Intel redo för mobilsatsning

Permalänk
Melding Plague

Intel redo för mobilsatsning

Med en ny tillverkningsteknik är Intel redo att på allvar äntra marknaden för mobiltelefoner och bärbara enheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan se det framför mig: Intel Inside™

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad som är mer skrämmande, intel eller google. Båda verkar ju ha planer på att ta över världen...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Haha, tillslut kanske man kan bygga egna mobiler ^^

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk

Är det här en nyhet? Moorestown-satsningen har väl varit officiell i flera månader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag vet inte vad som är mer skrämmande, intel eller google. Båda verkar ju ha planer på att ta över världen...

Google.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av TMO KOTOR:

Är det här en nyhet? Moorestown-satsningen har väl varit officiell i flera månader?

Det här är dock inte tänkt för Moorestown utan snarare för en ny, framtida, satsning. Moorestown är i grund och botten en 45nm Atom med lite extratjofräs för bland annat grafik.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror verkligen att Intel kommer ha flera fingrar med i mobilmarknaden om bara något år.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om hur det går med stämningarna mot intel för deras lagbrytande metoder? Det var ju stater och länder som har stämt intel för det. Intel gav amd en hel del pengar för att lägga ned sin stämning mot intel men det är det ända jag hört i den processen på länge.

Hur som helst, alltid bra med mer konkurrens på marknaden så länge man inte mutar försäljare till att inte sälja andras produkter!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag vet inte vad som är mer skrämmande, intel eller google. Båda verkar ju ha planer på att ta över världen...

Jag tror Google köper USA inom en tioårs period

Visa signatur

Intel Core i7 920, Asus Rampage III Gene, 6GB DDR3 1333MHz, GTX280

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Någon som hört något om hur det går med stämningarna mot intel för deras lagbrytande metoder? Det var ju stater och länder som har stämt intel för det. Intel gav amd en hel del pengar för att lägga ned sin stämning mot intel men det är det ända jag hört i den processen på länge.

Hur som helst, alltid bra med mer konkurrens på marknaden så länge man inte mutar försäljare till att inte sälja andras produkter!

Dom blev väl fällda i EU-domstolen för ett tag sedan om jag inte minns helt fel.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Jag vet inte vad som är mer skrämmande, intel eller google. Båda verkar ju ha planer på att ta över världen...

Helt klart Intel.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Helt klart Intel.

Dom borde gå ihop 8D

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Dom borde gå ihop 8D

Haha
Intel är mer "farligt" skrämmande, medan google är mer "häftigt" skrämmande tycker jag

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag vet inte vad som är mer skrämmande, intel eller google. Båda verkar ju ha planer på att ta över världen...

Just nu är antagligen intels dominans på vissa sätt till större nackdel för världen än googles dominans på andra. Men på sikt kanske google kan kanske vara mer "skrämmande" eftersom ingenting förhindrar google eller någon annan från att helt och hållet byta filisofi och inriktning.

Hur som helst ske det bli intressant att se hur det går för intel på detta område.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett meningslöst inlägg.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad najs att kunna konfigurera sin egna mobiltelefon med exakt de komponenter man vill ha!

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Vad tusan. Blev mitt inlägg borttaget. Jag skriver det igen då.
Meego!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dima.g:

Haha, tillslut kanske man kan bygga egna mobiler ^^

Skrivet av anton:

Fyfan vad najs att kunna konfigurera sin egna mobiltelefon med exakt de komponenter man vill ha!

Vart får ni det ifrån?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Nytt företagsnamn mellan intel och Google = iGel.
Så kommer det en stämning från Apple också...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av tosseboll:

Nytt företagsnamn mellan intel och Google = iGel.
Så kommer det en stämning från Apple också...

Ja, och då får de byta namn till GONGTEL

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Intel har sedan tidigare licens för basbandsteknik från Nokia, något som nu kan komma till användning i framtida lösningar.

Ingen nyhet att Nokia och Intel samarbetar: About | MeeGo

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8