Permalänk
Tangentbordskonnässör

h2o Raven 2 Rev.2

Då var det dags att slänga in lite mer grejer i burken då jag minst sagt fått blodad tand för det här med fina datorer och vattenkylning.

Valde att byta ut en del saker och ersätta endel saker med nya och därmed starta ett nytt projekt.
Det gamla projektet hittar du här:
http://www.sweclockers.com/galleri/5323-green-h2o-raven-2

Denna gång valde jag att vattenkyla mosfets, NB och SB utöver det som redan är vattenkylt.
Nu är alltså moderkort, två grafikkort och processor vattenkylt!

Valde även att byta ut samtliga nipplar till 13mm ID nipplar och bytte slangen till 13/19 med coils.

Resultatet ser ni själva, blev själv väldigt nöjd med detta!

Hårdvara:
Moderkort: Asus P6T Deluxe V2
Processor: Intel i7 920 @4.1Ghz
Minnen: Kingston HyperX 6GB @ 1560Mhz
GFX: 2st Nvidia GTX 280 @ 768/1537/2520Mhz
Systemdisk: Intel x25 80GB
Lagring: 2st WD 750GB

Kylning CPU: EK Supreme
Kylning GPU: EK VGA Block
Kylning vatten: Thermochill PA120.3
Kylning mosfets: EK Mosfet blocks (Asus P6T Deluxe modellen)
Kylning NB/SB: EK NB/SB block (Asus P6T Deluxe modellen)

CPU temp vid full load: 65C
GPU temp vid full load: 45C
Moderkortet ligger stabilt på 35C

Edit:
La till en bild på GPUerna med enbart kylflänsarna på.

h2o Raven 2 Rev.2

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fler bilder kommer under kvällen då jag kan ta nightshots på datorn... Den gör sig mycket bättre i mörker!

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se en bild RAKT in i datorn, inga speciella vinklar utan bara rakt utifrån. Utan sidpanel. Väntar på den bilden innan jag Betygsätter

Permalänk
Medlem

Fint bygge, Fast de såg rätt rörigt ut med alla slangar

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

så sjukt snyggt
bra jobbat!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Chaos like it should be fint blev det iaf

Permalänk
Medlem

Fint! beställde precis samma vattenblock till mina 280's. Men jag måste fråga! vart fick du tag på dessa stora minneskylare? Mvh Anton!

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem

Mkt snyggare än innan, om jag får säga så

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Förbannat snyggt!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Goo5e:

Skulle vilja se en bild RAKT in i datorn, inga speciella vinklar utan bara rakt utifrån. Utan sidpanel. Väntar på den bilden innan jag Betygsätter

Har fixat lite nya bilder, bland annat en rakt framifrån utan sidan på plats, hoppas det uppskattas!

Skrivet av Henrikfotograf:

Fint bygge, Fast de såg rätt rörigt ut med alla slangar

Rörigt? Det är planerat in i minsta detalt, organiserat kaos skulle jag kalla det!

Skrivet av nollad:

så sjukt snyggt
bra jobbat!

Tackar!

Skrivet av Asheileon:

Chaos like it should be fint blev det iaf

Jepp! Som sagt ovan, organiserat kaos. Har även lagt in lite nya bilder där jag dragit om slangen som går från pumpen till radiatorn så att den inte korsar de andra slangarna.

Skrivet av mofflan:

Fint! beställde precis samma vattenblock till mina 280's. Men jag måste fråga! vart fick du tag på dessa stora minneskylare? Mvh Anton!

Coolerkit.dk fick jag dem ifrån, reapris dessutom så de var nästan gratis! Vet inte om de har kvar dem längre dock, men det fungerar nog lika bra med plåten från orginalkylaren!

Till alla andra, tack för de snälla kommentarerna och jag har uppdaterat lite med nya bilder!

Permalänk
Medlem

Tack För Bilder :D:D:D 5p!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Goo5e:

Tack För Bilder :D:D:D 5p!

Hehe tack för 5p!

Permalänk
Medlem

Snyggt fast det skulle varit blå eller vit färg på behållaren uppe i taket ;P 5p

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av HoBb3:

Snyggt fast det skulle varit blå eller vit färg på behållaren uppe i taket ;P 5p

Menar du att vätskan är lite grön på bilden? isf så är det borta nu, det var rester efter mitt förra bygge, har nu sköljt ur systemet så att vattnet är genomskinligt.

Ska dock fylla på med blå färg så fort den kommer

Det blir även lite fler updates senare när jag fått tag på plexiglas/plåtskivor som passar in till datorn!

Permalänk
Medlem

OP som fan +1

Permalänk
Medlem

Grymt men måste dock vara ett helvete att byta komponenter xD

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av roskai:

OP som fan +1

Hehe tackar.

Skrivet av Tyran26:

Grymt men måste dock vara ett helvete att byta komponenter xD

Ja det kan jag lova, håller på med grafikkortsbyten nu så var tvungen att korta ner loopen tills jag får de nya korten.

För att göra en lång historia kort, allt som kunde strula.. strulade.. det tog 7h att fixa allt.. var tvungen att koppla loss ALLT för att en skruv satte sig mellan NB/SB blocket och moderkortet.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Ja det kan jag lova, håller på med grafikkortsbyten nu så var tvungen att korta ner loopen tills jag får de nya korten.

För att göra en lång historia kort, allt som kunde strula.. strulade.. det tog 7h att fixa allt.. var tvungen att koppla loss ALLT för att en skruv satte sig mellan NB/SB blocket och moderkortet.

Oh, vad kommer de för nya smarriga kort? 460sli ?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ManBearPig:

Oh, vad kommer de för nya smarriga kort? 460sli ?

460 sli slår ju knappt mina GTX 280 sli..

Så ska testa med 2st övervoltade 5850 i crossfire istället (förhoppningsvis 1000+/1200+Mhz), bara för o testa på lite hur det är på andra sidan staketet ett tag.

Permalänk
Skrivet av huttala:

460 sli slår ju knappt mina GTX 280 sli..

Så ska testa med 2st övervoltade 5850 i crossfire istället (förhoppningsvis 1000+/1200+Mhz), bara för o testa på lite hur det är på andra sidan staketet ett tag.

Tänkte inte på de, det blir nog grymt!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

sitter på samma chassi men funderar hur fasen får man plats med radiatorn ovanpå dom 180mm fläktarna och få plats med grafikkorten ? tänker eftersom jag sitter med ett HD5870

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut dock tycker jag du ska plocka bort det blå runt slangarna. Snyggare med bara vitt

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Flonta:

Ser snyggt ut dock tycker jag du ska plocka bort det blå runt slangarna. Snyggare med bara vitt

Svårt att plocka bort "det blå" då det hämmar slangarna från att vika sig, utan det så skulle alla slangar vara vikta och vattenflödet skulle vara 0.