Insidan av nya Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

För att man vill inte köpa ett spel som kommer på 4 skivor, vilket det aldrig gör på Blu-ray.

För övrigt tycker jag också dem borde släppa en ny Xbox, denna var fulare och hela 4 db tystare *shitting bricks*...

Istället får du väsentligt mycket längre laddningstider med BluRay på den långsamma läsaren PlayStation 3 använder sig av. Se bara på Killzone 2 och Uncharted 2 som präglas av helt odugliga laddningstider.

Det kommer naturligtvis en tredje generations Xbox tids nog. Sedan så missar du ju att man inte kan räkna ljudnivå i individuella dBa-enheter. Det som räknas är att den nya uppfattas som väsentligt mycket tystare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Istället får du väsentligt mycket längre laddningstider med BluRay på den långsamma läsaren PlayStation 3 använder sig av. Se bara på Killzone 2 och Uncharted 2 som präglas av helt odugliga laddningstider.

Det kommer naturligtvis en tredje generations Xbox tids nog. Sedan så missar du ju att man inte kan räkna ljudnivå i individuella dBa-enheter. Det som räknas är att den nya uppfattas som väsentligt mycket tystare.

Ok, är inte proffs på dB precis. Men fortfarande, om man hade kunnat ha Blu-ray på Xbox 360, så hade man valt det. I alla fall jag, men, Xbox är väl mer en pure spelkonsol. Eftersom den saknar mycket av "mediacenter" funktionerna som PS3 har. Men hoppas på en 3dje gen Xbox snart, tycker 360 snart har gjort sitt, min har i alla fall ^^

Permalänk

+4dB är väl en ökning på 100% av ljudvolym? Då borde ju denna låta hälften så mycket som de andra.

Permalänk
Medlem

Fint med optisk dirr i konsolen. slipper man köpa MS dyra special tillbehör när man vill köra på hdmi

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

+4dB är väl en ökning på 100% av ljudvolym? Då borde ju denna låta hälften så mycket som de andra.

+10dBa är en fördubbling i ljudnivå.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Nej, +3 dB är en fördubbling av ljudnivå.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Ok, är inte proffs på dB precis. Men fortfarande, om man hade kunnat ha Blu-ray på Xbox 360, så hade man valt det. I alla fall jag, men, Xbox är väl mer en pure spelkonsol. Eftersom den saknar mycket av "mediacenter" funktionerna som PS3 har. Men hoppas på en 3dje gen Xbox snart, tycker 360 snart har gjort sitt, min har i alla fall ^^

Dude, nu är du väl lite ute och cyklar. Ps3media-server funkar lika bra till xbox 360 som ps3 och tar mkv och allt du vill kasta på den. Det enda som stärker ditt inlägg är ju att ps3;an har blu-ray, men då har xbox 360 Zune i motsvarighet som i min mening är mycket bättre då jag bara genom en knapptryckning kan hyra en film för några kronor och få den direkt streamad i 1080p till min xbox 360. Xbox 360 har även nu gjort ett avtal med espn så all sport kommer även också stream;as. Att ps3;an skulle vara en bättre lösning för mediacenter, är inte hela sanningen idag. Men känner du att Blu-ray är ett jättemåste så visst. I mitt fall är detta mycket fiffigare att få streamad 1080p direkt i xboxen.

Ser du även till många topptillverkare som t ex "Bose" så vill dom inte tillverka lösningar med Blu-ray eftersom det kräver åtskilliga uppdateringar och laddtiderna för blu-ray-skivor är inget dom föredrar. Blu-ray = framtiden, nja du. På stream;at ligger mina pengar.

Jag ger Sony att dom vann många konsoller på Blu-ray pga folk som inte förstod vad det innebar men som sagt m$-lösning är både billigare och kommer att vinna i längden.

Skrivet av freezard:

nej, +3 db är en fördubbling av ljudnivå.

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezard:

Nej, +3 dB är en fördubbling av ljudnivå.

I effekt, ja.
Men inte för det mänskliga örat; där är det ~10dBa som gäller.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robeliboban:

Igentligen, kunde inte microsoft sätta en blueray i den istället för dvd?

Jag tror inte att M$ skulle vilja betala licensavgift för det till Sony som utvecklat både Playstation 3 och Blu-ray-skivorna då M$ skulle visa sig knäsvaga för Sony

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

fixade precis ett Xbox 360 Pro 20GB sen 2006, som hade fått RROD, får köpa det för 600kr, frågan är om man skulle sälja det för en tusing, och ev köpa ett Xbox 360 Slim 250GB :D, sugen som fan

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Att det varit en del problem med XBOX360 i de tidigare modellerna är det inget snack om men de har fått ordning på det för ett par versioner sen. Jag har idag en som jag haft i 2 år och de e utan tvekan den bästa spelkonsolen för mig. Jag kommer dock inte köpa denna nya på stuts då de inte verkar ge något rent funktionsmässigt. Skulle dock min box ge upp så skulle jag inte tveka att köpa denna.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SnowJim:

Att det varit en del problem med XBOX360 i de tidigare modellerna är det inget snack om men de har fått ordning på det för ett par versioner sen. Jag har idag en som jag haft i 2 år och de e utan tvekan den bästa spelkonsolen för mig. Jag kommer dock inte köpa denna nya på stuts då de inte verkar ge något rent funktionsmässigt. Skulle dock min box ge upp så skulle jag inte tveka att köpa denna.

Samma erfarenheter och ställningspunkt har även jag. Jag förmodar att du köpte den som släpptes hösten 2008 som mer eller mindre är befriad från RRoD? Min har varit igång i måååånga timmar sedan köpet och inte helt ovanligt att den dessutom stått på flera timmar om dagen dessutom, och det både under vinter som sommar. Enligt testen så är ljudnivån för liten för att motivera uppgradering från min, som redan är rätt tyst, men om min ger upp så blir det en ny uppdaterad modell. Jag gillar inte riktigt designen, föredrar min mattsvarta Elite 120GB framför denna.

Optiska mediat är döende så att även nya 360'n inte klarar BD är lite av ett icke-problem. Det hade dock varit fint med dyrare specialmodeller med BD-läsare för de som vill kolla på film via deras BD-skivor. Strömning är framtiden, funnits tjänster till 360 en längre tid som dessutom klarat detta och som även varit öppen för oss Svenskar.

Permalänk
Skrivet av UnrealPerfection:

Dude, nu är du väl lite ute och cyklar. Ps3media-server funkar lika bra till xbox 360 som ps3 och tar mkv och allt du vill kasta på den. Det enda som stärker ditt inlägg är ju att ps3;an har blu-ray, men då har xbox 360 Zune i motsvarighet som i min mening är mycket bättre då jag bara genom en knapptryckning kan hyra en film för några kronor och få den direkt streamad i 1080p till min xbox 360. Xbox 360 har även nu gjort ett avtal med espn så all sport kommer även också stream;as. Att ps3;an skulle vara en bättre lösning för mediacenter, är inte hela sanningen idag. Men känner du att Blu-ray är ett jättemåste så visst. I mitt fall är detta mycket fiffigare att få streamad 1080p direkt i xboxen, men det är bara vad en enkel civilingejör tycker.

Ser du även till många topptillverkare som t ex "Bose" så vill dom inte tillverka lösningar med Blu-ray eftersom det kräver åtskilliga uppdateringar och laddtiderna för blu-ray-skivor är inget dom föredrar. Blu-ray = framtiden, nja du. På stream;at ligger mina pengar.

Jag ger Sony att dom vann många konsoller på Blu-ray pga folk som inte förstod vad det innebar men som sagt m$-lösning är både billigare och kommer att vinna i längden.

Jag tror han syftar till native support för olika codecs, Ps3 har där stöd för många fler olika videotyper än Xbox 360 (om ingenting nytt hänt det senaste året eller så).
Hur som helst så är det missvisande att hänvisa till streamad media och fysisk media när det han säger att han är ute efter. Streamad 1080p har inte samma höga bitrate som bluray, och är högkomprimerad för att fungera laggfritt på de flesta uppkopplingar. Dessutom äger du inte filmen utan hyr, något som samlare inte ser som ett alternativ.
Liknande hyrfunktioner är också under unveckling till PS3 (kanske finns redan, har ingen koll ). Annars har ps3 en hyffsat kompetent webbläsare med kompitabla webb-streamers, dock antar jag ingen riktig HD, och inte lika användarvänligt (och låst) som Microsofts Zune-alternativ.

ESPN är endast för USA marknaden dock, men så småningom lär vi (förhoppningsvis) se liknande IPTV lösningar till både Xbox 360 och ps3.

Förutom alla onödiga restriktioner och DRM som de använder på bluray, så är det ändå ett kompetent fysiskt lagringsmedium som många ändå uppskattar för dess enkelhet.
M$ lösningen tycker jag inte kan anses som billigare eftersom du inte äger filmen, utan hyr den. Prisbilden för att hyra filmer ligger ungefär den samma på alla system.

Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Ska bli kul att se om denna går att flasha/JTAG:a.
50% energiförbrukning och tystare låter väldigt fint.
Gissar dock att man får leva med sin JTAGade Jasper.

Det kommer tyvärr inte gå att JTAG'a de nya 360 maskinerna, förutsatt att hackare inte hittar något nytt hål att ta sig förbi hypervisor-säkerheten igen. Så lev gott med din Jasper (jag har en likadan, JTAGad), jag tycker inte Jasper är så väldans ljudlig ändå om man ser till hur de gamla versionerna lät, och skillnaden mellan Jasper och nya Valhalla var väl bara ca 3-4 dB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompa Bompa:

Jag tror han syftar till native support för olika codecs, Ps3 har där stöd för många fler olika videotyper än Xbox 360 (om ingenting nytt hänt det senaste året eller så).
Hur som helst så är det missvisande att hänvisa till streamad media och fysisk media när det han säger att han är ute efter. Streamad 1080p har inte samma höga bitrate som bluray, och är högkomprimerad för att fungera laggfritt på de flesta uppkopplingar. Dessutom äger du inte filmen utan hyr, något som samlare inte ser som ett alternativ.
Liknande hyrfunktioner är också under unveckling till PS3 (kanske finns redan, har ingen koll ). Annars har ps3 en hyffsat kompetent webbläsare med kompitabla webb-streamers, dock antar jag ingen riktig HD, och inte lika användarvänligt (och låst) som Microsofts Zune-alternativ.

ESPN är endast för USA marknaden dock, men så småningom lär vi (förhoppningsvis) se liknande IPTV lösningar till både Xbox 360 och ps3.

Förutom alla onödiga restriktioner och DRM som de använder på bluray, så är det ändå ett kompetent fysiskt lagringsmedium som många ändå uppskattar för dess enkelhet.
M$ lösningen tycker jag inte kan anses som billigare eftersom du inte äger filmen, utan hyr den. Prisbilden för att hyra filmer ligger ungefär den samma på alla system.

- Jag tvekar på att PlayStation 3 stödjer lika många format som Xbox 360, när båda är uppkopplade till nätet.
- Du kan båda hyra och köpa filmer på ZuneHD, varav det senare har börjat introduceras i lagom takt.
- Den enda filmhyrningsfunktionen jag set till PlayStation 3 i framtiden är NetFlix, vilket bara funkar i US/Kanada.
- Webbläsaren i PlayStation 3 går knappt att använda ens till YouTube, i hopplöst dålig kvalitet.

Permalänk
Medlem

Ca 4cm mindre på längden.

0,6kg lättare.

HDMI 1.4.

250gb hdd.

5st USB.

Inbyggd WIFI.

Mindre och lättare nätaggregat, på 135w.
(150w på Jasper, 175w på Falcon och Opus, 203w Zephyr och Xenon)

45nm chipset, istället för 65 och 90nm på de gamla 360.

1 stor fläkt, istället för 2st små som den gamla 360 har.

Touchknappar för på/av-knappen och diskläsaren.

SPDIF utgång.

Volymkontrollen på headsetet hänger vid sladden och inte vid handkontrollen längre.

Handkontrollen har fått en annorlunda svartfärg med krom på ikon-knappen i mitten.

dessa är skillnaden mellan den gamla 360 och den nya 360 S.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaa:

SPDIF ingång.

Volymkontrollen på headsetet hänger vid sladden och inte vid handkontrollen längre.

.

Ingång ? hoppas inte du menar input ? för då blir jag ledsen Man vill ju ha sitt potiska ljud från lådan till sitt ljudsystem.

Volym kontrollen på sladden har funnits länge ?

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Sorry för SPDIF

Den gamla headset hade volymkontrollen vid handkontrollen, nu är det som en volymkontroll för mp3-spelare typ...

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Kunde dom inte ha tryckt in nätaggregatet när dom ändå va igång?

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Skrivet av Thompa Bompa:

Jag tror han syftar till native support för olika codecs, Ps3 har där stöd för många fler olika videotyper än Xbox 360 (om ingenting nytt hänt det senaste året eller så).
Hur som helst så är det missvisande att hänvisa till streamad media och fysisk media när det han säger att han är ute efter. Streamad 1080p har inte samma höga bitrate som bluray, och är högkomprimerad för att fungera laggfritt på de flesta uppkopplingar. Dessutom äger du inte filmen utan hyr, något som samlare inte ser som ett alternativ.
Liknande hyrfunktioner är också under unveckling till PS3 (kanske finns redan, har ingen koll ). Annars har ps3 en hyffsat kompetent webbläsare med kompitabla webb-streamers, dock antar jag ingen riktig HD, och inte lika användarvänligt (och låst) som Microsofts Zune-alternativ.

ESPN är endast för USA marknaden dock, men så småningom lär vi (förhoppningsvis) se liknande IPTV lösningar till både Xbox 360 och ps3.

Förutom alla onödiga restriktioner och DRM som de använder på bluray, så är det ändå ett kompetent fysiskt lagringsmedium som många ändå uppskattar för dess enkelhet.
M$ lösningen tycker jag inte kan anses som billigare eftersom du inte äger filmen, utan hyr den. Prisbilden för att hyra filmer ligger ungefär den samma på alla system.

Det finns ju flera olika trådar där man slåss om vilket man tycker är bäst. Själv så visste jag inte att Blu-ray hade så enorma laddningstider för ett tag sedan. Jag har blu-ray både i datorn och hade en extra spelare men jag kanske är kräsen för jag tycker det tar på tok för lång tid. Tyckte själv ps3 skulle vara för media och hade bara haft xbox men så fick jag hem en ps3;a och då förstod jag inte vad "all the fuss was about". Själv så spelar jag ju bara på xboxen, jag kopplar hårddiskarna direkt i tv;n när jag ska se film. Men fortfarande, ps3 som bättre medialösning, no way. Vill man spela konstiga film-filer så kör båda ps3-mediaserver.

Om man kan köpa filmen direkt vid boxen är det ju mycket skönare än att gå och köpa en i butik eller skicka efter. Fortfarande, om den är tystare tvekar jag inte på att köpa denna nya och kan inte klaga på designen.

Btw, för er som kanske missat det så finns det två paket fulla med codecs att ladda ner ifrån xbox live. Vet inte vad dom stödjer men vet att dvix finns där bland annat men jag kör ju som sagt film direkt från hdd till tv;n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ska bli kul att se om denna går att flasha/JTAG:a.
50% energiförbrukning och tystare låter väldigt fint.
Gissar dock att man får leva med sin JTAGade Jasper.

Att betala för spelen, är inget alternativ eller?
Ha kakan och äta upp den är dagens ungdoms sång....

Skrivet av Jaa_kola:

Fint med optisk dirr i konsolen. slipper man köpa MS dyra special tillbehör när man vill köra på hdmi

Yeap, helt sjukt att det dröjde såhär länge...

Skrivet av Whiip:

Kunde dom inte ha tryckt in nätaggregatet när dom ändå va igång?

Mycket bra fråga... Misstänker väl att dom anser att det är deras "smarta" sätt att minska storleken på konsollen... istället får man större kabelhärva
Själv hade jag hellre sett att konsollen blev större

Skrivet av UnrealPerfection:

Btw, för er som kanske missat det så finns det två paket fulla med codecs att ladda ner ifrån xbox live. Vet inte vad dom stödjer men vet att dvix finns där bland annat men jag kör ju som sagt film direkt från hdd till tv;n.

"Problemet" idag är ju att med HD-läget som är, så finns det ju bara en sak som spelar roll, och det är support för containern MKV.
Men, jag misstänker att dom (microsoft och/eller sony) skulle få extremt mycket skit från filmbranschen...
För att implementera stöd för MKV kan ju inte ta sisådär mycket mer än nån vecka... Så det handlar ju med 99% sannolikhet om att dom inte vill stödja warez-formatet #1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

För att man vill inte köpa ett spel som kommer på 4 skivor, vilket det aldrig gör på Blu-ray.

För övrigt tycker jag också dem borde släppa en ny Xbox, denna var fulare och hela 4 db tystare *shitting bricks*...

Skrivet av Mr.Borka:

Istället får du väsentligt mycket längre laddningstider med BluRay på den långsamma läsaren PlayStation 3 använder sig av. Se bara på Killzone 2 och Uncharted 2 som präglas av helt odugliga laddningstider.

Det kommer naturligtvis en tredje generations Xbox tids nog. Sedan så missar du ju att man inte kan räkna ljudnivå i individuella dBa-enheter. Det som räknas är att den nya uppfattas som väsentligt mycket tystare.

Skrivet av Anilusion:

+4dB är väl en ökning på 100% av ljudvolym? Då borde ju denna låta hälften så mycket som de andra.

Skrivet av Dracc:

+10dBa är en fördubbling i ljudnivå.

Skrivet av Freezard:

Nej, +3 dB är en fördubbling av ljudnivå.

Skrivet av anden12:

I effekt, ja.
Men inte för det mänskliga örat; där är det ~10dBa som gäller.

*suckar djupt*

anden12 är inne på rätt spår då 10dB är en fördubbling av ljudVOLYMEN.

Medans 3dB är en fördubbling av ljudTRYCK och kräver (i teorin) dubbla effekten.

Det är en STOR skillnad på volym och tryck.
4dBa lägre volym är en större skillnad än ni tror.
Men kring dessa volymer såär jag me rintresserad av vid vilka frekvenser fläktljuden ligger.
Vi är känsligare för vissa frekvenser än andra...

Permalänk
Medlem

Hur vet man om man har en Jasper då? Jag har en 120gb 360 elite. Inköpt 2008-2009 typ

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Att betala för spelen, är inget alternativ eller?
Ha kakan och äta upp den är dagens ungdoms sång....

JTAG hack är det enda sätt att låsa upp hårdvaran för att kunna använda osignerade homebrew spel och program med linux osv. (som på Xbox1 med XBMC och många andra nyttiga program utvecklades tack vare detta).
Detta låser då även upp möjlighet att lättare köra kopierade spel också, men det är inte det som är poängen.

Firmware hack för DVDROM som är det populära sättet att spela kopierade spel på 360 är dock oberoende för vilken bootloader och kernel och dash som 360n kör med.

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Att betala för spelen, är inget alternativ eller?
Ha kakan och äta upp den är dagens ungdoms sång....

Yeap, helt sjukt att det dröjde såhär länge...

Mycket bra fråga... Misstänker väl att dom anser att det är deras "smarta" sätt att minska storleken på konsollen... istället får man större kabelhärva
Själv hade jag hellre sett att konsollen blev större

"Problemet" idag är ju att med HD-läget som är, så finns det ju bara en sak som spelar roll, och det är support för containern MKV.
Men, jag misstänker att dom (microsoft och/eller sony) skulle få extremt mycket skit från filmbranschen...
För att implementera stöd för MKV kan ju inte ta sisådär mycket mer än nån vecka... Så det handlar ju med 99% sannolikhet om att dom inte vill stödja warez-formatet #1

Det såg jag som ganska självklart, fast det kanske bara va jag, men det är inga problem. En dator och ps3media-server så kan du även kolla på sådana utan problem.

Downloads - ps3mediaserver - Project Hosting on Google Code

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Hur vet man om man har en Jasper då? Jag har en 120gb 360 elite. Inköpt 2008-2009 typ

Längst ner;
Inside an Xbox 360 Jasper: Ben Heck dissects the mythical console, then tells you how to find one -- Engadget

Permalänk
Medlem

Svajjat mellan 360 och ps3 slim ett bra tag men det blir ett ps3 250GB köp har jag betsämt mig för nu. Mer råå kraft och gratis online.

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad över prissättningen?! borde inte nyare tillverkningsteknik generera lägre tillverkningskostnader? Sen förstår jag inte varför man inte ökar prestandan?! Att släppa spel som GTA IV till 360 borde vara förbjudet?! Borde det inte finnas lagstiftat för hur låg fps ett spel får ha för att släppas till en konsoll? Har förvisso bara sett spelet hos en kompis men när jag konstaterade att frame raten var nere på typ 10 fps när det exploderade lite så trodde jag det var ett skämt. Skulle dom iofs öka prestandan så skulle de å andra sidan erkänna sitt eget misslyckande.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag är förvånad över prissättningen?! borde inte nyare tillverkningsteknik generera lägre tillverkningskostnader? Sen förstår jag inte varför man inte ökar prestandan?! Att släppa spel som GTA IV till 360 borde vara förbjudet?! Borde det inte finnas lagstiftat för hur låg fps ett spel får ha för att släppas till en konsoll? Har förvisso bara sett spelet hos en kompis men när jag konstaterade att frame raten var nere på typ 10 fps när det exploderade lite så trodde jag det var ett skämt. Skulle dom iofs öka prestandan så skulle de å andra sidan erkänna sitt eget misslyckande.

Priset på 2500kr för toppmodellen är fortfarande rätt okej.
Billigare modeller kommer komma, samt självklart prissänkningar.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

och hela 4 db tystare *shitting bricks*...

Tycker du 4db är lite? Dom mer än halverar ljudmassan, det är ganska rejäl förbättring om du frågar mig.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta