Passar och gör dom här delarna bra i från sig??

Permalänk

Passar och gör dom här delarna bra i från sig??

Hej!
Jag undrar om ni vet om det här set med delar som jag ska köpa passar och är bra??
AMD ATHLON II X4 630 AMD Athlon II X4 630 2,8GHz, Socket AM3 Boxed m. fläkt - Dator - Datorkomponenter - Processor - AMD AM3
ASUS M4A785TD-V EVO - Dator - Datorkomponenter - Moderkort - AMD AM3
Kingston DDR3 2GB 1333Mhz Kingston ValueRAM DDR3 PC10600 1333MHz 2GB - Dator - Datorkomponenter - RAM - DDR3
Och så skulle jag vilja ha hjälp med att välja ett snyggt chassi som lyser och som man kan se in i från sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervitt:

Passa ihop kommer de garanterat att göra...
Bra beror väl på vad du ska göra? Inget grafikkort
Om det är ett snyggt chassi är väl en smaksak, men det lyser och har fönster iaf :P: Komplett.se - CM Storm Scout Midi Tower Svart
Finns nog på inet.se med....

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

Jag har grafikkort och nätaggregat här hemma Jag har en till datorn som jag använder mest till spel, film, musik, surfa och sånt. Här är mina delar i min dator.
Gigabyte GA-EP43 UD3L
XFX Radeon HD 5770
Cooler Master Real Power Modular 520W
Kingston DDR2-SDRAM 4Gb 400 MHz
Intel Core 2 Quad Q6600
NZXT Guardian 921

Permalänk
Medlem

aja, då är det ju lugnt, processorn kommer funka fint med de delarna, kanske ska köpa ett kitt med 2x2GB istället för 1x2GB? Annars kanske minnet känner sig ensamt...:(
Gillade du chassit?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

delarna fungerar fint ihop men som sagt är 4gb ram att rekommendera.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Vintervitt:

Jag har grafikkort och nätaggregat här hemma Jag har en till datorn som jag använder mest till spel, film, musik, surfa och sånt. Här är mina delar i min dator.
Gigabyte GA-EP43 UD3L
XFX Radeon HD 5770
Cooler Master Real Power Modular 520W
Kingston DDR2-SDRAM 4Gb 400 MHz
Intel Core 2 Quad Q6600
NZXT Guardian 921

Ska du byta från det där till det du skrev längst upp på sidan? Det kommer inte bli så stor skillnad, men det vet du kanske?

Permalänk
Medlem

byt inte, snälla! q6600 är ungefär likabra som en athlon2 om inte bättre. byt moderkort istället till ett beg x48 och köp till ett hd5770 och klocka upp prollen lite så ska du få se på kraft

http://www.sweclockers.com/annons/50029-x48-dq6-300gb-velocir...

köp det moderkortet

Permalänk

Okej så då är det ingen ide att byta delar Vilken tur att ni sa det

Permalänk
Avstängd

Den enda anledningen att byta är väl att Intels fläktmontering pushpin suger. AMDs är fan så mycket bättre

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64