Hjälp att hitta ett gammalt spel!

Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta ett gammalt spel!

90-talsspel, krigssimulator. "Bird's eye view", man kunde välja mellan olika fordon och körde runt och slogs mot stridsvagnar, infanteri, försvarstorn, mm - allt till Ride of the Valkyries. Fordonen man kunde välja på var attackhelikopter, Jeep, stridsvagn och MLRS (eller "stridsbuss" som jag och min bror kallade den:D). För att välja fordonen så åkte man ner i ett 'garage' under jorden, sedan tog man hissen upp igen och körde på.
Hjälp uppskattas enormt mycket!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk

Vet du konsol ?

Permalänk

känns som nes eller snes.

ja minns ett liknande (kommer inte heller ihåg namn) till nes iaf.

EDIT: kunde man inte spela 2 också?

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

Vi är i delen "övriga datorspel", så jag utgick ifrån att det endast handlade om spel till datorn. I vilket fall så gäller detta ett spel till datorn, sen vet jag inte fall det endast fanns till PC.:)

Skrivet av Livingdead4life:

kunde man inte spela 2 också?

Det minns jag tyvärr inte. Jag minns dock att jeepen kunde åka på vattnet genom att man blåste upp däcken, och om man åkte för långt ut på vattnet (det utspelade sig väl antagligen på en ö) så kom det en ubåt och sprängde en till småbitar, vilket såklart jag fann ytterst underhållande.
När man körde över infanterister kom det ett litet löjligt skrik och offren reducerades till röda pölar. De låg och sov i tält vill jag minnas, och om man var tillräckligt snabb så hann de inte springa ur tälten (vilket såklart betydde att man fick många på en gång). Det är fasansfullt länge sedan jag sist spelade det, men man vill ju se hur det faktiskt var.:D

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB