Permalänk
Medlem

Bästa processor?

Ska byta processor på datorn hemma, men har väl inte alltför stor koll på vad som passar mitt moderkort.

Moderkortet: msi k9vgm-v

Köpte hem en processor; AMD Athlon II x2 245. Skulle den passa? Vågar inte krångla runt en massa innan jag vet om det fungerar. Andra rekommendationer om den inte passar?

Tar tacksamt emot hjälp!

Visa signatur

Spelnördig tjej med ASUS G75VW-T1351H som min plugg- och speldator.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Aha. Jag som har totalt noll koll undrar då hur man vet om det går?
Har verkligen ingen kunskap om det här alls, försöker läsa mig till om det passar, men förstår knappt hälften av den information som finns.

Visa signatur

Spelnördig tjej med ASUS G75VW-T1351H som min plugg- och speldator.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Du kan inte låsa upp några kärnor på det moderkortet, sydbryggan måste ha chipset 710 eller 750.
Fakta är att du nog inte kan använda den processorn på det moderkortet heller, det är am2, tror du behöver am2+/am3 till den processorn.

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk

Måste bara fråga varför man köper en CPU innan man kollat att den är kompatibel med moderkortet?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, tror vi ska satsa på att köpa helt ny dator istället. Efter vad jag förstått är den vi har inget vidare.

cyberkyckling, de på butiken "trodde" det skulle passa, så vi chansade, men vågade som sagt inte prova efter att jag bla läst på sidan nex_73 länkade till.

Visa signatur

Spelnördig tjej med ASUS G75VW-T1351H som min plugg- och speldator.

Permalänk

Man måste ju bara älska försäljare.. De flesta vet inte ens vad de ord som kommer ut från deras mun betyder.

Permalänk

Väldigt dålig säljare som låter kunden köpa en CPU när han inte är säker på att den är kompatibel med moderkortet!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>