Permalänk
Medlem

Om bygge av chassi

Jag tänkte bygga om min låda, igen....

Jag har än så länge endast gjort en väldigt simpel ritning i CAD.

Här kommer i vilket fall ritning på burken + en egen designad kylare till processorn

Om bygge av chassi

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du borde fixa till så allt här rätt lutning ialf

Permalänk

Vad är det som är speciellt med den kylaren? Är det en solid metallklump eller?

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Vad är det som är speciellt med den kylaren? Är det en solid metallklump eller?

HAHA you made my day

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Vad är det som är speciellt med den kylaren? Är det en solid metallklump eller?

Om man kollar på den så ser man ganska klart att det är ca 40lager med tunn aluminium

Permalänk
Skrivet av roskai:

Om man kollar på den så ser man ganska klart att det är ca 40lager med tunn aluminium

Det ser ut som en räfflad metallklump eftersom ovansidan är slät. Du ska kanske lägga lite mer än 10 min på din CAD ritning, speciellt om du vill ha någon seriös respons. Det syns tydligt när man lägger ner tid på saker.

Ett annat tips är ju att beskriva dina tankar runt chassit och din kylare, om det är något speciellt med dem osv...

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Får vi se hur datorn ser ut nu då? Vi kan inte veta vad du tänkt ändra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Det ser ut som en räfflad metallklump eftersom ovansidan är slät. Du ska kanske lägga lite mer än 10 min på din CAD ritning, speciellt om du vill ha någon seriös respons. Det syns tydligt när man lägger ner tid på saker.

Ett annat tips är ju att beskriva dina tankar runt chassit och din kylare, om det är något speciellt med dem osv...

Kylaren ja gjorde i CAD va bara för att få en uppfattning om hur det kommer se ut med en riktig kylare i lådan.

Skrivet av jocke92:

Får vi se hur datorn ser ut nu då? Vi kan inte veta vad du tänkt ändra.

Kolla mitt andra album "Respray!" tanken med det hela är att göra en "turbin fläkt" i fronten på datorn

Permalänk
Hedersmedlem

Ger dig förslaget att göra en konkurrent till Raven2. En låda som inte är lika djup som Raven2 men är bredare så att psu sitter bakom mobot. skit även i dvd läsare då man kan ha en extern

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Skrivet av speeDs_:

Du borde fixa till så allt här rätt lutning ialf

Du har uppenbarligen aldrig arbetat med CAD. Modellen visas i en vy som gör det lättare att arbeta med modellen men knappast ger en geometriskt korrekt avbildning. Med andra ord: modellen är förmodligen spikrak. Det hade i själva verket varit jobbigt att göra den sned.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Skrivet av olafett:

Du har uppenbarligen aldrig arbetat med CAD. Modellen visas i en vy som gör det lättare att arbeta med modellen men knappast ger en geometriskt korrekt avbildning. Med andra ord: modellen är förmodligen spikrak. Det hade i själva verket varit jobbigt att göra den sned.

Dock går det att ställa in hur man vill att modellen ska vara vinklad tex innan man renederar den, men här ser det ut som han har använt Print Screen.
Imponerad dock över att det bara tog 5 min, jag är betydligt långsammare än så. Kanske för att jag inte är så haj på mitt cad program än
Lycka till med bygget:)

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Dock går det att ställa in hur man vill att modellen ska vara vinklad tex innan man renederar den, men här ser det ut som han har använt Print Screen.
Imponerad dock över att det bara tog 5 min, jag är betydligt långsammare än så. Kanske för att jag inte är så haj på mitt cad program än
Lycka till med bygget:)

/S

Ja vi jobbar rätt mycket med cad i skolan så jag är väl ganska snabb