Nytt graffe - tips? (Vissa krav)

Permalänk
Medlem

Nytt graffe - tips? (Vissa krav)

Hej,

Är nu less på att jävlas med mitt grafikkort där ljudet ut på HDMI-porten strular med jämna mellanrum, händer emellanåt när jag switchar mellan utgångarna.

Nuvarande setup: 2 skärmar i datahörnan som sitter på VGA/DVI-utgångar, sen en HDMI-kabel vidare till TV-rummet och 46":s Sharpen. Dvs 1 VGA, 1 DVI och 1 HDMI på nuvarande grafikkort.

Problemet är att nuvarande graffe inte stödjer 3 skärmar och den upplösning som krävs för att det ska va ok. Och det är detta jag försöker lösa nu, därför jag behöver tips!

Jag är alltså på jakt efter ett grafikkort som pallar upplösningen som jag kör (1650x1050 på skärmarna och 1980.. ut på HDMI-porten till TVn). Vill även slippa switcha mellan vilka 2 outputs jag ska använda (och springa mellan rummen för att "behålla ändringarna" så fort jag vill se en film), dvs alla 3 utgångarna aktiva samtidigt.

Utöver det lirar jag lite Modern Warfare 2 (inte vidare seriöst, men...), så nån typ av gaminggrafik vill jag att det ska klara.

Har suttit ett tag på egen hand och googlat runt, men har svårt att tyda vissa specs så jag går till mitt expertforum direkt!

Nuvarande grafikkort (ifall det finns några ytterligare specs jag inte tagit med men som behövs): Asus EAH4670/DI/512M/A Specifications - Video Card, Monitor

Som man säkert förstår är jag inte heller villig att betala skjortan, men definitivt mer än jag var förra gången jag letade graffe för ett halvår sen. Behovsbilden ser lite annars ut nu - less på att tjafsa, kort sagt!

Tackar så mkt på förhand!