Cooler Master V6 GT med sex värmeledningsrör

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master V6 GT med sex värmeledningsrör

Cooler Master släpper en ny processorkylare i V-serien för både AMD och Intel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Den ser ju ganska hyfsad ut, och i.o.m. att den har "plasthölje" riktas luften och den kyler bättre än om den inte haft skyddet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Den ser ju ganska hyfsad ut, och i.o.m. att den har "plasthölje" riktas luften och den kyler bättre än om den inte haft skyddet.

Eller så cirkulerar luften runt mer, och värmen har svårare att avlägsnas

det återstår att se

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

hmm, hur fäster man den andra fläkten så att man kan köra PnP? :S

Permalänk

Ser grymt häftig ut också Hoppas att den kylar lite bra som den ser ut bara

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem

Cool kylare, hur presterar den?, Hade passat bra i min HAF 932 ? men Corsair H50 är jag mer sugen på

Visa signatur
Permalänk
Medlem

riktigt sugen på denna kylaren!

Permalänk
Medlem

Ska inte "V6 GT" ha två fläktar medan "V6" har enbart en? Det är i alla fall vad andra sajter skriver.

Permalänk

Wow, måste vara snyggaste kylaren på marknaden.

Permalänk
Avstängd

Ordentligt snygg ! hade jag inte haft min xigmatek achilles så hade jag utan tvekan köpt V6an

Permalänk
Medlem

Oj, nu ändrades mina planer, blir nog en sånn här istället

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

mycket snyggare en V8an ser mycket bra ut!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

hur tror vi denna ska vara mot noctuna 14?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Skrivet av haapppoooo:

hur tror vi denna ska vara mot noctuna 14?

NH-D14 utklassar säkert denna.
D14 är ju bättre än t.o.m V10, och V6 är sämre än V10 så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

NH-D14 utklassar säkert denna.
D14 är ju bättre än t.o.m V10, och V6 är sämre än V10 så..

utklassar tror jag knappast

i vintertestet va D14 1grad kallare än v10, jag tror inte de räknas som "utklassning" sen vet vi inte hur bra den här är heller så de kan bli svårt att säga.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Sex värmeledningsrör? Den har ju sex på varje sida?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Sex värmeledningsrör? Den har ju sex på varje sida?

De kanske går från sida till sida

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Sex värmeledningsrör? Den har ju sex på varje sida?

Det är 6st värmeledningsrör som är U-formade...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

hmm, hur fäster man den andra fläkten så att man kan köra PnP? :S

"Konstruktionen kyls av en medföljande temperaturstyrd 120 mm-fläkt med röda lysdioder som snurrar i 800–2 200 rpm (15–38 dBA). Det är dessutom möjligt att installera ytterligare en 120 mm-fläkt för en så kallad push-pull-konfiguration."

läs

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Kul design. Äntligen kan dårarna på sweclockers använda sina bilreferenser med gott samvete.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

"Konstruktionen kyls av en medföljande temperaturstyrd 120 mm-fläkt med röda lysdioder som snurrar i 800–2 200 rpm (15–38 dBA). Det är dessutom möjligt att installera ytterligare en 120 mm-fläkt för en så kallad push-pull-konfiguration."

läs

Läs själv han frågade hur, står inget om hur man fäster den