Tips på hack 'n slash spel till PS3

Permalänk
Medlem

Tips på hack 'n slash spel till PS3

Tjena.

Har inte förut diggat eller för den delen spelat speciellt mycket hack 'n slash spel men efter ha lirat Prototype så öppnades ögonen lite för denna typ av spel.
Lirade nu senaste igenom God Of War trilogin och blev helt såld!

Så nu undrar jag eftersom jag inte spelat mycket av denna typ av spel förut vilka andra spel som rekommenderas?

Skall gärna ha en bra story, tight styrning och gärna element av plattforms hoppande...
Är ingen direkt favorit av Japanska spelen typ Bayonetta och Devil May Cry, detta är väll orskaen att jag inte gillat hack 'n slash förut. Speciellt inte den vidriga musiken dom ofta har i de Japanska spelen och storyn brukar vara nästan för absurd samt att jag inte är ett dyft intresserad av Japansk kultur eller historia...

Finns det förslag på spel jag har missat eller spel som komma skall så dela gärna med er!

Tackar på förhand
Elmoth

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Dante's Inferno.

Sen tycker jag det låter som att du tar Bayonetta och DMC på alldeles för mycket allvar

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Dante's Inferno.

Sen tycker jag det låter som att du tar Bayonetta och DMC på alldeles för mycket allvar

tar inte det direkt på allvar men t.ex musiken i Bayonett så står man ju bara inte ut med...

har någon nån erfrenhet av Heavenly Sword, är det värt att köpa?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

God of war är ju ett ganska uppenbart val om man vill ha ett bra hack n' slash spel till ps3

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samurai237
God of war är ju ett ganska uppenbart val om man vill ha ett bra hack n' slash spel till ps3

Har som sagt just spelat igenom hela trilogin.

Som bäst kollar jag på Dante´s Inferno och Heavenly Sword!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Darksiders!

Permalänk

Darksiders finns på Playstation Store som demo, tankade de o testade lite verkade lite halvkul. ta en titt på de

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700K MB: MSI Z270 Pro Carbon GFX: MSI 1080 Gaming X RAM: 16Gb HyperX Savage DDR4 @ 3000Mhz SSD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex 3 120GB HDD: Barracuda 1TB PSU: OCZ ZX-1000 Watt COOLING: Noctua NH-U14S OS: Windows 10 CASE: Fractal Define R4

Permalänk

Dynasty warriors! DW3 fick mig helt såld på hack n' slash. Vet inte hur dom nya är, men jag tror du kommer älska dom

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
har någon nån erfrenhet av Heavenly Sword, är det värt att köpa?

Heavenly Sword fick inte någon strålande kritik direkt men personligt tycker jag det var väldigt underhållande. Gillade storyn och karaktärerna, speciellt huvudkäraktärens lite märkliga sidekick

För 199 spänn som det kostar på CDON t ex är det lätt värt pengarna enligt mig. Finns som demo att ladda ner om du inte sett det redan.

Permalänk
Medlem

Har tankat demot till Heavenly Sword och Darksiders.

Heavenly Sword
Darksiders
Dante´s Inferno

De spelen skall jag hålla ögonen på just nu!

Tackar!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Tycker Heavenly Sword fick oförtjänt dålig kritik och det var en del som tyckte jag satte för högt betyg.
Spelet är ett riktigt trevligt actionlir som blev överhypat men som jag tror fått viss upprättelse på senare tid.

// G

Visa signatur

"Jump on my sword while you can Evil! I won´t be as gentle!"

Permalänk
Entusiast

Darksiders, en sjysst blandning mellan Zelda och God of War. Av det stora demot att dömma så är det riktigt bra, skaffar det nog själv inom kort

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Måste med säga dynasty wariors fy fan vad kul hack n' slash det är! spelat 4an i flera hundra timmar det är nog det spelat jag spelat mest efter diablo 2. Testa det du lär inte bli besviken!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Conan till 360/PS3. Ett underskattat hack & slash som har ett riktigt skönt och bra stridssystem, med rejält mycket blood. Finns en del småproblem, men överlag gillar jag spelet väldigt mycket. Inte så mycket story, och grafiken är inte den vassaste. Är dock lite svårt att få tag på, då den verkar ha utgått och inte finns i någon billig utgåva. Därav kanske inte demo finns kvar på Live/PSN heller.

GT recension;
Conan Video Game, Review HD *Contains HD Nudity* | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Permalänk
Medlem

Dante's Inferno fick inte alls bra kritik om man tittar på GameSpots videoreview. De första banorna är löjligt bra, sen går det bara utför.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Sacred 2 i Coop. Mer hack n slash kan du nog inte få. Plus att spelet har 2-4 Coop.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Dynasty warriors!

akta dig bara för att spela DW5 på ps2 .. du kommer dö av all den jävla poppuppen det finns i det spelet ^^

Permalänk
Medlem

Du har ju spelat Prototype så ja vet inte om du missat något, världen största lekplats:)

Visa signatur

Dator: Fractal Desgin Define R2 - 550W - Asus Z97-A - i5 4690k 3,5 Ghz - GTX 970 DCII - 8GB 1600Mhz Vengeance - EVO 850 250GB - WD 1TB - 22x DVD -

Permalänk

X-Men Origins Wolverine.

Trodde att det skulle vara ett värdelöst filmlicens-spel, men blev glatt överraskad av det.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Deathspank

Deathspank
120kr på PSS

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Deathspank var hur kul som helst. Lirade igenom hela med en polare. Skön humor och mycket sluggande.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T