Scythe lanserar pedaler

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DeToPi:

300kr kan få ett spel för. Så det måste vara världens mest avancerad drivrutin för en knapp då eller?

Det är ju princip bara ett förstorat tangentbord med en knapp istället.

Ja och folk betalar gladeligen 500 kr för en mus som egentligen bara är 5-6 knappar och en laser.
Värre är ju de som betalar 300 kr för en musmatta som bara är en bit syntettyg eller en plastbit.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem

Pfft!

Kopplar in ett extra gammalt tangentbord bara, lägger det på golvet och stampar till på space när jag vill hoppa i exempelvis BF BC2. Nu fick jag plötsligt denna produkt gratis och höjde inlevelsen i spelet.

Permalänk
Medlem

När jag läste rubriken trodde jag de hade gjort någon sak så att man kunde styra fläktarna med fötterna

Permalänk
Avstängd

Bara jag som fick "stampa med leroy" känsla över dom här "pedalerna" som man ska stampa på?

Permalänk
Skrivet av cratzky:

Bara jag som fick "stampa med leroy" känsla över dom här "pedalerna" som man ska stampa på?

haha nej, fick samma idé ^^

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Medlem

visst ser det simpelt ut.
Men priset baseras nog mer på den medföljande programvara.

Utan den gör ju pedalerna knappt någon nytta =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Skulle nog gärna ha ett par till skype/vent

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

hoppas man kan använda den som distpedal i amplitube eller annan förstärkarsimulator... då blir det nog ett köp!

Permalänk
Medlem

Liknande prylar finns redan för handikappade människor. Trevligt att de inför det för oss andra också! Man kan aldrig få för många tangenter, hoppas nu bara att mjukvaran är vettig!

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Har själv spelat med ett par hemmabyggda pedaler i nära 7-8 år nu, och jag kan meddela att det är sjuuuukt bekvämt och smidigt faktiskt.
Man slipper i stort sett helt att behöva flytta händerna alls när man spelar, oavsett antal knappbinds.

För er som använder Teamspeak eller Ventrilo är det även det helt underbart, man kan köra med Push-to-talk utan att behöva släppa "fokus" på spelandet.

Permalänk
Medlem

Inget nytt här. Lite hjärndött av sweclockers att inte nämna de vanligaste användningsområdet för pedaler bara, nämligen för folk som transkriberar.
För er som inte vet vad det innebär är det när någon lyssnar på en ljudupptagning och ska skriva ut vad som sades i denna ljudupptagning. Att kunna sitta beredd med fingrarna att skriva då saker sägs är essentiellt för dem, och därför väldigt vanligt att de vill ha fotpedaler för att kunna starta/stoppa/spola i inspelningen medans de skriver.
Att ha med en notis om det i artikeln hade dödat många dumma kommentarer som att istället snacket om handgranater startade.