chassie mod scaleo pi (behöver insperation)

Permalänk
Avstängd

chassie mod scaleo pi (behöver insperation)

hej håller på o bygger om mitt gammla scaleo pi chassie , behöver lite tips på saker man kan göra.
färg har jag funderat på helvitt med svarta/ sivriga detaljer . andra tips?

så här ser den ut fö

lite som gjorts.

behöver tips på vad jag kan göra för o få ett cleant utseende!

Mvh!

Permalänk
Medlem

ta bort dem där utåt buktande avlånga..... ja vafan det nu är :S på sidan på översta bilden? plexi fönster kanske? byta startknapp? sätta dit stor fläkt i fronten?

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noRib:

ta bort dem där utåt buktande avlånga..... ja vafan det nu är :S på sidan på översta bilden? plexi fönster kanske? byta startknapp? sätta dit stor fläkt i fronten?

ja har 2 st lika dana chassin så ska prova o såga ut en ruta ja blir en 120mm fläkt i fronten med så fort jag hittat ett fläktgaller som passar in där !

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

ja har 2 st lika dana chassin så ska prova o såga ut en ruta ja blir en 120mm fläkt i fronten med så fort jag hittat ett fläktgaller som passar in där !

låter trevligt kmr det en bygglogg? ska följa denna tråden iaf

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Medlem

Ser bra ut nu, jag tycker själv mattsvart chassi och visa fläktar är grymt snyggt, men det är ju vad jag tycker Dremla hål i moderkortsplåten för kabeldragning och kanske ett plexi ?

Mvh

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Avstängd

testade lite hur jag skulle kunna göra

blir nog vitt iaf med detaljer av? ja va det nu blir för färg . kapade även hål med vinkelslipen i chassie sidan (hade inga tillbehör kvar till dremeln) för o se om de skulle kunna bli snyggt o det kan det nog om man är lite nogrannare. ang o dölja sladdar bakom moderkorts plåten är svårt då det inte går o öppna på baksidan. testmonterade även lite komponenter jag hade liggandes o det ser ju okej ut . är rätt ny på forumet så undrar vart man kan skapa en bygglogg . galleri i det har jag hittat men är ju inte samma sak . Mvh!

Permalänk
Medlem

Slipa på kanterna du har slipat och u-channel är att rekommendera.
Sen att datorn står på fläktarna är inte bra, fläktarna får ingen kallluft utifrån och datorns tyng ligger på dem, köp dig ett par stadiga fötter till ditt chassit !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pjära:

Slipa på kanterna du har slipat och u-channel är att rekommendera.
Sen att datorn står på fläktarna är inte bra, fläktarna får ingen kallluft utifrån och datorns tyng ligger på dem, köp dig ett par stadiga fötter till ditt chassit !

aah får göra det . den står inte på fläktarna har satt dit en alu list som den står på men det ska bytas ut så fort jag hittat på något vettigare kan man köpa ulist hos glasmästaren med eller? vart finns det annars? Mvh!

Permalänk

Är inte riktigt säker på var man kan få tag på det i Sverige men jag beställer från chilled PC i England, bra priser och rimlig frakt.
Länk till u-listen: Chilled PC, Water Cooling, Modding - One stop shop for all your Watercooling and PC Modding

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem

ojoj detta såg väldigt fint ut. Men som sagt, U-list är ett måste men kommer värkligen följa denhär tråden (Y)

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Avstängd

har tänkt om lite. cd/dvd är inget man behöver i dagsläget enligt mig så tog bort allt sånt.

ska jag även behålla startknappen då den inte är allt för ful .

ska kolla lite på hur jag ska sätta hdds kommer bara ha 2 st iaf. blir antagligen vattenkylning med då jag vill prova på det. men det blir ett senare projekt

Permalänk
Avstängd

blir såhär utseendemässig, mkt slipande o lite spacklande kvar bara !

Permalänk
Medlem

Ser väldig lovande ut ska definitivt följas, men jag skulle tagit bort dom där ut buktande avlånga bulorna eller vad det nu är för något? på sidan

Keep up the good work

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Medlem

Fint! Ska följas

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd

gjorde hålet större så dem fula utåtbuktade sakerna försvann

tog bort framsidan o ersatte det med plåt utan massor hål

donator

ska köpa popnitar o glasfiberspackel samt plexi o div saker när jag får pengar ... så jag kommer igång med allt.

