Alternativ handkontroll för Xbox 360?

Permalänk
Medlem

Alternativ handkontroll för Xbox 360?

Jag skulle vilja ha något alternativ till 360 original-kontroll, då det, rent utsagt, går åt helvete att lira Tekken med.

Jag är van med PS-kontroll, men att skaffa en adapter som konverterar blir en ganska dyr lösning (YouTube - XCM Cross Fire MaxConsole.net use a PS3 controller on Xbox 360!).

Jag undrar därför om någon känner till något alternativ? Har sett andra kontroller med styrkors som mer liknar det på PS (Mad Catz MicroCon Gamepad Pro (Xbox 360) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Handkontroller), men jag tvivlar en del på kvalitén och hur pass bra det faktiskt blir.

Några förslag?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

det finns en arcade-stick till xbox360 på mediamarkt. hemsidan funkar åt helvete för mig så kan inte länka..
men om du har ett mediamarkt i närheten så köp!! otrolig fin spelkänsla att spela tekken på. kostar 500:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

det finns en arcade-stick till xbox360 på mediamarkt. hemsidan funkar åt helvete för mig så kan inte länka..
men om du har ett mediamarkt i närheten så köp!! otrolig fin spelkänsla att spela tekken på. kostar 500:-

Det kan ju vara något. Tror du att du kan länka hur den ser ut ungefär ifrån någon annan sida?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Det kan ju vara något. Tror du att du kan länka hur den ser ut ungefär ifrån någon annan sida?

Gissar på att han syftar på något i stil med detta:
Mad Catz Street Fighter IV FightStick Standard (Xbox 360) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Joysticks

eller:
Hori Rerl Arcade Pro.EX (Xbox 360) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Joysticks

Dessa är Arcade-sticks, men du kanske ville ha en vanligt handkontroll?
Enligt min åsikt så är dock Arcade-sticks mycket skönare till fighting dock endast om man är villig att betala såklart.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magatsu Taito:

Gissar på att han syftar på något i stil med detta:
Mad Catz Street Fighter IV FightStick Standard (Xbox 360) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Joysticks

eller:
Hori Rerl Arcade Pro.EX (Xbox 360) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Joysticks

Dessa är Arcade-sticks, men du kanske ville ha en vanligt handkontroll?
Enligt min åsikt så är dock Arcade-sticks mycket skönare till fighting dock endast om man är villig att betala såklart.

Jo, jag förstår vad han menar, men det finns ju en hel uppsjö av modeller osv.

Helst vill jag ha en handkontroll då jag tror det blir den billigaste lösningen, men en arcade-stick är det ju som sagt lite mer känsla i.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

hej igen! fan legat sjuk i en soffa ett par dagar så var lite seg på svara..

jo den såg nog exakt ut som mad catz varianten vill jag minnas. förutom ett billigare pris så var den identisk.

"
Jo, jag förstår vad han menar, men det finns ju en hel uppsjö av modeller osv."

hoppas såg det där nu. modell o allt minns jag ej tyvärr:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

hej igen! fan legat sjuk i en soffa ett par dagar så var lite seg på svara..

jo den såg nog exakt ut som mad catz varianten vill jag minnas. förutom ett billigare pris så var den identisk.

"
Jo, jag förstår vad han menar, men det finns ju en hel uppsjö av modeller osv."

hoppas såg det där nu. modell o allt minns jag ej tyvärr:/

Usch, det låter inte kul att ligga sjuk mitt i sommaren!

Jo, men att den ser ut som Mad Catz-varianten räcker att veta Får ta och kika på det!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather