Bitfenix visar Colossus och Survivor

Permalänk
Avstängd

David:
Kommer ni ha Survivor utan fönster/fläktar på den sida ? För oss som inte behöver en vindutnnel utan är mer intresserade av oljudet dvs slippa ha hål på sidan för ljudet att sippra igenom.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Fractal Design

@Redzo

Det kommer nog inte att bli mesh (nät) på högersidan, men antagligen behållas på vänstersidan då vi planerar att stoppa in fläktplatser där. Om tillräckligt många frågar efter en fönsterversion eller t.om helt platt version så fixar vi det. Bara att börja hamra på feedback@bitfenix.com.

Sitter på fabriken i Kina nu och finslipar och klockan är 01.00 på morgonen, så om det kommer fler frågor så försöker jag besvara dom imorgon. Ha det gött så länge!

/David

Permalänk
Medlem

Helt ok båda två.. fast den svarta är nog mer i min smak..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Varför whinar folk om att det är Fred Perry-loggan? Lagerkransen har funnits som symbol bra mycket längre än klädmärket och är väl en ganska allmän symbol för seger och hjältedåd i dagsläget? Vad har hänt med det som förut kallades allmänbildning?

Permalänk
Medlem

Avskyvärda lådor.....

Permalänk
Medlem

Stark vill ha faktor på Colossus

Kanske äntligen blir ett chassi som matchar min vita skärm.

/Merkkan

Permalänk
Medlem

Kull att det kommer lite nya in på marknaden..men inga av dessa fall mig i smaken...Bitfenix Survivor är väl den jag tycker bäst om, förutom det fula vita märket...Ser fram emot fler lådor i framtiden...kanske kan bli ett köp...

Permalänk
Medlem

Jag tänkte också på Fred logan först. Men egentligen är väl loggan mer lik någon av factions i warhammer? Jag känner igen loggan men nu när jag kollar efter den kan jag inte hitta den (spelar inte warhammer så kan lixom inte dom utantill XD)

Ser snarare ut som vingar än en krans

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Åh, Survivor kommer bli perfekt när lillebror ska uppdatera sin lan-dator i höst, skönt att han slipper antec 900 som alla andra p12or har

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vad menar ni med Fred Perry?

http://www.sidandsally.com/data/product/images/32002010251211...
Ett klädesmärke

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Dom ser lite exklusiva ut, har nog köpt den vita. Passar mig

Permalänk
Medlem

Gillar också Colussus, särskilt fläktplatserna Synd att den verkar gå på runt 1500:- då runt 1000:- hade varit mer lagom

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Gillar också Colussus, särskilt fläktplatserna Synd att den verkar gå på runt 1500:- då runt 1000:- hade varit mer lagom

Instämmer. 1500:- låter lite väl för mycket för Colossus.
Men vill man verkligen ha chassit får man pröjsa priset

Permalänk
Avstängd

Colossus var nog det smaklösaste jag sett på länge..

Permalänk

najs med nyskapande, gillas

Permalänk
Medlem

Vad whinar ni om för priser? allt under 2 lakan är ju billigt för ett chassi.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Heh, jag är riktigt kluven över de här lådorna... Plastiga och blingiga å ena sidan, med stora frågetecken kring kvaliteten och funktionaliteten, men samtidigt så rätt skönt naivt charmiga på samma gång
Hade jag varit under 20 igen, så hade jag nog fallit som en fura!

Om Colossus: den må ha en 230mm fläkt i fronten, men var tar den in luft?? Är frontdörren öppen nedtill?
Resten verkar ju vara så gott som helt tillslutet, och då är det ju lite bortkastat att ha meshad panel och fetfläkt innanför, om inte luften hittar in?

Och Survivor kommer alltså ha mesh på hela ena sidan? Inte min grej Å andra sidan verkar även den sjukt restriktiv i fronten, så det kanske behövs? Undrar förresten hur mycket den där runda formen består av tom plast utan innehåll?

Vill. Se. Interiörbilder!

*edit* Videos!
Computex 2010 :: Bitfenix - new company, new chassis - HEXUS.tv
BitFenix Colossus Computer Case Prototype Exclusive Hands-on - Video

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Grymt snygga, får jag säga!

Colossus skulle sitta fint.

Hoppas SweC drar en recension så småningom så man får veta vad det är för kvalitet på dem. Är dom bra så kanske det blir köp.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett Computex 2010 :: Bitfenix - new company, new chassis - HEXUS.tv så måste jag säga att man blev sugen. Dock fortfarande mest för fläktplatserna Som enligt videon dessutom har fläktfilter!