(hur byter man rubrik på en tråd)

Mvh!

Permalänk
Medlem

cool keep us updated!

Permalänk
Avstängd

kan hddn ta skada av o sitta såhär?? iaf har tänkt o sätta dem så ifall det inte är för riskfullt.

fronten börjar bli klar har lite slipande kvar innan det blir jämt dock .

Permalänk
Medlem

Fy satan va snyggt hatar att vara dendär gnällande popup gubben i din tråd men dendäringa avskiljaren som skiljer mobo o nätagg/fd DVD hållare åt har du planerat på att ta bort den? jag menar om du endå inte ska ha ngn dvd
Det sättet du ska sätta hårddiskarna på tror jag inte 'r någon fara för på en del gamla burkar så stog hårddiskarna ipp (dock med kortsidan neråt) men skulle inte tro att det är någon fara

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Medlem

Riktigt fint Det här kommer bli hur bra som hellst

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noRib:

Fy satan va snyggt hatar att vara dendär gnällande popup gubben i din tråd men dendäringa avskiljaren som skiljer mobo o nätagg/fd DVD hållare åt har du planerat på att ta bort den? jag menar om du endå inte ska ha ngn dvd
Det sättet du ska sätta hårddiskarna på tror jag inte 'r någon fara för på en del gamla burkar så stog hårddiskarna ipp (dock med kortsidan neråt) men skulle inte tro att det är någon fara

tackar ! ja du jag vet inte den håller upp nätagget med så kommer nog få sitta kvar. skulle nog se tomt ut utan med får se hur det blir kan hända att den åker bort den med:P

Skrivet av Zatyrax:

Riktigt fint Det här kommer bli hur bra som hellst

tack tack hoppas det med

Permalänk
Avstängd

har väldigt låg budget tyvärr då jag blir pappa om 1 månad ..

blir antagligen dessa prylar.
Asus MAXIMUS III GENE
Intel Core i3 530, 2.93GHz
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare
Corsair HX 650W 80+

sen har jag inte kollat så mkt på grafikkort än men det kommer.

Permalänk
Medlem

Där snackar vi minimalistisk framsida - cool!

Skrivet av og900turbo:

kan hddn ta skada av o sitta såhär?? iaf har tänkt o sätta dem så ifall det inte är för riskfullt.

De kan monteras på högkant utan problem, men den bör nog inte klämmas in ända in i hörnet sådär, om det var det du undrade. Vore bättre om den kom lite längre in i datorn, så den får lite luft på sig från bottenfläkten.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut! Du gav mig lite inspiration nu, måste också ta och fixa ett billigt chassi nånstans och modda sönder det

Permalänk
Medlem

Läckert! Skriver så att jag hittar tillbaka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av og900turbo:

har väldigt låg budget tyvärr då jag blir pappa om 1 månad ..

blir antagligen dessa prylar.
Asus MAXIMUS III GENE
Intel Core i3 530, 2.93GHz
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare
Corsair HX 650W 80+

sen har jag inte kollat så mkt på grafikkort än men det kommer.

Blir du pappa opm en månad så får du rappa på eller avsluta bygget jag vet jag har barn, man vill inte hålla på så mkt med datorn, man vill mest leka då...

Riktigt trevligt bygga, nu blir jag sugen på att modda igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

hej håller på o bygger om mitt gammla scaleo pi chassie , behöver lite tips på saker man kan göra.
färg har jag funderat på helvitt med svarta/ sivriga detaljer . andra tips?

så här ser den ut fö
http://www.geting.se/image.php/245365-asdasd.jpg

lite som gjorts.
http://www.geting.se/image.php/245363-DSC_0504.JPG

http://www.geting.se/image.php/245364-DSC_0509.JPG

behöver tips på vad jag kan göra för o få ett cleant utseende!

Mvh!

tjena! ser att bilderna inte fungerar. jag skulle vara väldigt tacksam om du kunde försöka fixa det eller om du kunde ge mig lite bilder
håller nämligen själv på att modda ett scaleo x

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

This is relevant to my interests.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP