Köpte jag rätt Xbox 360 ??

Permalänk
Medlem

Köpte jag rätt Xbox 360 ??

Just kommit hem från Game med en Xbox 360 Arcade till min son som är 5 år

Köpte jag rätt modell ???

Eller skulle man tagit en annan med inbyggd disk tex ?

Just nu sitter grabben och spelar Forza Motorsport 3 (360)

Märkte ju direkt att inte disc 2 kunde installeras för det inte finns utrymme

Killen på Game sa att det räcker utan disk på 360 n men nu undrar man ju ?

Kanske ska byta den mot nästa modell med inbyggd disk ?

Permalänk

Saken är ju den att du inte behöver installera spelen, det räcker med ett minneskort för att tex spara din framgång i diverse spel.
En ny hårddisk kan du köpa till lite senare om du så vill.

Permalänk
Medlem

köp ett premium, då får du 60gig om jag minns rätt! men kostar ju också lite mer men du kommer bli nöjd sen om något år att du bytte arcade mot ett premium tror jag.

Permalänk
Medlem

inte jag som kommer spela min son 5 år xboxen sitter i hans rum.

gissar att spelet Forza Motorsport 3 (360) inte kommer ha med alla bilar nu då eftersom disc 2 inte kan läggas in.

Se om man kan få byta maskinen köpte på Game idag men har ju öppnat förpackningen vill det inte byta kanske ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knoppa:

inte jag som kommer spela min son 5 år xboxen sitter i hans rum.

gissar att spelet Forza Motorsport 3 (360) inte kommer ha med alla bilar nu då eftersom disc 2 inte kan läggas in.

Se om man kan få byta maskinen köpte på Game idag men har ju öppnat förpackningen vill det inte byta kanske ?

Du kan alltid prova, men dom är väl petiga när det gäller bruten plombering?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

vem vet vem som kom kommer spela om 1 år? nä men somsagt så skulle JAG byta till premium! fast jag har inte installerat disk 2 till mitt fm3. var inga bilar som jag tyckte om riktigt så sket i det och kör på min f430, skyline r33, r34 och modena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

vem vet vem som kom kommer spela om 1 år? nä men somsagt så skulle JAG byta till premium! fast jag har inte installerat disk 2 till mitt fm3. var inga bilar som jag tyckte om riktigt så sket i det och kör på min f430, skyline r33, r34 och modena.

oki se vad de säger i morgon

betalade ju 1499:- för konsol och 3 st spel...

Men vad är en disk bra till på en Xbox360 ?

är det bara för stora spel mm

För spara spel bör väl på minnes kortet på 256 MB som sitter i maskinen nu ?

Permalänk

Om han som ska spela på xboxet är 5 år tror jag inte det spelar någon roll om du har HDD eller inte på xboxet. Han kommer ju knappast sitta o ladda hem trailers på crysis 2 osv.

Det räcker med 256mb om du bara ska spara spel. 1500kr för konsol och 3 spel är ganska nice

Permalänk
Medlem

vafan? Skiljer det inte typ 300 kr mellan arcade och elite? Varför köper man en arcade?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av knoppa:

Just kommit hem från Game med en Xbox 360 Arcade till min son som är 5 år

Köpte jag rätt modell ???

Eller skulle man tagit en annan med inbyggd disk tex ?

Just nu sitter grabben och spelar Forza Motorsport 3 (360)

Märkte ju direkt att inte disc 2 kunde installeras för det inte finns utrymme

Killen på Game sa att det räcker utan disk på 360 n men nu undrar man ju ?

Kanske ska byta den mot nästa modell med inbyggd disk ?

Ifall din son fortsätter lira Forza 3 kan det ju vara kul med en hårddisk då det finns åtskilliga mängder ban och bil-paket att ladda hem från marketplace.

En annan, för mig nästintill nödvändig, funktion med hårddisk är att man kan installera spelen på hårddisken så att man bara behöver skivan för att xboxen ska känna av att man verkligen har spelet.

Då slipper man oljudet från dvd-läsaren som kan vara riktigt jobbig och högljud samt att problemet med att xboxen (gäller även de flesta andra dvd-läsare/spelare) repar skivor som man spelar om man knuffar till eller skakar(varför man nu skulle göra det :P, ett exempel på detta finns här: YouTube - Xbox 360 "Slim"- Disc Scratch (E3 2010)) då skivan inte snurrar mer än när man startar spelet(rätta mig gärna om jag har fel).

