Kingston störst på DRAM

Permalänk
Medlem

Är knappast förvånad, har i princip bara lagat och uppgraderat datorer med Kingston-minnen på jobbet. Kan inte minnas att någon oem-dator jag jobbat med haft något annat fabrikat på minnena.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Trodde corsair var MYCKET större än vad dom var!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Kingston är väl bland de äldsta minnestillverkarna (om inte DEN äldsta), så det är ju inte direkt konstigt då.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Inte förvånad att Kingston ligger i topp när det gäller minnen. Skulle trots allt vara intressant att se om man kunde selektera ut High Performance segmentet. Corsair är troligen väldigt stora enbart här på Swec. Hoppas att märken som Patriot, A-data, G Skill m fl får mer uppmärksamhet för sina produkter som håller hög klass. Definitivt mer prisvärt än Corsair. Vart ser vi den konkurensen?

Permalänk

lite förvånande att corsair hade en så liten del

dock så skulle ju corsair ligga på topp om man kollade med folk här på sweclockers

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk

personligen har jag oglat in ett par a-data med fräscha latencer
är ju inte så insat i det här med minen... trodde det var ett par företag som gjorde alla minen som sen sålde dom till ett företag som satte sitt brand på dom...men så är det inte då?

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

personligen har jag oglat in ett par a-data med fräscha latencer
är ju inte så insat i det här med minen... trodde det var ett par företag som gjorde alla minen som sen sålde dom till ett företag som satte sitt brand på dom...men så är det inte då?

I många fall är det nog som du säger. Har för mig att crucial, apacer och a-data gör mycket minnen som ombrandas av andra företag.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Om inte annat har jag för mig Samsung är delaktig i många fall, tror till o med det står Samsung på själva minnersdelarna på några Kingston Value minnen jag har.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Bara för att Kingston säljer fler minne än Corsair så innebär det ju inte att dom är bättre, "vanliga minnen" som sitter i köpedatorer/bärbara har en stor del i marknaden och Kingston, A-Data, etc etc har i många år tryckt ut dom på marknaden.
Jag kommer ihåg när jag såg Corsiars kylda XMS första gången och bara skulle ha dom, fast dom kosta en förmögenhet.
Behöver Nils Nilsson mer minne i datorn så tittar han inte efter Timings/Mhz han går bara efter mer MB.

Datorentusiaster är mer kräsna och är en minoritet!

Jo så är det nog. Lite underligt att de inte tar fram lågpris minnen också dock.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Har haft Corsair och Kingston, alla stickor har fungerat perfekt!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kingston har jag ägt hur mycket som helst av. Ända fabrikatet som ALDRIG haft komptabilitetsproblem med. Oslagbar pålitlighet tycker jag. Köpte precis 4st stickor DDR3 hyperX ser lika dana ut som på bilden. Fungerar kanon med. Haft Kingston i 2st opteronburkar där corsair bara buggat ut totalt (o ja corsair gjorde ECC/REG en gång men det sket sig).
Hade kingston i en av 2 burkarna som fick nya mobos och DDR3 nu. Har nästan garanterat kingston i HTPC:n med. Satt det i hur många burkar inklusive petiga märkesdatorer åt folk också utan problem. Klart högst förtroende för kingston bland minnestillverkarna.
Bra priser med gör inte saken sämre.

Permalänk
Medlem

Jag har också Kingston-minnen i min burk. Tillverkade 2005 är de och har fungerat problemfritt sen inköp. Har överklockat litegrann vissa perioder utan problem med minnena, dock är min CPU högst begränsad när det gäller o/c så kör default nu.

Permalänk
Skrivet av tosseboll:

Trodde Twinmos skulle finnas med, men de ligger nog under "övriga"...

Gick inte de i konkurs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

Gick inte de i konkurs?

Mjo kan varit så. Vet att jag diagnostiserade ett par burkar med dåliga twinmos på Nortwoodtiden. Rekomenderade kungston och efter byte så var alla minnesfel borta. Dom hade nån serie som var extremt inkompatibel med många chipset. Skit tycker jag det var. Köpt en sticka tror jag och det var ett mistag. Köpte "standard" och fick en twinmos sticka till syrans burk.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tosseboll:

Trodde Twinmos skulle finnas med, men de ligger nog under "övriga"...

Nja de gick i kk för några år sen så det skulle vara svårt tror jag.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

Gick inte de i konkurs?

Skrivet av dahl:

Nja de gick i kk för några år sen så det skulle vara svårt tror jag.

ok, där ser man. Måste ha missat det.
Tråkigt, för i min P4-burk fungerade de fint.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Angående TwinMOS så hade de enligt en kommentar på google 40% av marknaden 2006, men gick i konkurs 2008. Så med enligt min foliehattlogik bör alltså Kingston se upp för 2011.