Permalänk

HP Envy 17 1090eo

Såg precis att HP kommer med en ny version av Envy.
HP Envy 17-1000 Notebook PC-serien översikt produkter - HP Hem och hemmakontoret

Intel i7 720QM
8 GB RAM
ATI 5850 1GB DDR5
1920 x 1080-skärm
2 x 500 GB 7200 RPM

Ser riktigt schysst ut. Synpunkter?

/Micke

Permalänk
Medlem

Den finns även rätt så mycket billigare fast med en i5 på komplett.

HP Envy 17-1080eo - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Permalänk

Den var ju betydligt mkt rimligare prissatt än förra envyn, och gddr5 på gpu betyder ju att den kommer prestera bra i spel också. Förhoppningsvis håller den nya bättre kvalité än den förra.

Permalänk

Har du användning för en dator med en fyrkärnig processor, välj datorn du nämde.

Räcker det med en tvåkärnig välj denna:
HP Envy 17-1080eo - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Mer prisvärd enligt mig.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag dräglade lite när jag såg den här... inte minst för att man kan koppla in 3 skärmar externt till den.

Alltid gillat HP Envy serien och nu blir det ett svårt val mellan den här och deras 8740w

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Fortfarande spegelskärm :/

Permalänk
Medlem

Jag hade väntat ett tag. Det verkar som om de som fått sina Envy 17 i Usa inte är helt nöjda och det ryktas att det kommer en "reviderad" version om ett tag. Tydligen är det en del saker som inte är så "premium" på den :).

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem

En del som inte är helt nöjda med sitt exemplar som sagt. Värt att notera är att enbart i7-modellen HPs nya Radiance-skärm, som ska vara betydligt bättre än i5-modellens.

Permalänk

Skulle avvakta innan ja köpte en envy alltså, risken finns ju att kvalitén är lika kass som förra modellen.

Permalänk

jag har följt den här modellen någon månad nu och var sugen på att köpa den. Men det finns lite saker som gör att jag tvekar och väntar på recensioner:

1) Värme. HP's förra Envy-modeller hade stora problem med värme. Det verkar som vissa användare av HP Envy med I7-processorn också har problem med att datorn blir riktigt varm.

2) Tangentbordet. Det flexar en hel del och kan vara störande för vissa. YouTube - HP Envy 17 keyboard flex

Burkarna dyker inte upp förrän i mitten av juli så det är några veckor tills vi kan förvänta oss några vettiga recensioner.

Permalänk

Envy kunde vara riktigt riktigt lyckad om hp bara fick ordning på kvalitén och alla värmeproblem.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut nu på just den här modellen, är den bättre än tidigare?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2