Jag rekommenderar att du antingen försöker byta din 360 eller skaffar en hårddisk.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Ifall din son fortsätter lira Forza 3 kan det ju vara kul med en hårddisk då det finns åtskilliga mängder ban och bil-paket att ladda hem från marketplace.

En annan, för mig nästintill nödvändig, funktion med hårddisk är att man kan installera spelen på hårddisken så att man bara behöver skivan för att xboxen ska känna av att man verkligen har spelet.

Då slipper man oljudet från dvd-läsaren som kan vara riktigt jobbig och högljud samt att problemet med att xboxen (gäller även de flesta andra dvd-läsare/spelare) repar skivor som man spelar om man knuffar till eller skakar(varför man nu skulle göra det :P, ett exempel på detta finns här: YouTube - Xbox 360 "Slim"- Disc Scratch (E3 2010)) då skivan inte snurrar mer än när man startar spelet(rätta mig gärna om jag har fel).

Jag rekommenderar att du antingen försöker byta din 360 eller skaffar en hårddisk.

Byta var som någon svårt så Hårddisk får det väl bli..

Var ska man köpa detta till bra pris och hur sätter man dit /fungerar detta ??

Permalänk

Jag har aldrig installerat ett spel på min hårddisk, det är ju rätt onödigt .-.
Du har inte köpt fel alls, skit i att installlera dom och spara data/framgångarna i spelet bara. Tar inte mkt plats alls, inte ska du va orolig

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Skrivet av Samurai237:

Ifall din son fortsätter lira Forza 3 kan det ju vara kul med en hårddisk då det finns åtskilliga mängder ban och bil-paket att ladda hem från marketplace.

En annan, för mig nästintill nödvändig, funktion med hårddisk är att man kan installera spelen på hårddisken så att man bara behöver skivan för att xboxen ska känna av att man verkligen har spelet.

Då slipper man oljudet från dvd-läsaren som kan vara riktigt jobbig och högljud samt att problemet med att xboxen (gäller även de flesta andra dvd-läsare/spelare) repar skivor som man spelar om man knuffar till eller skakar(varför man nu skulle göra det :P, ett exempel på detta finns här: YouTube - Xbox 360 "Slim"- Disc Scratch (E3 2010)) då skivan inte snurrar mer än när man startar spelet(rätta mig gärna om jag har fel).

Jag rekommenderar att du antingen försöker byta din 360 eller skaffar en hårddisk.

Han som lyfter Xboxen medan skivan spinner är ju ett jävla geni också

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Vill man spara ned DLC krävs hårddisk. DLC är ett fenomen som används flitigt av spelutvecklarna. Vill du bespara den unge herrens hörsel bör du satsa på en modell med hårddisk.

Förövrigt slutade de tillverka premium för länge sedan. Kan finnas beggat iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Vill man spara ned DLC krävs hårddisk. DLC är ett fenomen som används flitigt av spelutvecklarna. Vill du bespara den unge herrens hörsel bör du satsa på en modell med hårddisk.

Microsoft har uppgraderat systemet så den tillåter 3de parts USB-minnen, vilket gör att man kan köpa en 8GB USB Sticka för drygt 200:- och trycka in det på.

Permalänk

Om du inte vill ha ett usb-minne kan du säkert köpa en rekonditionerad hårddisk för ett bra pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Microsoft har uppgraderat systemet så den tillåter 3de parts USB-minnen, vilket gör att man kan köpa en 8GB USB Sticka för drygt 200:- och trycka in det på.

Jasså, är det lika snabbt som en satadisk? Och kan man verkligen köra ned ett helt spel på en sådan?

Annars känns det väldigt dumsnålt om skillnaden mellan arcade + 8 gb usb och elite 120 gb är 100 kronor...

Permalänk
Medlem

Tror en vän till mig har en 20gb xbox360-hårddisk över. Skulle kunna höra med honom om han är intresserad när han kommer hem från jobbet

Permalänk
Medlem

Jag har sett skitspel från Disney som kräver 100-200mb för savefiles så visst är väl en hårddisk mer eller mindre ett krav numera. Jag använder 65gb på min Elite och ändå har jag inte gjort så mycket med den

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Du kan ju annars bara köpa till en 250gigs hd och sätta i.

