Köra Android på PC som remote desktop från Androidtelefon?

Permalänk
Medlem

Köra Android på PC som remote desktop från Androidtelefon?

Jag har en rolig idé.

- Operativsystemet Android finns att ladda ner och köra på vanlig pc, right?
- Det finns remote desktop-appar till Android som man kan styra hemdatorn med från en Android-smartphone, right?
- Skulle man inte då kunna köra Android på sin hemmadator via androidluren?

Fördelen skulle främst vara att Android ju är tänkt för pekskärm från början och därför bör ge enklare hantering än ett vanligt fjärrskrivbord. Perfekt för att komma åt alla sina filer, streama musik osv. Kan man fixa wake-on-lan skulle det vara ännu bättre, då kan man låta datorn stå avstängd när man inte behöver den.

Vad tror ni, är det någon som har gjort detta? Står precis i begrepp att köpa en HTC Desire och är grymt sugen på att prova.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer åt mina filer med dropbox, enkelt och snyggt. Till exempel kan man ju sätta torrentprogrammet på PCn på att scanna av dropbpxmappen, så att man har sina linux-isos klara direkt när man kommer hem från jobbet eller skolan

Wake on lan app finns, har inte lyckats få igång det med min burk dock.

Musik kan man ju streama med spotify, fast det kostar ju lite...

Permalänk
Medlem

nej android är inget för vanliga datorer, men alla dom där ideerna du beskriver går att göra utan att köra android på nån pc...

Permalänk
Medlem

Okej, det köper jag, men skulle det GÅ att göra i teorin? Tycker nog ändå att det är en rätt frän idé. Liksom, kolla min androidtelefon med 1 TB hårddisk!

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

du kan snart köra android på X86 (dvs på en vanlig dator) --> http://www.sweclockers.com/nyhet/12271-intel-tar-google-andro...

Permalänk
Medlem

Men inte med mer än 3GB ram