Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

slöseri op ett bra moderkort då du först kör minnerna fel dessutumn använder du inte 3 kanals funktionen

Haha slöseri var att ta i.
Hade du läst så har jag fixat det nu.
Inte för att man märker någon skillnad på att köra singel och dual eller dual och trippel direkt.
Det är bara bättre i teorin. :/
Från singel till dual gav det ca 100poäng i 3dmark.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seiber:

Haha slöseri var att ta i.
Hade du läst så har jag fixat det nu.
Inte för att man märker någon skillnad på att köra singel och dual eller dual och trippel direkt.
Det är bara bättre i teorin. :/
Från singel till dual gav det ca 100poäng i 3dmark.

du kanske inte märker nått som första början. men jag fick i minnes test över 20gb/s medans vid normal läge kanske du får 10K, 15k får jag vid dual så vist är det skildnad.

sen har inte minnesbandbredden någonting att göra med ett 3dmark som är ett grafikkorts-baserat program

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

du kanske inte märker nått som första början. men jag fick i minnes test över 20gb/s medans vid normal läge kanske du får 10K, 15k får jag vid dual så vist är det skildnad.

sen har inte minnesbandbredden någonting att göra med ett 3dmark som är ett grafikkorts-baserat program

Klart det blir bättre i Minnes tester, men frågan är om man märker det annars, som i spel t.ex. för det är det min dator används mest till. Så för mig spelar det ingen roll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seiber:

Klart det blir bättre i Minnes tester, men frågan är om man märker det annars, som i spel t.ex. för det är det min dator används mest till. Så för mig spelar det ingen roll.

Då anser jag det slöseri att köpa ett i7 system då hade du klarat dig mer en väl på ett i5 moderkort och en i7 860

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

Då anser jag det slöseri att köpa ett i7 system då hade du klarat dig mer en väl på ett i5 moderkort och en i7 860

Aha okej men då kan ju du fixa fram ett i5 moderkort med 3xsli då om det är så onödigt för mig....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seiber:

Aha okej men då kan ju du fixa fram ett i5 moderkort med 3xsli då om det är så onödigt för mig....

jag har testat 3 sli och det är så liten förtjänst så inte alls värt att ha för fem öre, sitter du med en skärmupplösning på minst 2560*1280 då är det okej men vid allt under detta så är det slöseri. men men det är dina pengar dock min åsikt sen får alla säga va dom vill. detta samtalsämne är över för min del

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seiber:

tvärtom menar du väll det ska var port 2,4,6 som är vita.

Nej jag menar precis som jag skrev. Ta en titt i manualen, du verkar behöva det
http://download.gigabyte.eu/FileList/Manual/motherboard_manua...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

jag har testat 3 sli och det är så liten förtjänst så inte alls värt att ha för fem öre, sitter du med en skärmupplösning på minst 2560*1280 då är det okej men vid allt under detta så är det slöseri. men men det är dina pengar dock min åsikt sen får alla säga va dom vill. detta samtalsämne är över för min del

Okej vi säger väl det... Jag tjänar i allafall jävligt mycket på att köra 3st kort i stället för 2st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Nej jag menar precis som jag skrev. Ta en titt i manualen, du verkar behöva det
http://download.gigabyte.eu/FileList/Manual/motherboard_manua...

Jag har du satt dem i de 2 första vita nu som är port 2 och 4 fysiskt sett.... och det är ju inte fel det fungerar ju.

Permalänk
Proffsmoddare

Vilka jävla "know it all" Det finns på den här sidan.

Skrivet av seiber:

Klart det blir bättre i Minnes tester, men frågan är om man märker det annars, som i spel t.ex. för det är det min dator används mest till. Så för mig spelar det ingen roll.

Spelar det ingen roll för dig så är det helt okej att ha minnen precis som du vill, du har nu ändrat så att det är dualchannel och märker efter det ingen skillnad alls mot singelchannel. Således är det inte någonting du märker av och då spelar det som du säger ingen roll för dig.