Förvisso en rejäl summa...
Microsoft Xbox 360 Hard Drive 250GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Märkesspecifika IDE- & SATA-diskar

Men alternativ om dom på Game inte låter dig byta/uppgradera.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Jasså, är det lika snabbt som en satadisk? Och kan man verkligen köra ned ett helt spel på en sådan?

Annars känns det väldigt dumsnålt om skillnaden mellan arcade + 8 gb usb och elite 120 gb är 100 kronor...

Du kanske missade att läsa att han inte kunde byta/uppgradera, så det blev att köpa till något. Då är det billigaste alternativet en sticka, vilket räcket för DLC och flera Live-spel, även om man inte kan installera spel på den från DVD (för att slippa DVD-spinnet). Disken som sitter i en 360 är 5400rpm och inte snabb, så det är inget att skryta med i snabbhet.

Så jag bara gav ett alternativ till att köpa en lös hårddisk. De går på cirka 800-1000:- för de större modellerna. Ett mindre 4GB USB-minne kostar ungefär 100:-.

Personligen skulle jag inte köpa en 360 utan hårddisk, men Microsoft har ju valt att ha en modell utan det, så det är som det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Disken som sitter i en 360 är 5400rpm och inte snabb, så det är inget att skryta med i snabbhet.

Vi jämför iaf 50 MB/s skrivhastighet kontra 10 MB/s (på sin höjd) i skrivhastighet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Jag har aldrig installerat ett spel på min hårddisk, det är ju rätt onödigt .-.
Du har inte köpt fel alls, skit i att installlera dom och spara data/framgångarna i spelet bara. Tar inte mkt plats alls, inte ska du va orolig

Då förstår du inte vad du går miste om. Uppgraderade min själv med en 250Gb efter den repade en av mina skivor och nej jag rörde den inte jag är bor själv. Trodde inte det var möjligt om man inte rörde den men tydligen fel där. Speciellt smart om man har barn då som säker gillar att vara mer ovarsamma. Skivan läses av vid start sedan går resten från hårddisken och läsare stäger av sig efter ett par sekunder. Tar ca 10 min att läsa in en skiva max 15 min så klart värt tiden sedan är det klart.
Halverar laddtider, tar bort mycket lagg i spel som laddar sporadiskt på banor osv så definitivt en prestanda ökning så sett.
Sedan blir det TYST, Vist fläktarna låter men inget mot läsaren. Slipper konstanta vinandet plus att det är enklare att byta ut disken än en trasig optisk läsare vilket inte alls håller lika länge.
En Ebox 360 utan disk är som en bil utan hjul.

Har 70-80Gb ledigt på min 250Gb disk och har nog 25 spel och några DLC och lite expansions som följt med några game of the year edition spel.

Men som sagt avsevärt snabbare, säkrare för skivorna och tystare och bättre på alla vis även med en 5 åring även fast han inte kan köpa DLC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Vi jämför iaf 50 MB/s skrivhastighet kontra 10 MB/s (på sin höjd) i skrivhastighet.

Men vad behöver man hastigheten till om man kör spelen från DVD? Hur stora filer sparar spelen? Eftersom XBox 360 har en modell utan hårddisk som säljs så är inte spelen designade att kräva hårddisk heller. Kanske finns undantag, men inget jag har koll på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Men vad behöver man hastigheten till om man kör spelen från DVD? Hur stora filer sparar spelen? Eftersom XBox 360 har en modell utan hårddisk som säljs så är inte spelen designade att kräva hårddisk heller. Kanske finns undantag, men inget jag har koll på.

Det är ju inget krav att man har en SSD när man lirar spel heller på datorn, men det kan vara trevligt ändå, synnerligen om det är en billig "uppgradering" (när man står inför valet hårddisk lr inte, i efterhand är det ju ganska dyrt med hårddisk dock).

Annars använder sig många spel hårddisken som en sorts cache även om man inte har installerat spelet. Laddtiderna när man går ur/in hus i exempelvis fable och GTA kortas därför ned.