Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

iom att jag tog en hel del bilder i söndags har jag fortfarande några att ta av...

http://www.lysator.liu.se/~busk/random/bwgrip.jpg

Nice, lite WWII-känsla!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Nice, lite WWII-känsla!

Man tackar

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

Jag har snöat in helt på fågelfoto nu, ränner runt på tidiga mornar med stora röret och får inte fotat nåt annat, hoppas ni står ut med mej ett tag ändå

Lite Silvertärnor från imorse:

Ritkigt snygg, och 500mm f/8 doftar spegelreflexobjektiv? Men...bakgrundsoskärpan ser för bra ut? Och du säger onekligen 'stora röret'. Bitte erklären.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Movement:

Grymt läcker bild.
Jag måste fråga hur du har gjort rent tekniskt. Har du använt en blixt för att lätta upp eller är det en "vanlig" exponering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Ritkigt snygg, och 500mm f/8 doftar spegelreflexobjektiv? Men...bakgrundsoskärpan ser för bra ut? Och du säger onekligen 'stora röret'. Bitte erklären.

500mm på f8 ger väl ett ganska kort skärpedjup ändå? Eller menar du "kvaliten" på bokehn?
Gissar bara, don't hit me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Ritkigt snygg, och 500mm f/8 doftar spegelreflexobjektiv? Men...bakgrundsoskärpan ser för bra ut? Och du säger onekligen 'stora röret'. Bitte erklären.

Sigma 150-500, 6.3 största bländare på 500mm men inte riktigt skarp före f/8 ungefär. Bra lins om man har ljus att jobba med men jag överväger nog att snåla in på godiskassan och spara ihop till Canons EF 500/4L om jag fortsätter att ha såhär mycket kul

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

HDR solnedgång. 4 exponeringar. 2steg isär, handhållet.

Lillbrodern på en gunga i motljus. "Swing life away"

Lada ute hos morsan, junikväll runt 7tiden.

Med sommaren kommer myggen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

500mm på f8 ger väl ett ganska kort skärpedjup ändå? Eller menar du "kvaliten" på bokehn?
Gissar bara, don't hit me!

Yep, kort skärpedjup.
Refererade till kvalitén på bokehn jo. Spegelreflex ger ganska speciell sådan om inte för/bakgrunden är väldigt avlägset subjektet i djupled.

FlyingFinn: Aah, okay. Snygg bild som sagt. Själv funderar jag på Minoltas af 500mm f/8 för bland annat fåglar.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Första turen med min nya D1000 rätt nöjd

Någon som vet vad det är för fågel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Första turen med min nya D1000 rätt nöjd
Någon som vet vad det är för fågel?

Fiskgjuse skulle jag tippa, lite svårt att säga helt säkert från bilden men ser så ut.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Skrivet av FlyingFinn:

Fiskgjuse skulle jag tippa, lite svårt att säga helt säkert från bilden men ser så ut.

xD

Edit: Oh! Bara bilden med sländan laddade för mig först, trodde du jävlades ^^.
Jag gillar bilden med sländan.

Permalänk
Medlem

Det är lite knepigt att ta bilder på en hund, speciellt en såpass liten. jag blev ganska nöjd ändå, betänk att det är första gången hunden träffat mig

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av gholen:

http://gholen.se/blag/wp-content/uploads/2010/06/IMG_2050.jpg
Det är lite knepigt att ta bilder på en hund, speciellt en såpass liten. jag blev ganska nöjd ändå, betänk att det är första gången hunden träffat mig

Försökte mig på samma sak precis när jag hade fått min systemkamera... Det gick ju inte direkt jättebra med tanke på hur sjukt vild den valpen var

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FelixJ:

Första turen med min nya D1000 rätt nöjd
http://farm5.static.flickr.com/4056/4709121091_aeca7f335f_b.j...
Någon som vet vad det är för fågel?

Skrivet av FlyingFinn:

Fiskgjuse skulle jag tippa, lite svårt att säga helt säkert från bilden men ser så ut.

Jodå det stämmer! Jag har själv en bild på denna vackra pippi
(Jag har säkert postat den i någon tidigare tråd, men det får ni stå ut med)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxic Crow:

Jodå det stämmer! Jag har själv en bild på denna vackra pippi
(Jag har säkert postat den i någon tidigare tråd, men det får ni stå ut med)

http://toxen.mine.nu/gallery3/var/albums/Nature/Birds/DSC_156...

Wow! Vad har du använt för objektiv för att komma så nära?

Permalänk
Medlem

Min enda Fiskgjusebild hittills blev inte bättre än såhär, ville inte gå för nära och störa dom så tidigt i häckningen. Ska försöka igen nästa vecka men det är rätt långt ut i vildmarken så bra väder behövs.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av urr:

Wow! Vad har du använt för objektiv för att komma så nära?

Bilden är tagen med ett Tamron 70-200/2.8 på en D90 vid 200mm så det motsvarar ju 300mm på 35mm film.

Permalänk
Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

---

---

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Betong.

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Hedersmedlem

Blev en kvällsrunda idag med stativet över axeln.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Cool. Gillar färgerna och ljuset. Däremot så tycker jag att himmeln känns lite för grynig i molnnen osv (överskärpt?). Det ser även ut som att bergen i bakgrunden är ur fokus.

Ja, molnen blev lite korniga, dock p.g.a. mättnad, inte skärpan. Men gjorde en mer balanserad version, kika gärna på den ^^

Permalänk
Medlem

Ett fan av True Blood...

Permalänk
Medlem
Skrivet av suck:

Ett fan av True Blood...

Hehe. Snygg bild också, lagomt med mörker och färg.

En till IR:

Edit. Vi vill ha en till! Vi vill ha en t- ookay då:

Hmm. De förminskas automatiskt. Det gjorde inte bilder jag länkade från flickr förr.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

En fin liten Tofsvipa!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har just införskaffat en Canon 40D så jag ska försöka låta bli att fylla hela tråden med meningslöst trams.
Detta är första bilden jag någonsin har redigerat (och ingen mild redigering häller) eftersom jag sitter på en glossy skärm så blir resultatet lite knepigt.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Otroligt fina bilder här, som alltid. Sommarens första bidrag från min sida är från en mindre promenad i Gamla Stan i Stockholm.

Visa signatur

Stationärt: i5 2500K | XFX HD6950 OC | 16GB RAM, 1600MHz | Asus P8P67-M B3 | FD Define R3
Bärbart: MacBook Air 11" '12 - i5 1,7GHz, 128GB
Kamera: Canon EOS 5D Mk II | Div. ƒ/1.4-gluggar
Andra enheter: iPhone 5, iPad 4, Galaxy Nexus, Nexus 7
http://twenty-ten.se/

Permalänk

Bjuder på en bild på katten

Kritik tas gärna emot...

Bilden är tagen med D3000, 18-55VR

EDIT: fixade kanten och drog ner storleken