Permalänk

Smartimage On/ Smartimage Off.

Hej! Min dator har börjat dampa,,, Det står smartimage on och off på båda sidorna och ett sträck som åker fram och tillbaka på skärmen.
Stör mig som fan på det och kan inte spela på det.. Juste en grej till på smartimage off är det bra bild men på smartimage on är det sämst bild... Så jag undra om det är någon som har haft detta problem eller vet hur man fixar det. Eller är det bara att min skärm är kass?

MVH
Lennart

Permalänk

Vad har du för dator/skärm?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Re: Smartimage On/ Smartimage Off.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KungLennart
Hej! Min dator har börjat dampa,,, Det står smartimage on och off på båda sidorna och ett sträck som åker fram och tillbaka på skärmen.
Stör mig som fan på det och kan inte spela på det.. Juste en grej till på smartimage off är det bra bild men på smartimage on är det sämst bild... Så jag undra om det är någon som har haft detta problem eller vet hur man fixar det. Eller är det bara att min skärm är kass?

MVH
Lennart

Låter absolut som skärmen... Gå in i inställningarna och se om det finns ett smartimageläge där nånstans. Verkar som den fastnad i nått presentationsläge där den ska visa skillnaden mellan inställningarna.

Med lite tur är det bara in i menyn och pilla lite så blir du av med det..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Har precis stött på samma problem, hittade du någon lösning på problemet? Alla knappar på skärmen är ju satta ur funktion. Lyckas inte hitta några funktioner i Smartcontrol som gör någon nytta, bästa jag lyckats åstadkomma är att ha SmartImage Off / SmartImage Off samt strecket som bouncar fram och tillbaka.

Permalänk
Medlem

Låter ju som sagt som det det borde finnas typ en "preview" eller "demo" eller liknande inställning som borde gå att välja bort.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Problem solved

Lyckades få bort detta nu, man håller in smartimageknappen ett tag (5-10s?). Enligt supportern hos Philips så skulle man hålla in menu-knappen i 30s, men det fungerade inte.

Permalänk
Medlem

Det fanns en knappkombination på tangetbordet som man kunde använda för att bli av med smartimage, jag har nämligen samma problem just nu. Min skärm har dock ingen smartimeage knapp eller på skrivbordet. Hur gör man då?

Permalänk
Medlem

Var finns "SmartImage"-knappen?

Skrivet av hawkeye-2020:

Lyckades få bort detta nu, man håller in smartimageknappen ett tag (5-10s?). Enligt supportern hos Philips så skulle man hålla in menu-knappen i 30s, men det fungerade inte.

Var hittade du "SmartImage"-knappen?
EDIT: Hittade. Bildskärmsknappen längst till vänster av menyknapparna på skärmen. Det var oklart då den gav samma "felmeddelande".

Permalänk
Skrivet av rolle880:

Det fanns en knappkombination på tangetbordet som man kunde använda för att bli av med smartimage, jag har nämligen samma problem just nu. Min skärm har dock ingen smartimeage knapp eller på skrivbordet. Hur gör man då?

Jag behöver knappkombinationen snälla

Min skärm är helt knas. Det går inte att använda knapparna på sidan alls alltså inte ens att stänga av den och jag behöver denna knapp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vet att det var några år sedan problemet Smartimage var uppe till diskussion. Men var det någon som kom med en fungerande lösning?

Permalänk
Bildexpert 📺

@Lindoff41: Det är en demo-funktion i Philips skärmar som visar halva ytan delad på med och utan smartimage-funktionen. Man stänger av det i menyerna. Om jag minns rätt heter det "smartimage: demo" eller liknande. En riktigt onödig funktion för övrigt.