Permalänk

Hur länge kan datorn stå på?

cc

Permalänk
Medlem

Beror på hur stabilt ditt OS är och hur bra kylning du har på datorn.
Hur långt är ett snöre?

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Bachman:

Beror på hur stabilt ditt OS är och hur bra kylning du har på datorn.
Hur långt är ett snöre?

En replängd, det vet ju alla!

Permalänk
Medlem

inte säker, kan säga till när min dator dör och se hur länga den har varit på (43 dagar nu utan omstart ^^)

edit: +1 för replängd xD

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Mitt rekord är 4 år med en openbsd server Sen kom det där strömavbrottet :/

Permalänk

Min har stått på ett bra tag och tempen är stabil.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk

Replängder åsido, är det inte egentligen rätt förslitande att ha datorn igång konstant? Visserligen byter man ju dator såpass ofta så det inte spelar roll men rent teoretiskt sett borde datorn räcka längre om man bara använder den vid tillfälle?

Permalänk
Medlem

kör win xp och datorn klarar 2 å en halv vecka för min del sen blir det antingen åska, strömavbrott eller en spontan crash/omstart.
men då pressar jag datorn ganska hårt, win7 lär va bra mycket stabilare

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Personligen så föredrar jag att stänga av datorn när jag inte kommer att använda den på ett tag, "känns" bättre så.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Bara undrar, varför låta datorn stå på när man inte använder den, inte är hemma osv?
Finns det något man tjänar på att göra så? Tar datorn skada av att stängas av mycket?

Permalänk
Hedersmedlem

Allt som är mekaniskt tar stryk av att användas och går följdaktigen i sönder någon gång, när vet man ju inte, eller hur

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

23123

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jookeer:

Till nästa strömavbrott

Inte om du har UPS.:lol:

Till TS: Mina två huvuddatorer står på 24/7. Endast omstart vid windowsuppdateringar och liknande. En av dem har snurrat mer än 3 år. Fungerar perfekt. Asus M2A HDMI/X2 3800/VX450/5 diskar (blandat Seagate/WD Green (1:a gen)) i ett Sonata (med extra filter och adda-fläktar) Bygg med riktiga delar och bra kylning så är det inga problem (och bra UPSer vid behov).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

inte säker, kan säga till när min dator dör och se hur länga den har varit på (43 dagar nu utan omstart ^^)

edit: +1 för replängd xD

Blir inte datorn bra trög efter ett tag med tanke på alla processer som startas och sedan bara bygger upp(e.g svchost.exe)
Så vare iaf för mig när man körde windows XP långt bak i tiden.

Permalänk
Medlem