Edit: Synd bara att den är för hög för mitt datorbord

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk

YouTube - BitFenix Colossus computer case prototype exclusive hands-on

Ger lite bättre överblick. B.la utlovas Colossus i en svart version.

Permalänk
Medlem

Vilket nytänkande!
Måste bara ha colossus!

Men varför skulle man vilja ha mesh på hela sidan av survivor?!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Sovereign:

Ett hett tips till tillverkaren är dock samma sak som så väldigt många tillverkare missat. Det är vanligast att man har datorn stående på höger sida, mestadels på grund av ATX-standarden som, om man bortser från de chassin som vänder på moderkortet, huvudsakligen har moderkortet med ytan åt vänster. Resultatet av detta är att om man har en lucka till frontpanelen som öppnas så att dörren svänger åt vänster så är det ganska irriterande då den fortfarande är ivägen. De flesta tillverkare borde därför istället antingen designa dörrarna så att de svänger åt höger eller göra som t ex Corsair och Antec, att man kan byta sida på dörren efter behag.

Otroligt bra tips som tillverkarna borde ta till sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyBunny:

YouTube - BitFenix Colossus computer case prototype exclusive hands-on

Ger lite bättre överblick. B.la utlovas Colossus i en svart version.

Tänkte på en grej, Colossus verkade ju ha en del "säkerhetsanordningar" t.ex. låsbara facket och att man kunde låsa fast sladden till headsetet, bra idéer men Colossus kanske inte är att chassie man släpar med sig till dreamhack och härjar.. Ser lite tungt ut.
Men vad vet jag, det skrämmer väl inte en pro elit haxXor lanare

Snyggt var det enligt mig iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor Pepper:

Otroligt bra tips som tillverkarna borde ta till sig.

Å andra sidan. Varför inte bara ställa burken på den sidan där luckan passar bäst? På vilket sätt borde sidan som moderkortet sitter på påverka vart du har den kontra där du har stolen?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av david_j:

@Redzo

Det kommer nog inte att bli mesh (nät) på högersidan, men antagligen behållas på vänstersidan då vi planerar att stoppa in fläktplatser där. Om tillräckligt många frågar efter en fönsterversion eller t.om helt platt version så fixar vi det. Bara att börja hamra på feedback@bitfenix.com.

Sitter på fabriken i Kina nu och finslipar och klockan är 01.00 på morgonen, så om det kommer fler frågor så försöker jag besvara dom imorgon. Ha det gött så länge!

/David

Oj, var Bitfenix svenskt t.om!

Iallafall, då efterfrågar jag: Aluminiumlåda, inte lika mycket plast.
Kolla på t.ex ATCS840, sånt ska det vara, stabilt, fint, mycket aluminium.

Permalänk
Fractal Design

1.Än en gång, gångjärnen på dörren går att flytta, så dörren öppnas åt precis det hållet du vill. När Colossus skeppas ut så kommer default vara att det öppnas åt höger, då jag inbillar mig att något fler människor placerar sina chassin på just högersidan. Anledningen är att åtkomsten till moderkort och annan hårdvara är från vänstersidan. Men som sagt, om det inte passar din stil, så är det bara att flytta på gångjärnen.

2. Dörren har en "grill" på botten, så luften sugs in därifrån.

3. Inte helsvenskt företag (men jag är!). Vi har förutom mig, tyskar, nya zeeländare, kanadensare och taiwaneser. Rätt blandat team kan man säga och väldigt "internationellt" för ett företag baserat i Taiwan.

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite nyskapande design. Personligen gillar jag colossus mer då den påminner mig om de äldre visiren från Transformers serierna

Och när det gäller loggan så är min tolkning av den att den påminner om detta:

Permalänk

Trevligt med lite nyskapande design. Personligen gillar jag colossus!!
Jag skulle ju gärna se att man som på Cosmos och Raven chassin kan välja själv vilken sida man monterar moderkortet då jag och säkert många andra har datorn på vänster sida och gärna vill ha en enkel tillgång till moder kortet om det kan monteras på motsatt sida i chassit än vad som är traditionellt.

Permalänk

vad är det för fel på folk.. ni tycker att det vita är snyggt , fast det är hur fult som helst? silverstones raven rv01 är bra mkt snyggare, och de klagade alla på.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

otroligt ful design på båda chassina ärligt talat, ser billigt och dåligt ut, plastigt lixom, och dessutom påminner märket om Fred perry... och det förstör också.

Aja , gl hf säger jag till dem iaf.

Visa signatur

Ohoj Kapten!