Mass effect bring down the sky fråga [SPOILER]

Permalänk

Mass effect bring down the sky fråga [SPOILER]

Hejsan, jag har köpt mass effect 1 classic och då följde bl.a. bring down the sky dlc'n. Min fråga är om jag ska installera den nu(jag har klarat av första huvuduppdraget på en av de tre första planeterna när man precis blivit spectre och kan åka runt i rymden) eller om jag ska vänta tills jag kört färdigt huvudstoryn?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det som händer i din DLC:n har inget med huvudstoryn att göra så precis. Utan är bara ett extra uppdrag så där är inga spoilers eller så om du gör det innan du klarar huvudstoryn.

Får XP från det så kan ju vara en ide att göra det innan du kör klart huvudstoryn

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Det som händer i din DLC:n har inget med huvudstoryn att göra så precis. Utan är bara ett extra uppdrag så där är inga spoilers eller så om du gör det innan du klarar huvudstoryn.

Får XP från det så kan ju vara en ide att göra det innan du kör klart huvudstoryn

okej, tack för svaret

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det måste t o m köras klart innan storyn slutar. När spelet slutar, slutar det. Inte som Mass Effect 2 där du kan välja att spela vidare efter slutbossen för att spela all DLC och så.

Underbart spel för övrigt! Ha det så underbart Avundas dig som har första upplevelsen kvar Bring Down the Sky är ett ganska bra extra-story-ark också. Helt klart bättre än Pinnacle Station som släpptes senare.

Permalänk

Nu har jag kört färdigt dlc samt letat upp de försvunna teknikerna. Ganska intressant och riktigt trevlig rustning man kan få efter dödat ledaren, satt inte heller fel med de 20 000 credits man fick

btw, är storyn slut när man gjort huvuduppdragen på de tre planeterna i vintergatan?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Du kommer få tillgång till en till planet efter du klarat (tror det är) 2st av de planeterna. När du klarat alla de fyra är spelet inte slut, men då blir spelet helt linjärt om du fortsätter med huvudstoryn.

Permalänk
Skrivet av Kidd:

Du kommer få tillgång till en till planet efter du klarat (tror det är) 2st av de planeterna. När du klarat alla de fyra är spelet inte slut, men då blir spelet helt linjärt om du fortsätter med huvudstoryn.

så när jag åker till illos, eller vad nu planeten som kommer efter virmire heter, är man då fast där som med de andra huvuduppdragsplaneterna? Är spelet slut efter denna planet?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar