Permalänk
Medlem

Opticon Icon 225 enkel kylmod.

Har mobilt bredband och har nu under den heta sommaren fått problemet att modemet kopplar ner när det blir för varmt. Kände mig tvingad att lösa problemet (tur att man sparar massa processorkylare).

Handlade Zalmans värmeledande lim och skred till verket.

Opticon Icon 225 enkel kylmod.

Permalänk
Medlem

testa att ansluta Störtburen till antennen, borde göra ytan som den tar "radio" strålarna bättre, vilket kanske ger lite bättre hastighet om du har tur!

Permalänk

Det ända jag saknar är att fläkten matas genom usb grymt dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Det enda jag saknar är att fläkten matas genom usb grymt dock

Det hade varit AZUM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon103544:

När du ändå är igång så borde du ansluta en bättre antenn, sen har du ett uber-modem!

Jodu jag har googlat en hel massa, hittar dock inget vettigt om hur jag ska göra eller vad för antenn jag ska köpa.. finns en kontakt liknande den på trådlösa kort i laptops..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Det ända jag saknar är att fläkten matas genom usb grymt dock

Den matas via USB, framgick inte det ? isf är jag ledsen.

Skalade USB kabeln, plockade ut röd och svart, monterade en molex och lödde ihop igen.
Så om man plockar bort usb kabeln kan man dra isär molexkontakterne (hane/hona) och usbkabeln funkar som vanligt.

Permalänk
Skrivet av Doofus:

Den matas via USB, framgick inte det ? isf är jag ledsen.

Skalade USB kabeln, plockade ut röd och svart, monterade en molex och lödde ihop igen.
Så om man plockar bort usb kabeln kan man dra isär molexkontakterne (hane/hona) och usbkabeln funkar som vanligt.

Bra, en 5'a tyvärr men det framgick inte så bra

Permalänk
Medlem

den blev inte så "mobil" längre

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

den blev inte så "mobil" längre

Inte hela värden, nu hoppar han dock inte ner hela tiden !

Permalänk
Avstängd

Stoppa modemet i en plastpåse eller kondom och bara lägga det i en glas med kallt vatten, fungerar bra för mig och gratis, extremt lätt och .. nja garanti behöver man inte tänka på här.

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem

De måste vara de fulaste jag har sett

Hoppas den är effektiv me tanke på hur den ser ut

Permalänk

Det där nätet fick mig direkt att tänka på Faradays bur, du har inte märkt av något problem med sämre signalstyrka? Jag har inte lyckats hitta någon uppgift om våglängden på 3G/3,5G.

Visa signatur

M.v.h. Jonathan Johansson

Permalänk
Medlem

Awesome!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboJonte:

Det där nätet fick mig direkt att tänka på Faradays bur, du har inte märkt av något problem med sämre signalstyrka? Jag har inte lyckats hitta någon uppgift om våglängden på 3G/3,5G.

Gäller inte faradays bur med ett speciellt finmaskigt galler? Sedan så måste den vara helt omslutande om jag inte minns fel?

Permalänk
Skrivet av Celcius:

Gäller inte faradays bur med ett speciellt finmaskigt galler? Sedan så måste den vara helt omslutande om jag inte minns fel?

Som jag har förstått det så om det skall vara effektivt så måste hålen i nätet vara mindre än våglängden, det måste nog inte heller vara omslutande för att ha någon effekt, men för att helt blockera strålningen så måste det givetvis vara omslutande.

Visa signatur

M.v.h. Jonathan Johansson

Permalänk
Medlem

Sjukt bra jobbat Men behöver den vara så stor? :)8

Permalänk

Powerleap satt originalmonterat i många Dell datorer från förr i världen.

Nice kyl-mod btw.

Permalänk
Medlem

Alltid kul att se lite McGyver-lösningar

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk

Den borde väl klara sig utan fläkt egentligen? Annars mycket bra idé.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Avstängd

Kunde du få stålburen att agera som antenn (likt iPhone's stålram) så hade ju storleken varit förlåtlig.:) Jag menar inte att "klanka ner" på dig utan mest en tanke.^^

Annars en klar 8/10!:D Lite underbetyg för att det inte framgick att kylaren tog ström från USB från datorn.:) Men ett grymt och innovativt jobb såväl arbets som tankemässigt.:)(Y)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Ser maffigt ut. Har en liknande men inte lika extrem lösning på mitt nätverkskort från d-link.
passived cooled stuff - Per's Photos

Visa signatur
Permalänk

Najs!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Ghetto!
Riktigt trevlig lösning dock

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Höhö, min Option sticka överhettade också och betedde sig illa.
Jag uppgraderade firmware i stället
Stickfan halverar ju batteritiden på min Mac, jag vågar inte tänka på vad en fläkt skulle göra xD

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Höhö, min Option sticka överhettade också och betedde sig illa.
Jag uppgraderade firmware i stället
Stickfan halverar ju batteritiden på min Mac, jag vågar inte tänka på vad en fläkt skulle göra xD

Oj, halverar den endast din batteritid på din mac? ^^ testa att stänga av wifin när du stoppar in stickan och se din batteritid återvända!:O..

och de blir ju så varma så de kan ju fan agera riskudde.

Permalänk
Medlem

häftigt , tummen upp

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Som tidigare inlägg, Inte så mobilt längre men om det inte är hela världen varför inte skaffa fast bredband och en AP hehe

men projekt är projekt

Permalänk

Läckert! Hur mycket sänktes temperaturen?

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Som tidigare inlägg, Inte så mobilt längre men om det inte är hela världen varför inte skaffa fast bredband och en AP hehe

men projekt är projekt

Bor faktiskt så illa att detta är min enda uppkoppling. Ingen telefonlinje till huset, och radioband var för dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Läckert! Hur mycket sänktes temperaturen?

Innan gick den knappt att hålla i mätte aldrig temperaturen men den påminde om en trasig SB. Nu är den rumstempererad alltså säkerligen 40 graders skillnad.