Permalänk

Datorhörnan :)

Lite bilder på min datorhöra

Datorns Spec

CPU : Core 2 Duo E4500 Oc till 3ghz - Kyld med en Arctic Cooling Freezer 7 Pro

Mobo : Asus p5l1394 (Nästa komponent som kommer uppgraderas)

Internminne : 2*2gb @ 400 MHz 6-6-6-18 (CL-RCD-RP-RAS) / 24-51-3-6-3-3 (RC-RFC-RRD-WR-WTR-RTP)

Lagring : En 160gb samsung som systemdisk samt 3 * 500gb

Grafikkort : Nvidia Geforce 9600GT även den OC

Chassi : Apevia

Allting HDCP kompatibelt

Kringutrustning

Tangentbord : Microsoft Sidewinder x4

Mus : Microsoft/Razer Habu

Musmatta : Steelseries Qck+

Headset : Steelseries 4h

Högtalare : Logitech z-2200 samt Technics 5.1 hemmabio för film

Stol : Mark från jysk - Köptes för 2800 kr

Datorhörnan

Visa signatur

Intel Core i5 760@3,2ghz , Gigabyte P55A-UD3 , Geforce GTX 570 , Corsair XMS3 1600mhz cl7 - 4gb , Corsair VX550w , Fractal Design Define R2

Permalänk

gärna lite bättre bilder på datorns insida : )

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Fler bilder tack

Permalänk
Medlem

Härlig hörna men "barnsligt" chassi om ni förstår vad jag menar

Permalänk
Medlem

Fint:) idd ROCCAT

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

Varför köpa en stol för 2800 kr?! hade jag hellre lagt på ett nytt MOBO eller grafikkort! Eller varför inte ett nytt chassi? Schtekig hörna annars

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Varför köpa en stol för 2800 kr?! hade jag hellre lagt på ett nytt MOBO eller grafikkort! Eller varför inte ett nytt chassi? Schtekig hörna annars

klart man ska ha en skön stol om man sitter där mycke, den ser ju hur skön ut som hälst!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av onYYx:

Varför köpa en stol för 2800 kr?! hade jag hellre lagt på ett nytt MOBO eller grafikkort! Eller varför inte ett nytt chassi? Schtekig hörna annars

Jag föredrar ändå att sitta skönt när jag sitter vid datorn än att sitta sämre och ha lite bättre prestanda

_-ROCCAT-_

Jo jag vet men jag fick detta gratis av en vän tillsvidare men letar efter nått mer stilrent svart/vitt chassi

Visa signatur

Intel Core i5 760@3,2ghz , Gigabyte P55A-UD3 , Geforce GTX 570 , Corsair XMS3 1600mhz cl7 - 4gb , Corsair VX550w , Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe_gotia:

Jag föredrar ändå att sitta skönt när jag sitter vid datorn än att sitta sämre och ha lite bättre prestanda

_-ROCCAT-_

Jo jag vet men jag fick detta gratis av en vän tillsvidare men letar efter nått mer stilrent svart/vitt chassi

Köp ett Fractal Design R2, billigt, tyst, rymligt och snyggt!
Fractal Design Define R2, Svart - Inet.se

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Skrivet av Sewerin:

Köp ett Fractal Design R2, billigt, tyst, rymligt och snyggt!
Fractal Design Define R2, Svart - Inet.se

Ungefär något sådant ja letar efter. Dock blir nästa stora inköp en 22" skärm och sedan ny hårdvara.

Visa signatur

Intel Core i5 760@3,2ghz , Gigabyte P55A-UD3 , Geforce GTX 570 , Corsair XMS3 1600mhz cl7 - 4gb , Corsair VX550w , Fractal Design Define R2

Permalänk

Min kylare till Gpun låter något extremt, någon som har erfarenhet av Arctic Cooling Accelero L2 Pro eller Arctic Cooling Accelero Twin Turbo? Verkar enligt omdömena vara bra och tysta kylare iaf

Visa signatur

Intel Core i5 760@3,2ghz , Gigabyte P55A-UD3 , Geforce GTX 570 , Corsair XMS3 1600mhz cl7 - 4gb , Corsair VX550w , Fractal Design Define R2