Permalänk
Skrivet av Robiiins93:

Nice!

Men varför just Antec 1200 sen?

Skulle också vilja veta det, inte så vackert (enligt mig) och för dem pengarna fins ju bättre

Permalänk
Medlem

Någon gillar monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Skulle också vilja veta det, inte så vackert (enligt mig) och för dem pengarna fins ju bättre

Vad tycker du jag ska köpa för chassi då som e likt antec 1200?

Visa signatur

i5 3570K Asus 680 DC2 8GB DDR3 Asus Sabertooth P67 EVGA 850 GOLD

Permalänk
Skrivet av felon91:

Vad tycker du jag ska köpa för chassi då som e likt antec 1200?

Som jag sa "jag" tycker inte det är en snygg låda så mitt svar är inget men det är en smaksak och jag önskar dig helt enkelt lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Som jag sa "jag" tycker inte det är en snygg låda så mitt svar är inget men det är en smaksak och jag önskar dig helt enkelt lycka till

okej.
men va tkr du jag ska köpa för chassi i samma prisklass typ då?

Visa signatur

i5 3570K Asus 680 DC2 8GB DDR3 Asus Sabertooth P67 EVGA 850 GOLD

Permalänk
Skrivet av felon91:

okej.
men va tkr du jag ska köpa för chassi i samma prisklass typ då?

Har försökt hitta nåt men för det priset var det svårt måste också erkänna att jag blandade ihop ninehundred och twelvehundred det är bara tuta och köra.... du skulle ju modda ?

Permalänk
Skrivet av felon91:

okej.
men va tkr du jag ska köpa för chassi i samma prisklass typ då?

Ifall jag ska föreslå ett chassi i samma prisklass så skulle jag nog säga Silverstone Raven RV01 eller Cooler Masters HAF-X. Annars 800D från Corsair men det är väsentligt dyrare.
De dåliga sakerna med Antec 1200 är:
1. Inga hål för kabeldragning. Det är ett känt faktum att Antecs chassin har knappt några förborrade hål att dra kablar igenom.
2. Det är inte så speciellt brett vilket kan göra det svårt att få plats med större grafikkort. Återigen, i kombination med att det inte är så brett så fallerar kabeldragning.
3. Chassit har knappt något utrymme bakom chassit för att gömma kablar heller.
4. Chassit är väldigt tungt. Det väger 14,5kg vilket gör det otympligt att ifall du åker på LAN ofta. Dessutom har det inga handtag vilket bidrar till att det är svårflyttat.
5. Dyrt. Det kostar nästan 2000 kronor och idag finns det andra alternativ.

Givetvis finns det goda egenskaper med chassit också.
1. Bra luftflöde.
2. Har dammfilter.
3. Är väldigt uppgraderings bart..om man räknar CD-läsare.

Så betänk dessa aspekter innan du bestämmer dig för att köpa eller. Jag skulle inte göra utan hellre spara upp till något rejält som ett 800D.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Tangentbordskonnässör

I frågan om chassi så skulle jag välja ett Coolermaster Cosmos 1000 alla dagar över ett antec 1200.

Minst lika bra kylning och mycket bättre i alla andra aspekter än 1200, snyggare, lättare med kablar, mycket lättare med vattenkylning och bra med utrymme. Sen är det minst 10x snyggare än fjortislådan 1200.

Thats my 5 cents.
PS. ändra mitt betyg från en 1:a till en 4:a efter att du tog bort din dublett på galleriet. 4:an fick du för att jag enbart satte betyg på sleeven, skulle jag sätta betyg på helheten hade det nog tyvärr inte blivit mer än en 2:a.

Permalänk

Skaffa ett Cosmos S, eller ett Cosmos 1000 pure men som sagt alla förslag som sagts är några hundra dyrare än 1200.

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Skaffa ett Cosmos S, eller ett Cosmos 1000 pure men som sagt alla förslag som sagts är några hundra dyrare än 1200.

Fel. HAF-X som jag föreslog är billigare än 1200. Silverstones raven chassi är inte ens en hundralapp dyrare.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Skrivet av huttala:

I frågan om chassi så skulle jag välja ett Coolermaster Cosmos 1000 alla dagar över ett antec 1200.

Minst lika bra kylning och mycket bättre i alla andra aspekter än 1200, snyggare, lättare med kablar, mycket lättare med vattenkylning och bra med utrymme. Sen är det minst 10x snyggare än fjortislådan 1200.

Thats my 5 cents.
PS. ändra mitt betyg från en 1:a till en 4:a efter att du tog bort din dublett på galleriet. 4:an fick du för att jag enbart satte betyg på sleeven, skulle jag sätta betyg på helheten hade det nog tyvärr inte blivit mer än en 2:a.

Förstår inte varför du nämner att du själv tycker att cosmos chassit är snyggare än 1200. Det måste TS själv avgöra.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Skrivet av ÖverKlokarN:

Fel. HAF-X som jag föreslog är billigare än 1200. Silverstones raven chassi är inte ens en hundralapp dyrare.

Enligt prisjakt är haf x dyrare om man ska vara petig raven med

Skrivet av ÖverKlokarN:

Förstår inte varför du nämner att du själv tycker att cosmos chassit är snyggare än 1200. Det måste TS själv avgöra.

Han frågade om folks åsikter så då brukar man utgå ifrån sina egna åsikter.... tror jag iaf.

Permalänk
Medlem

Du gillar inte monster va?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Enligt prisjakt är haf x dyrare om man ska vara petig raven med

Han frågade om folks åsikter så då brukar man utgå ifrån sina egna åsikter.... tror jag iaf.

Det rör sig fortfarande bara om små pengar som definitivt är värda att betala enligt mig.

Om TS vill höra vad vi tycker är snyggast så känns det som att han inte riktigt bryr sig. Jag skulle fortfarande själv gå för ett 800D och jag tycker verkligen att TS också ska göra det.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlokarN:

Det rör sig fortfarande bara om små pengar som definitivt är värda att betala enligt mig.

Om TS vill höra vad vi tycker är snyggast så känns det som att han inte riktigt bryr sig. Jag skulle fortfarande själv gå för ett 800D och jag tycker verkligen att TS också ska göra det.

Skrivet av Konichiwa:

Du gillar inte monster va?

Skrivet av Asheileon:

Enligt prisjakt är haf x dyrare om man ska vara petig raven med

Han frågade om folks åsikter så då brukar man utgå ifrån sina egna åsikter.... tror jag iaf.

Funderar faktiskt på att skaffa ett Corsair 800D ist
Eftersom jag aldrig sett Antec 1200 IRL bara på bild o youtube.
Så blir nog bäst med ett Corsair 800 D om ja ska ha ett stort o svalt chassi med vattenkylning till CPU o GPU osv

Visa signatur

i5 3570K Asus 680 DC2 8GB DDR3 Asus Sabertooth P67 EVGA 850 GOLD

Permalänk
Skrivet av felon91:

Funderar faktiskt på att skaffa ett Corsair 800D ist
Eftersom jag aldrig sett Antec 1200 IRL bara på bild o youtube.
Så blir nog bäst med ett Corsair 800 D om ja ska ha ett stort o svalt chassi med vattenkylning till CPU o GPU osv

Grymt bra val ska du veta!

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlokarN:

Grymt bra val ska du veta!

Det hoppas ja med ;d

Visa signatur

i5 3570K Asus 680 DC2 8GB DDR3 Asus Sabertooth P67 EVGA 850 GOLD

Permalänk
Hedersmedlem

Monsterklistermärkena sabbade hela imagen tycker jag, verkligen.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.