Intel-baserad HTPC från Asrock

Permalänk
Melding Plague

Intel-baserad HTPC från Asrock

Asus-anknuta Asrock satsar på en medialösningar med Intel Clarkdale under skalet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser helt klart nice ut

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk

...eller så en mac mini?

Med det priset och den prestandan kan man ju faktiskt fundera på att köpa en av de nya mac mini istället. Kör in windows 7 på en sån, kör media center. Eller XBMC live. Eller fronrow i osx. Najs.

Permalänk
Medlem

Om grafikkretsen är intels egna så lär den förmodligen inte stödja hårdvaruaccelererad videouppspelning vilket är synd.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig att ha den som skrivbordsdator. Tillräckligt med prestanda och väldigt liten.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Deras förra Asrock 330 med Ion klarade ju att spela upp 1080p utan problem, så som HTPC känns ju den här lite overkill. Speciellt med tanke på priset, som är mer än det dubbla mot föregångaren. Som liten skrivbordsdator verkar den dock perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellegrino:

Med det priset och den prestandan kan man ju faktiskt fundera på att köpa en av de nya mac mini istället. Kör in windows 7 på en sån, kör media center. Eller XBMC live. Eller fronrow i osx. Najs.

Ja helt plötsligt kändes mac mini inte så dyr längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paer86:

Deras förra Asrock 330 med Ion klarade ju att spela upp 1080p utan problem, så som HTPC känns ju den här lite overkill. Speciellt med tanke på priset, som är mer än det dubbla mot föregångaren. Som liten skrivbordsdator verkar den dock perfekt!

Fast som lien skrivbordsdator förstår jag inte varför man ska ha en sådan här dator till? För dyr för att kunna konkurrera mot hemabyggen. Ska man bara surfa och betala räkningar kan man lika gärna skaffa en Zotac MAG.

Som HTPC känns den väldigt overkill.

Följer det med extra grafikkort till i7 modellen tro?

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Fast som lien skrivbordsdator förstår jag inte varför man ska ha en sådan här dator till? För dyr för att kunna konkurrera mot hemabyggen. Ska man bara surfa och betala räkningar kan man lika gärna skaffa en Zotac MAG.

Som HTPC känns den väldigt overkill.

Följer det med extra grafikkort till i7 modellen tro?

För alla bygger gärna ihop sina egna datorer? ^^

Permalänk
Skrivet av Persa:

Om grafikkretsen är intels egna så lär den förmodligen inte stödja hårdvaruaccelererad videouppspelning vilket är synd.

Jo? Intel GMA HD som sitter i Core i3/i5/i7 klarar av hårdvaruaccelererad video fullt ut.

Quick Reference Guide to Intel® HD Graphics - Intel® Software Network

Mer:
Feature - Intel GMA HD Graphics Performance | bit-tech.net
http://images.bit-tech.net/content_images/2010/01/intel-gma-h...
Intel GMA - Wikipedia, the free encyclopedia

Permalänk
Medlem

Där ser man!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

För alla bygger gärna ihop sina egna datorer? ^^

Men om man spelar eller jobbar med andra grafikkrävande program så vill man väl ha ett vanligt grafikkort? De har ju i regel mer prestanda än dessa inbyggda. Borde gå att hitta färdigbyggda datorer med ett HD5450 eller liknande som har mer prestanda än det här? för billigare peng.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Skrivet av schkutt:

Men om man spelar eller jobbar med andra grafikkrävande program så vill man väl ha ett vanligt grafikkort? De har ju i regel mer prestanda än dessa inbyggda. Borde gå att hitta färdigbyggda datorer med ett HD5450 eller liknande som har mer prestanda än det här? för billigare peng.

men då får man nog antingen skippa storleken 195 x 70 x 186 och välja något som är lite större eller öppna plomboken mera för utan att ha kollat gissar jag att det fins maskiner med mer pulver men som samtidigt kostar ännumera. alla datorer är inte tillvärkade för att passa gamers och som kontorsdator skulle den här vara ruskig overkill åtminstone för mej. sitter nu på gissningsvis 1/4 av den prestanadan och det räcker och blir över för allt jag för att klara bokföring, fakturering, beställningar osv.

men jag måste håla med om att en mac min helt plödsligt kändes minder skitdyr

nån som har koll på hur mycke den här lilla burken kan tänkas låta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 173-tomten:

men då får man nog antingen skippa storleken 195 x 70 x 186 och välja något som är lite större eller öppna plomboken mera för utan att ha kollat gissar jag att det fins maskiner med mer pulver men som samtidigt kostar ännumera. alla datorer är inte tillvärkade för att passa gamers och som kontorsdator skulle den här vara ruskig overkill åtminstone för mej. sitter nu på gissningsvis 1/4 av den prestanadan och det räcker och blir över för allt jag för att klara bokföring, fakturering, beställningar osv.

men jag måste håla med om att en mac min helt plödsligt kändes minder skitdyr

nån som har koll på hur mycke den här lilla burken kan tänkas låta?

Precis vad jag tyckte också. Håller man på med bokföring och dylikt behöver man inte en sån här dator. Då klarar man sig med mindre än 6500 kr.

Och om man nu spelar så vill man nog ha bättre av det mesta om man vet vad man vill ha. Vet man inte vad man köper och köper en dator för nästan 7k så får man fan skylla sig själv.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt