FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem

Är det något speciellt i Acceleration som du vill ha?

Permalänk
Medlem

Ja, militärflygplanet F/A-18

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Därav köper man ju Gold Edition direkt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Sweet, då kanske det blir lite i helgen då. Hur är det med de gamla rävarna? Zeke, Laser, Swecarn, Joeghurt?

Jag bevakar tråden och det kanske går att hitta lite flygtid framöver. Går lite kurser nu under sommaren, bland annat en segelflygkurs i enköping 2-6 juli. Kalaspris på 2000 kr för den som vill haka på i sista stund.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Därav köper man ju Gold Edition direkt.

Äh, det finns många tillägg till Flight Simulator X, och de flygplan som finns i original-spelet duger ju riktigt bra

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Jag e på någon dag! Är mycket fotboll nu bara

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Sweet, ja det är ju en massa fotboll (missar hälften pga jobb -.-). Kan ha en lucka på fredag dock, beror på om det blir krök eller inte. Men jag ska ut både tors och lördag så jag tror jag skippar det

Permalänk
Medlem

Det var ta mig grön en snabb leverans Köpte Flight Simulator X igår från Ginza och fick det idag på posten. Det kan jag kalla snabb service ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Sweet, då kanske det blir lite i helgen då. Hur är det med de gamla rävarna? Zeke, Laser, Swecarn, Joeghurt?

Jag har väl mestadels glömt bort forumet. Jag håller på med både FS9 & FSX. Håller på med nästan alltid på Ivao. Ibland när man inte orkar och vill köra shared cockpit med kompisar så är ju Gamespy perfekt! Tex BN-2:an på TFFJ.
Är dock bara FS2 på Ivao på pilot fronten och ADC (C1) på ATC sidan. Tyvär har ju Svenska divisionen precis stängt men ett gäng håller på att får igång HQ. Om det är någon som har lust att haka på Ivao kan kanske hjälpa till lite. Tar ca 1mån att lära sig allt. Oftast tar det 1mån att få till en mentor också. Speciellt nu när man måste söka internationellt.

Här är min profil på Ivao om någon är intresserad! IVAO - Login

Kontakta gärna mig om ni vill köra realistiskt. Här är länken till den Svenska delen på Ivao som nu står still förstås och kommer nog snart försvinna...

IVAO Sweden - Welcome
Där kan ni få tag på massa info som ni kanske vill ha när ni kör på gamespy. OBS: Sid och Star sidorna är utdaterade. Gå istället in på "Charts" fliken så kommer ni direkt till LFV.

//Pontus Törnberg

EDIT: Jag kanske kan komma tillbaka en liten stund bara för att. Beror dock på vart. Ett förslag. Fly Tampas Grenadines med Aerosoft DHC-6 Twin Otter

Permalänk
Medlem

Sådär. Jag har bytt DVD-brännare, installerat spelet och ska nu installera patcharna. Är även hemma under helgen, så let's rock!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Sitter på jobbet atm, bakfull som fan. Fest ikväll men jag tror jag skippar det. Så vi får se hur jag mår när jag kommer hem så kanske jag är med på en tur Om ni andra är med dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Sitter på jobbet atm, bakfull som fan. Fest ikväll men jag tror jag skippar det. Så vi får se hur jag mår när jag kommer hem så kanske jag är med på en tur Om ni andra är med dvs.

Mig kan du räkna med

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Så, när drar vi ut på äventyr då?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Skulle vara ballt att iscensätta flygvapnets formationsflygning över Stockholm till prinsessans ära. Detta kräver dock 18 disciplinerade och erfarna flygare.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeghurt:

Skulle vara ballt att iscensätta flygvapnets formationsflygning över Stockholm till prinsessans ära. Detta kräver dock 18 disciplinerade och erfarna flygare.

Och jetplan vilket jag inte har Eller ja, man behöver ju inget jetplan, men de är lättare att styra.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Så du säger att 747:an inte funkar då ?

Suck.. fan va trött man blir på er småbarn som leker med små pappersplan

Permalänk
Medlem

Haha! Äh, Grumman-planet går nog det med

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det finns väl enbart i Accelerator, eller är det flygplanet ett tillägg?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Airikr:

Det finns väl enbart i Accelerator, eller är det flygplanet ett tillägg?

I dont care.

Gillar bombplanet iaf, den jävlar kan du leka med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Haha! Äh, Grumman-planet går nog det med

Säger man Grumman tänker jag i första hand på F-14 (Tomcat) och i andra hand G-21 (Goose), så ja, Grumman har bra formationsjetplan

Det behöver ju nödvändigtvis inte vara samma flygplanstyp, men det finns väl lite kriterier för att det ska funka dugligt:

Hastighet 225 kts Trögmanövrerat Gärna autopilot för Höjd Riktning Hastighet Mycket god sikt

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Flygplan som lämpar sig för formationsflygning som ingår i spelet från början är
Learjet 45
King Air 350

Flygplan som lämpar sig för formationsflygning som inte ingår i spelet från början är
F/A-18 Hornet (Microsoft)
JAS 39C/D Gripen (Alphasim)
F-16 Falcon (Aerosoft)

Man kan ju givetvis försöka ge sig på att flyga "fria" plan, dvs helt manuell styrning och dessutom ganska hög respons på styrningen. Detta kommer dock med största sannolikhet att leda till "mormors lilla kråka skulle ut o åka" i större skara.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Inressant när datorn genererar 3 st CRJ700 på typ samma ställe i luften som man kan glida iväg och följa efter...

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett halvotrevligt inlägg om reglerna. § 4 i reglerna säger "Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning)". Efter vad jag kan se är inläggen här inte "endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen", så alltså har det inte skett något regelbrott.

Permalänk
Skrivet av joeghurt:

Skulle vara ballt att iscensätta flygvapnets formationsflygning över Stockholm till prinsessans ära. Detta kräver dock 18 disciplinerade och erfarna flygare.

Tänkte på oss när jag såg Gripen-formationen igår, riktigt mäktigt. Går lätt att göra med gripen för den har autopilot. Jag e på att försöka, även om det kan bli svårt att får ihop 18 st haha!

Edit: För dom som missat det: YouTube - JAS 39 Gripen 18 jet flyover at crownprincess wedding

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasermannen:

Tänkte på oss när jag såg Gripen-formationen igår, riktigt mäktigt. Går lätt att göra med gripen för den har autopilot. Jag e på att försöka, även om det kan bli svårt att får ihop 18 st haha!

Ja samma här. Det bör ju inte nödvändigtvis vara så många. Sen eftersom Gripen är Payware så la jag fram förslag på plan som ingår i spelet som är lämpliga. Kan inte ikväll dock, då är det match på L4D2.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Börjar lära mig PMDGs plan nu med FMC/FMS. Fick in en ganska fin rutt ESGG - ESSA.
ESGG 03 -> GG402 -> GG407 -> LABAN -> DETSO -> PELIT -> TORVA -> ARS -> ELTOK -> SA912 -> SA810 -> SA815 -> SA808 -> SA816 -> SA802 -> SA801 -> ESSA 01L

Har dock lite problem med altitud och VNAV. Men den som lever får se!

Permalänk
Medlem

Det var länge sedan jag pillade i FSX nu, men blir det av så skulle jag kunna haka på en formationsflygning, eller gruppflygning över huvud taget

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Jag bara tänkte om det är några av er som hänger på Qnet? Kanske lite lättare att styra om folk hänger i samma kanal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Jag bara tänkte om det är några av er som hänger på Qnet? Kanske lite lättare att styra om folk hänger i samma kanal?

Du menar QuakeNet? Nä, men på FreeQuest.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.