Demon's Souls Black Phantom Edition (EU version)

Permalänk
Medlem

Demon's Souls Black Phantom Edition (EU version)

Som en del kanske vet så kommer Demon's Souls officielt lanseras i Europa genom denna Black Phantom Edition om 12 dagar (den 25'te) och jag undrar ifall någon vet något hyffsat billigt ställe att köpa det ifrån?

Webhallen tar över 500kr och Megastore är inte mkt billigare (10kr med frakt) personligen är jag extremt sugen på detta spel och vill ha det så nära release som möjligt men 500kr är lite väl mkt när det är ca ett halvår gammalt (dock nytt här men ändå).

Tipsa gärna ifall ni vet något och diskutera gärna spelet också de som spelat den amerikanska versionen

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Permalänk
Medlem

Oj oj oj, det där lät faktiskt acceptabelt Skall kollas upp tackar

Hmm verkar som om de måste spara mitt kontokorts nummer osv, gillar inte det så mkt =/ Sedan har jag läst att en del har haft otroligt långa vänte tider från den butiken :/ finns det inga andra som någon kan rekommendera? Vill helst ha så nära release date som möjligt och under 500kr hade varit bäst

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Sjukt! på Amazon.co.uk kostar spelet 27£ ungefär, men med postage, packaging och VAT blir det hela 43.87£ vilket ändå är ~500kr =/ Fasen att det skall vara så otroligt dyrt överallt....

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

Oj oj oj, det där lät faktiskt acceptabelt Skall kollas upp tackar

Hmm verkar som om de måste spara mitt kontokorts nummer osv, gillar inte det så mkt =/ Sedan har jag läst att en del har haft otroligt långa vänte tider från den butiken :/ finns det inga andra som någon kan rekommendera? Vill helst ha så nära release date som möjligt och under 500kr hade varit bäst

Har beställt väldigt mycket från den sidan så det är inga större problem med kortnummer.
Leveranstiderna varierar dock. Generellt sett tar det en vecka, men om det är problem med posten eller när det är vulkanutbrott på island så kan det ta uppåt 3 veckor.

Du kan prova denna butiken också om du vill, tog 2 dagar innan jag fick min film sist jag beställde där.
Buy PS3 : Demon's Souls: Black Phantom Edition (Demons) (PS3)

Men generellt sett, beställ från engelska butiker om du vill ha lågt pris, måste du ha det nära release beställ från svensk butik som har varan i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormraider:

Har beställt väldigt mycket från den sidan så det är inga större problem med kortnummer.
Leveranstiderna varierar dock. Generellt sett tar det en vecka, men om det är problem med posten eller när det är vulkanutbrott på island så kan det ta uppåt 3 veckor.

Du kan prova denna butiken också om du vill, tog 2 dagar innan jag fick min film sist jag beställde där.
Buy PS3 : Demon's Souls: Black Phantom Edition (Demons) (PS3)

Men generellt sett, beställ från engelska butiker om du vill ha lågt pris, måste du ha det nära release beställ från svensk butik som har varan i lager.

Ok, men engelska affärer kör väl med GBP, de är ju ungefär samma pris som i svenska butiker då ju med frakt? eller är det Euro dom kör med?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Dom kör med pund. I senaste länken blir det med dagens växelkurs 420kr med frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormraider:

Dom kör med pund. I senaste länken blir det med dagens växelkurs 420kr med frakt

Seriöst? o.o Är du helt säker på det priset?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Ja är tämligen säker. Antar det kan skilja lite i växlingskurs beroende på vilken bank man använder men £34.49 + £2 frakt = 420kr på i googles valutaomräknare vilket jag brukar kolla med och det brukar stämma rätt bra mot vad dom drar på visakortet.

Permalänk
Medlem

34£ var i GBP, i Euro är priset på spelet 42.8£ vilket med frakt nog liknas med svenska butiker tror jag?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Det är väl inge skillnad på den här versionen och den första?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv

Kommer det något demo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Det är väl inge skillnad på den här versionen och den första?

I denna funkar online i EU, har hört att det inte funkade på den importerade versionen.

Sen så har jag inte köpt import heller så denna ska jag införskaffa Förresten har Spelbutiken lagt till den i sitt sortiment nu, 514 kr gratis frakt! nog bästa dealen inom sverige vad gäller förhandsbokning.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Kommer det något demo?

Inte hört något om det, skall ju bara släppas som "Black Phantom Edition" enligt vad jag hört också, så kommer vara lite smått limited edition grej över det hela

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Har för mig jag betalade runt 700kr för mitt Demon's Souls (koreanska utgåvan) från webhallen, dyrt jag vet men värt varenda krona. (:

Skrivet av Shinjed:

I denna funkar online i EU, har hört att det inte funkade på den importerade versionen.

Sen så har jag inte köpt import heller så denna ska jag införskaffa Förresten har Spelbutiken lagt till den i sitt sortiment nu, 514 kr gratis frakt! nog bästa dealen inom sverige vad gäller förhandsbokning.

Räkna dock inte med att ha det på releasedagen om du köper från spelbutiken, har förbokat där 2 gånger och aldrig fått på releasedagen, har man tur så får man det samma vecka i alla fall och i värsta fall veckan efter.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Tror ni Ginza kommer ta in detta? Är sugen på detta eller GoW3 och har 100kr i presentkort på Ginza... Men dem verkar vara dåliga på att ta in spel. Har inte Motorstorm bland annat, och de sänker inte priserna så värst mycket.

Hittade det här, gick dock inte att hitta med ginzas skömotor på deras sida:
Ps3 action/äventyr demons soulsblack phantom edition spel - Ginza.se
549kr

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Tror ni Ginza kommer ta in detta? Är sugen på detta eller GoW3 och har 100kr i presentkort på Ginza... Men dem verkar vara dåliga på att ta in spel. Har inte Motorstorm bland annat, och de sänker inte priserna så värst mycket.

Hittade det här, gick dock inte att hitta med ginzas skömotor på deras sida:
Ps3 action/äventyr demons soulsblack phantom edition spel - Ginza.se
549kr

Tja det beror helt på vilket sorts spel du föredrar GoW 3 är sannerligen mer "fast-paced" än vad Demon's Souls är, dock ogillar jag deras quicktime system och sen så är det inte så himla svårt tror jag heller.

Hade jag haft 100kr presentkort hade jag lätt beställt det från Ginza Fundera över vilket spel du tror du kommer gilla mest och gör din beställning, båda är lätt värt pengarna!

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Har för mig jag betalade runt 700kr för mitt Demon's Souls (koreanska utgåvan) från webhallen, dyrt jag vet men värt varenda krona. (:

Räkna dock inte med att ha det på releasedagen om du köper från spelbutiken, har förbokat där 2 gånger och aldrig fått på releasedagen, har man tur så får man det samma vecka i alla fall och i värsta fall veckan efter.

Ajdå Synd att spelet släpps en fredag också, i värsta fall får man det veckan efter :/ Men jag överlever nog, så länge man får spelet inom 1 vecka efter releasen

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Tja det beror helt på vilket sorts spel du föredrar GoW 3 är sannerligen mer "fast-paced" än vad Demon's Souls är, dock ogillar jag deras quicktime system och sen så är det inte så himla svårt tror jag heller.

Hade jag haft 100kr presentkort hade jag lätt beställt det från Ginza Fundera över vilket spel du tror du kommer gilla mest och gör din beställning, båda är lätt värt pengarna!

Har spanat in Resonance of fate, Gow3, Deomon Souls, AC2, Read Dead och Heavy Rain med...

Alla hyllas av kritikerkåren xD Svårt det här.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Har spanat in Resonance of fate, Gow3, Deomon Souls, AC2, Read Dead och Heavy Rain med...

Alla hyllas av kritikerkåren xD Svårt det här.

Haha jo Om du kan så kolla upp riktig gameplay från spelen och bestäm vilket du tror du skulle gilla mest

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Haha jo Om du kan så kolla upp riktig gameplay från spelen och bestäm vilket du tror du skulle gilla mest

Jodå kollat videos/reviews, och alla verkar ju bra på sitt sätt. Kan ju inte precis jämföra Heavy Rain med God Of War direkt. Men spel som Assassin Creed 2/GoW3 är ju populära och kan då hitta begagnat medans Demon Souls kanske inte är lika mainstream och kanske kan vara svårt att hitta efteråt (á la Zone of the enders 2)

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Jodå kollat videos/reviews, och alla verkar ju bra på sitt sätt. Kan ju inte precis jämföra Heavy Rain med God Of War direkt. Men spel som Assassin Creed 2/GoW3 är ju populära och kan då hitta begagnat medans Demon Souls kanske inte är lika mainstream och kanske kan vara svårt att hitta efteråt (á la Zone of the enders 2)

Jo det stämmer, sedan så skall detta vara någon form av collectors edition grej, så inte hur många som helst säljs, ännu finns det inga planer på en "vanlig" lansering av spelet i europa heller.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk

Tror jag tar och lämnar den här länken här och vandrar iväg.

The Escapist : Video Galleries : Zero Punctuation : Demon's Souls

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BattleAngel:

Tror jag tar och lämnar den här länken här och vandrar iväg.

The Escapist : Video Galleries : Zero Punctuation : Demon's Souls

Tror jag tar och lämmnar den här länken och skrattar åt din:
Demon's Souls (ps3) reviews at Metacritic.com
90 i metascore
9.4 från IGN
Gamespot GOTY 2009

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Tror jag tar och lämmnar den här länken och skrattar åt din:
Demon's Souls (ps3) reviews at Metacritic.com
90 i metascore
9.4 från IGN
Gamespot GOTY 2009

Haha den var nice, hoppas vi kommer träffas online då

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av BattleAngel:

Tror jag tar och lämnar den här länken här och vandrar iväg.

The Escapist : Video Galleries : Zero Punctuation : Demon's Souls

Zero Punctuation klagar på allt, tom ditt favoritspel finns säkert med där någonstans.

Han gör elefanter av små saker, AVGN hittar iaf riktiga saker som man bör klaga på fast på gamla klassiska spel istället (och många som aldrig borde funnits).

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

I denna funkar online i EU, har hört att det inte funkade på den importerade versionen.

Sen så har jag inte köpt import heller så denna ska jag införskaffa Förresten har Spelbutiken lagt till den i sitt sortiment nu, 514 kr gratis frakt! nog bästa dealen inom sverige vad gäller förhandsbokning.

Online funka på import versionen med.... för mig iaf.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Online funka på import versionen med.... för mig iaf.

Jasså? o.O Konstigt, hade hört att import inte funkade fullt ut i EU... oh well Får iaf black phantom edition snart Hoppas på fredag, annars blir detta en tråkig helg

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Online funka på import versionen med.... för mig iaf.

Funkar fin fint online.
Beställer man spel från USA så är det den samma skit vi i EU får. Det som kan vara annorlunda är manualer och sådana saker.