det och då är det inget man hänger upp sig på.

Permalänk
Medlem

Jag är då helt nöjd med min nintendo 3DS, köpte Street Fighter 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Jag var och testade en sån här i ett bås som Nintendo satt upp i mitten av ett shoppingcentre här, jag vart jäkligt nyfiken på hur det skulle fungera.

När jag fick tag i en så märkte jag först hur extremt seg den var på att starta saker, menyerna va irriterande långsamma (inte hackiga utan bara att man fick vara väldigt tydlig med fingrarna hela tiden). Hela konsollen hade samma känsla som de tidigaste touch telefonerna ungefär.

Själva 3D effekten va dock grym. Men som många vart inne på så måste man sitta väldigt still och man får inte röra på huvudet, och då menar jag att man får inte röra på huvudet alls då blir skärmen direkt svartliknande och 3D effekten överlappas, ungefär som om man kollar genom ett glas med ena ögat men inte med andra.

Jag tänkte, okej, de kanske är ett måndagsex. Så jag testade 2st andra som fanns i samma ställe. Alla hade samma problem.

Den här konsollen är ingenting som jag personligen kommer köpa, och frågar ni mig, så tänker jag avråda er andra också. Men visst, själva 3D effekten ska Nintendo ha Kudos för, men inget mer.

[EDIT] Läs nedanstående inlägg innan ni lägger för stor vikt i vad jag skrivit i den här posten.

En annan sak en del kanske kan missa är att 3d-effektens känslighet för vinklar m.m. varierar med avstånd och hur mycket man har den ställd på. Jag personligen finner att om jag vrider upp 3D-effekten till max så måste jag sitta riktigt stilla, men sänker jag reglaget bara någon millimeter så blir den betydligt mindre känslig (det fungerar på spårvagnen m.m. då) och jag kan dessutom ha den lite längre bort. Så även om det har sina brister så går det att få mycket bättre med lite inställnings-trixande

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.