fel komponenter?-myrornas krig på bildskärmen

Permalänk

fel komponenter?-myrornas krig på bildskärmen

har alldeles nyligen meckat ihop ett system mä, w7. i7 930- p6x58d premium,6gb corsair,750w corsair hx,xfx radeon 5870,antec twelvehundred och har grafikproblem.

i alla spel så kommer det svarta linjer lite här o var,plus typ nintendo 8bitars explosioner i crysis,så jag antar att det är minnena som inte passar till mobot,är det ett typiskt fenomen med fel komponenter?

Permalänk
Medlem

Har du grafikkortsdrivisar installerade?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

självklart,senaste drivisar.

Permalänk

kör igång vsync på alla spel men fortfarande svarta vertikala linjer,särskilt badcompany2.anntagligen fel ram minnen.

Permalänk
Medlem

kolla om du kan starta datorn med mindre minne i o sen uppdatera bios!
ASUSTeK Computer Inc.-Support-

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk

mem ok är ju bara ett onödigt bekvämligt lyx,spellar ingen roll om man har 1 sticka eller 3 har uppdaterat dom senasta drivisar till mobo,graffet,tagit bort aero funktionen,fortfarande fyrkantiga myrornas krig i olika färger på skärmen.

Permalänk
Medlem

prova nytt grafikkort tror felet ligger där

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

när mitt gamla grafikkort höll på gå sönder hade jag massor såna punkter på skärmen.... bakade den en gång och funkade i ett par månader, sen gick den sönder igen då köpte jag ett nytt...

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha så ni tror inte detta redan är löst? Kolla trådens datum
Eller så skulle ni kanske gå och sova

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)