Skrivet av Kockski:

jag har testat 3 sli och det är så liten förtjänst så inte alls värt att ha för fem öre, sitter du med en skärmupplösning på minst 2560*1280 då är det okej men vid allt under detta så är det slöseri. men men det är dina pengar dock min åsikt sen får alla säga va dom vill. detta samtalsämne är över för min del

Jag kan bara anta att seiber testat 1kort, två kort och tre kort och själv märkt skillnaden. För honom kan det vara värt det. I 3dmark och i spel så presterar hans tre kort bättre än mitt HD5870. Hans kort som egentligen troligen bara är 9800gtx med ett annat namn och någon ny funktion man inte har orkat sätta sig in i så får man väl säga att det är slöseri att skaffa bättre kort just nu när han redan har tre kort som är gamla, som fungerar och som presterar. För ca 4k kan han få ett kort som presterar ungefär likvärdigt med hans. Är inte det pengar i skön om jag får fråga?

Jag måste också fråga. Vad använde du för komponenter när du inte märkte skillnad mellan SLI och 3way SLI? Det kan och troligen är så att CPU'n flaskar rätt fint då. Vilket du märker när du höjer eller sänker upplösningen och skilllnaden i FPS är +-0. Var ser du skillnad när du klockar? Är det när du klockar GPU eller när du klockar CPU? För mig när jag först gick över till i7 hade jag ett GTX280, det flaskade processorn i 4.2GHz, det märktes tydligt genom att min prestandaskjuts i klock av GPU sköt iväg. När jag därimot skaffade mig mitt HD5870, då var det CPU'n som flaskade i 4.2Ghz.

Nu vill du ju inte diskutera det här mer, men vore ju trevligt att få lite mer precis information om vad du använder innan du går och trollar om vad som är nödvändigt eller inte, när trådskaparen tydligen är nöjd med vad han har och hur det presterar.

Anledningen till varför han skaffade i7 istället för i5 kan ju vara många, en anledning kan ju vara att i5 nästan är 1år nyare än i7? Jag menar, har trådskaparen sagt att han köpte datorn igår? En andra anledning kan ju vara att han är nörd, och vill ha en plattform som är lätt att utgå ifrån när mer extrema komponenter ska användas. En tredje anledning kan ju vara den att han fått det billigt? Har du ens frågat någonting om detta?

Skrivet av Piece of Cake:

Nej jag menar precis som jag skrev. Ta en titt i manualen, du verkar behöva det
http://download.gigabyte.eu/FileList/Manual/motherboard_manua...

Ni syftar till precis samma saker. Var är din pedagogik gosse!? Han är uppenbarligen inte insatt i vad varje kanal kallas eller är placerad på moderkortet. Det han talar om är ju i fysisk form, vilket du också borde ha förstått. Om du nu inte hade velat verka expert och hellre hjälpt honom så hade du tagit det till hans nivå.

Han är ju uppenbarligen inte tappad i farstun när.

Peace out dawgs! RURURURURU

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av seiber:

Jag har du satt dem i de 2 första vita nu som är port 2 och 4 fysiskt sett.... och det är ju inte fel det fungerar ju.

Bra, då har du satt dem rätt, bara att det är port 1 och 3 som du har satt dem i, de heter alltså så

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd

Trevligt system, men tycker att dina 3Dmark score ser lite låga ut, 3xGTS250 och en 930@4.2 och du får 26700P? nått måste vara fel jag får med
i5-750@4.2GHz och 5850 ca 25000P, nu kanske det inte är som jag tror men borde inte du få mkt mer än mig!??

Annars ett trevligt system!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Trevligt system, men tycker att dina 3Dmark score ser lite låga ut, 3xGTS250 och en 930@4.2 och du får 26700P? nått måste vara fel jag får med
i5-750@4.2GHz och 5850 ca 25000P, nu kanske det inte är som jag tror men borde inte du få mkt mer än mig!??

Annars ett trevligt system!

MVH

Tackar.
Har en 920 inte 930.
anledningen till att jag inte får mer är att processorn flaskar mina grafikkort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seiber:

Tackar.
Har en 920 inte 930.
anledningen till att jag inte får mer är att processorn flaskar mina grafikkort.

Tycker verkligen inte att en 920 @ 4GHz+ borde flaska 3så gamla kort (Fast det kanske det gör) jag körde med 2x5770 och E7400 och det flaskade inte direkt så. Får du mkt mer ökning i poängen om du klo0ckar din CPU mer!?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Tycker verkligen inte att en 920 @ 4GHz+ borde flaska 3så gamla kort (Fast det kanske det gör) jag körde med 2x5770 och E7400 och det flaskade inte direkt så. Får du mkt mer ökning i poängen om du klo0ckar din CPU mer!?

MVH

Från original till 4,2Ghz så skilljer det typ 6-7000p och en OC på Gpu:erna gör inte någon skillnad alls. Så då borde ju Processorn flaska!?
Har inte fått upp den över 4,2Ghz stabilt, men det lilla man såg i 3dmark så såg det bättre ut

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seiber:

Från original till 4,2Ghz så skilljer det typ 6-7000p och en OC på Gpu:erna gör inte någon skillnad alls. Så då borde ju Processorn flaska!?
Har inte fått upp den över 4,2Ghz stabilt, men det lilla man såg i 3dmark så såg det bättre ut

har du Kollat i T.ex Vantage eller liknande ist!? Då jag har märk att 06 inte är det mest grafikkorts krävande, då det ger mest om man klockar CPUn..

MVH!

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

har du Kollat i T.ex Vantage eller liknande ist!? Då jag har märk att 06 inte är det mest grafikkorts krävande, då det ger mest om man klockar CPUn..

MVH!

Har inte testat det kanske börjar bli dags:)
återkommer med resultat när man har orkat kört det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seiber:

Har inte testat det kanske börjar bli dags:)
återkommer med resultat när man har orkat kört det.

Gör så! känns lite som att din CPU inte ska flaksa korten, men som jag sa så har jag märkt att man vinner mest på CPUI clock och inte GPU Klock i 06an, för skulle det vara så att det flaska så skulle det betyda att min 750 som då var på 3.8 flaskade mitt 4830 och det tror jag inte..

Säger inget av detta för att vara negativ eller en " Know It All" men kan ju vara kul för dig att testa något annat oxå och se om det verkligen är CPUn...

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Gör så! känns lite som att din CPU inte ska flaksa korten, men som jag sa så har jag märkt att man vinner mest på CPUI clock och inte GPU Klock i 06an, för skulle det vara så att det flaska så skulle det betyda att min 750 som då var på 3.8 flaskade mitt 4830 och det tror jag inte..

Säger inget av detta för att vara negativ eller en " Know It All" men kan ju vara kul för dig att testa något annat oxå och se om det verkligen är CPUn...

MVH

Hur mycket får du i vantage då? så man har nått att gå efter

Edit:
Jag får 21174p i vantage på performance. Klockar jag mina grafikkort så får jag inte några fler poäng.
Varken Gpu eller cpu poäng.
Då borde det väl vara cpun som flaskar tycker jag :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seiber:

Hur mycket får du i vantage då? så man har nått att gå efter

Edit:
Jag får 21174p i vantage på performance. Klockar jag mina grafikkort så får jag inte några fler poäng.
Varken Gpu eller cpu poäng.
Då borde det väl vara cpun som flaskar tycker jag :/

Kan köra ett test idag och se vad jag får.. har duy PhysX på eller av när du kör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Kan köra ett test idag och se vad jag får.. har duy PhysX på eller av när du kör?

Det är på i Nvidiapanelen om det är det du menade

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av seiber:

Det är på i Nvidiapanelen om det är det du menade

Stäng av det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Stäng av det.

Varför det ? bara för att inte du kan ha det
Får väl testa utan och slänga upp resultat på det med då.

Kan tillägga att jag har klockat processorn ca 80Mhz till (nu 4,284Ghz)och det gav ungefär 800p i 3dmark 06
så nytt rekord på 27540p

Permalänk
Medlem
Skrivet av seiber:

Varför det ? bara för att inte du kan ha det
Får väl testa utan och slänga upp resultat på det med då.

Kan tillägga att jag har klockat processorn ca 80Mhz till (nu 4,284Ghz)och det gav ungefär 800p i 3dmark 06
så nytt rekord på 27540p

Edit:
det var aldrig på.

Permalänk
Proffsmoddare

_Lär_ flaska fint där.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS