Billiga spel till gammalt GameBoy Advance

Permalänk
Keeper of Traditions

Billiga spel till gammalt GameBoy Advance

Hej hopp,

Udda fråga kanske, men nu är det så att jag har ett gammalt gameboy advance liggandes och tänkte att det kanske fanns någon butik som sålde spel till det till ett resonabelt pris?

Kollade lite på prisjakt och det var väl inte riktigt så billigt som jag hoppats på, dem billigaste verkade bara vara skitspel.

Har för övrigt bara spelat ett spel, advance wars, ett riktigt roligt spel, så lite tips på bra spel uppskattas också.

Det kan vara kul att ha nu på sommaren när man inte har nåt att göra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Blocket
Tradera
Gamegirl.se
Kaptenkrok.se

Att köpa GBA spel är inte så billigt längre, tex super mario advance går upp i 200 pix.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Keeper of Traditions

Ja, det var ju inte alls så billigt som jag hoppats... Kanske skiter i det då :S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ett tips bara, undvik tradera och blocket när det gäller GBA-spel. I princip hälften av spelen är piratkopior som blir ospelbara efter ett tag iom att batteriet inte håller särskilt länge.

Sedan ett tips på ett ställe där du kan köpa gba-spel relativt billigt, Video Games Plus från kanada. De funkar på alla GBA då konsolen är regionsfri.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Skogga:

Ett tips bara, undvik tradera och blocket när det gäller GBA-spel. I princip hälften av spelen är piratkopior som blir ospelbara efter ett tag iom att batteriet inte håller särskilt länge.

Sedan ett tips på ett ställe där du kan köpa gba-spel relativt billigt, Video Games Plus från kanada. De funkar på alla GBA då konsolen är regionsfri.

Det är inte konsollen jag ska köpa, en sån har jag redan, spelen har väl inga batterier...?

Tackar, den sidan ska kollas upp!

EDIT: Var inne och kollade på den sidan, och det var inte många spel dem hade. Hittade bara spel som var "preplayed", begagnade, och det var väl kanske 6-7 stycken...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Konsollen har jag aldrig nämt eller trodde du det när jag nämnde batterier?! Men spelen innehåller batterier för att kunna lagra dina sparningar och piratkopiornas batterier är oftast värdelösa om de inte är slut redan när du får dem.

Helt klart har de minskat med GBA-spel, men betydligt fler än 6-7 stycken finns det.
Kikade du via: VG+ - Classic Consoles - GBA

Permalänk
Keeper of Traditions

Jo, fler än så fanns det väl kanske, men det var väl egentligen bara de för 10 dollar som kunde vara intressanta, vill nog inte spendera mer än så... Metroid vet jag brukar vara roligt, men om det bara är det gamla metroid som är omgjort till GBA så vet jag inte om det är lika roligt.

Frakten blir säkerligen ganska dyr också?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jo iofs i det prisintervallet fanns det kanske inte allt för mycket.

Frakten är 60 spänn per spel och då dyker det på ca 7 dagar... vilket kanske inte är så dyrt, men visst kostar spelet bara 10CAD är det mycket i det hela. Observera att de visar priser i Kanadensiska dollar och inte amerikanska dollar. CADen är snäppet billigare. Sen finns ju alltid risken för tull om än minimal vid små ordrar.

Permalänk
Keeper of Traditions

Njae, det var allt för dyrt... Men tack ändå

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Köp advanced wars 2

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB