Iphone 4 den mest lyckade lanseringen i Apples historia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Fanns så här bra mobiler för länge sedan, varför ska det bli så stort när apple släpper det?

Snacka om bra marknadsföring.

Grejen är ju att de inte behöver marknadsföra sig öht. Alla mediamänniskor blir ju alldeles till sig i byxan av allt som har ett äpple på sig, och vinklar allt till att handla om iPhone, iPad, iWhatever. Var tredje "nyhet" handlar om Mac-prylar i en eller annan form. Tacka fan för att folk tror att "this is the shit"!

Visa signatur

PC: Asus P7P55D, Core i7 860 @ 3.4GHz, Corsair 4GB DDR3 1600MHz, XFX Radeon HD5870, Intel X25-M G2 80GB, Samsung 500GB HDD, Corsair 750W Black
Laptop: HP Pavilion Dv8298ea, Core Duo T2500, 2GB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ja det var inte särskilt svårt att hitta heller iom att det var på samma sida. Men det är mycket lättare att anta konspirations teorier?
För övrigt är Engadget väldigt objektiva och du vill få det att låta som att de är styrda och du vill vänta på ett "riktigt test".
Men sök nötet du, du kanske får svar på dina antaganden om svärta och batteritid, vad vet jag.

Nä de var det säkert inte men jag söker generellt efter IPhone4 vs Samsung Wave via google och hänger aldrig på engadget. Engadget har säkert ett gott rykte men det verkar finnas en del skribenter. När denna artikel dök upp iPhone 4 review -- Engadget så ifrågasatte jag så klart skärmen och mailade o frågade om Joshua Topolsky hade jämfört displayerna sida vid sida med super Amoled, självklart fick jag inget svar och tydligen var det ett par andra som gjort samma sak? De ger inte det bästa omdömet.

Det jag efterlyste var dessutom ett test mellan IPhone4 och Samsung wave, alltså inte Samsung Galaxy s som jag aldrig nämnt tidigare? Samsung Galaxy s har samma upplösning(480x800) som Samsuing Wave men wave har endast en 3.3" skärm medan Galaxy har en 4", självklart måste det göra skillnad om man nu ska lägga skärmen under ett mikroskop? I vilket fall som helst så ser jag inga pixliga kanter eller liknande även om jag tittar mycket noga på wave skärmen.

Jag har bara sett artiklar som visar att Samsung Wave har överlägsen stanby tid och marginellt bättre talktime? Har du någon annan artikel så får du gärna länka.

Sen finns det så klart en par andra saker som stör mig på IPhone4 :

- Ingen Radio (Out off the box)
- Inget stöd för Adobe Flash (out of the box)
- Saknar bluetooth 3.0
- Kräver ny telefon om man vill uppgradera minnet(om man inte redan har största)
- Måste lämna in den för reparation om batteriet skulle behöva bytas.
- Ingen support för XVID och DivX (Out of the box)
- Den så kallade revolutionerande antennen verkar vara ett "fail". Apples dokument kring antennproblemen läckt - IDG.se

Bäst att nämna att detta är vad jag läst i diverse artiklar, stämmer det inte får du gärna kommentera Jag menar är IPhone4 perfekt så kanske även jag kan tänkas köpa en om de får ner priserna till 4000-5000

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Sen finns det så klart en par andra saker som stör mig på IPhone4 :

- Ingen Radio (Out off the box)
- Inget stöd för Adobe Flash (out of the box)
- Saknar bluetooth 3.0
- Kräver ny telefon om man vill uppgradera minnet(om man inte redan har största)
- Måste lämna in den för reparation om batteriet skulle behöva bytas.
- Ingen support för XVID och DivX (Out of the box)
- Den så kallade revolutionerande antennen verkar vara ett "fail".

Är det du söker så finns det ju helt klart andra alternativ.

Flash stöd på en iPhone kan du ju glömma. Kommer aldrig att komma.

//rillo

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Multitouchen funkar precis som den ska till det den används till. Iphones är bättre men jag skiter fullständigt i hur många fingrar jag kan ha på skärmen, då min Nexus One får en 3gs att verka riktigt långsam och det var innan jag installerade Android 2.2.

Sedan så kan du jättegärna fråga hur Iphones 4 multitouch står sig mot exempelvis HTC Incredible, HTC Evo 4g, eller Samsung Galaxy S. Iphones Multitouch är jättebra och det är bra att Apple jobbar för att uveckla det, men digitizern i Iphone är rent av primitiv jämfört med de telefonerna, så om du köper en telefon för MT så borde du satsa på någon av dem i stället.

Beror väl mest på vilken OEM panel de väljer till telefonen? Tror inte de utvecklar dem själva. Alla kommer från samma företag som jag fattat det, stod vilka som hade vad på swedroid för ett tag sedan.

Hoppas på följaren till Nexus one till Vintern kanske.

Permalänk
Medlem

Antennproblemet verkar lösas för vissa genom att ta ur och sätta in SIM kortet, eller att sätta lite eltejp på hörnen så det inte får direktkontakt med chassit.

Side note: "Apple of My Eye" - an iPhone 4 film - UPDATE: Behind the scenes footage included on Vimeo

Film som filmats och redigerat helt på iPhone 4. Tro inte att ni kan göra likadan film dirr, då dessa är elever på ett av de bästa filmuniversiteten i USA. Med professionell utrustning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Antennproblemet verkar lösas för vissa genom att ta ur och sätta in SIM kortet, eller att sätta lite eltejp på hörnen så det inte får direktkontakt med chassit.

Side note: "Apple of My Eye" - an iPhone 4 film - UPDATE: Behind the scenes footage included on Vimeo

Film som filmats och redigerat helt på iPhone 4. Tro inte att ni kan göra likadan film dirr, då dessa är elever på ett av de bästa filmuniversiteten i USA. Med professionell utrustning.

Men du måste väll hålla med om att man inte köper en telefon som har detta problem? Apple får ju fixa detta innan de säljer fler telefoner. Att behöva montera gummiband eller sätta tejp på telefonen känns inte som någon bra lösning möjligen om de skalade av par 1000 lappar på priset. Får väll hoppas på att det kommer gen gen 2 som fungerar som tänkt. Apple har ju sagt att många telefoner har problem med att täckning försvinner när man håller dem på visst vis? Detta har jag aldrig varit mer om? Menar de bland sina egna telefoner då bara?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Vet inte om man ska kalla såna här saker mobil längre en mobil i mina ögon är en mobil enhet man kan ringa på, men men att ha "allt i ett" är väl praktiskt på sitt sätt.

Säg till mig när mobilen som har funktionen att ringa som förstahandsval kommer igen. Vi hade analys av bla dagens mobiltelefoner (eller dagens för 2 års sedan då jag gick kursen) och kom fram till att de antingen var byggda som kameror eller för att utföra en handdators uppgifter. Gissa hur det ser ut idag ?

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem

iPhone 3GS var åtminstone kass när det gäller hörbarhet (åt båda håll).. så "telefonfunktioner" tar de nog i sista hand verkar det som nu för tiden..

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Anandtech går igenom nya iPhone, gör en stor genomgång av antennproblemet.

Apple's iPhone 4: Thoroughly Reviewed - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

//rillo

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem

SnowJim: iPhone är nog ingen telefon för dig med de krav du har.
Har dessvärre ingen kandidat som fixar det du är ute efter heller.

Ingen telefon är perfekt, bara att inse det. Oavsett vad du köper får du kompromissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

SnowJim: iPhone är nog ingen telefon för dig med de krav du har.
Har dessvärre ingen kandidat som fixar det du är ute efter heller.

Ingen telefon är perfekt, bara att inse det. Oavsett vad du köper får du kompromissa.

Jodå Samsung Wave fixar mina krav galant. Enda nackdelen med telefonen är att inte app storen är så stor i dagsläget men detta är inget som stör mig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

Anandtech går igenom nya iPhone, gör en stor genomgång av antennproblemet.

Apple's iPhone 4: Thoroughly Reviewed - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

//rillo

Verkar vara ett bra test, tyvärr ingen jämförelse med telefoner som faktiskt matchar IPhones hårdvara/display.

Jag tror detta stämmer ganska bra

As for the iPhone vs. Android debate, the 4 doesn't really change much. If you're not a fan of iOS 4 or Apple then the 4th generation iPhone isn't going to change your opinion. If you're an existing iPhone user you'll want to upgrade. It's worth it. The 4 simply makes the iPhone 3GS feel dated, which it is. It's a mild update to three year old phone vs. the significant redesign that is the iPhone 4.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Verkar vara ett bra test, tyvärr ingen jämförelse med telefoner som faktiskt matchar IPhones hårdvara/display.

Jag tror detta stämmer ganska bra

As for the iPhone vs. Android debate, the 4 doesn't really change much. If you're not a fan of iOS 4 or Apple then the 4th generation iPhone isn't going to change your opinion. If you're an existing iPhone user you'll want to upgrade. It's worth it. The 4 simply makes the iPhone 3GS feel dated, which it is. It's a mild update to three year old phone vs. the significant redesign that is the iPhone 4.

Smartphone Comparison Chart Compares Extensive Smartphone Specs
Här har du specar iaf, säger kanske inte så mycket men kul att jämföra hårdvara iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Smartphone Comparison Chart Compares Extensive Smartphone Specs
Här har du specar iaf, säger kanske inte så mycket men kul att jämföra hårdvara iaf.

Var inte den "stora" nyheten med Iphone 4 att den har stöd för 4G?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Meh. 10k betalar inte särskilt många för sin iPhone.
Meh. det visste du kanske redan. Meh. Att det priset är för importerade modeller innan officiell release.

Meh. Som tur är tvingar ingen dig. 100% jailbreakar alltså inte sina iPhones. Ok.

Meh.

Jag tänkte lämna tråden och låta dig fortsätta skämma ut dig själv, men jag känner att jag måste försvara mig och övriga personer som blir utsatt för ditt ständiga fortsättande av argumentslösa personangrepp och trollande.

Citat:

Nej inte alls, jag förstår fortfarande inte varför du är här och kletar? Trots att jag frågat dig flera gånger. Vad får du ut av det?
Ilska? Ja faktiskt blir jag irriterad. Förstår dig inte. Du har fel. Du tror din åsikt är någon typ av allmän lag. Gissningsvis skulle du inte få särskilt höga poäng i mensas tester, logiken verkar inte fungera korrekt.
Nu ska man ju inte göra religiösa liknelser, men dina inlägg ger samma effekt på mig som när en annan typ av omvändare ringer på dörren hemma hos mig och ska sälja gud i farstun...

Läs dina egna inlägg, läs sedan mina inlägg ytterligare en gång. Du behöver inte bete dig som en snorunge och ständigt dåligt uppförande på alla forum, bara för att du misstolkar allting som hamnar utanför ditt egna snäva spektrum av förståelse.

Att du snabbt avfärdar alla mina och andras argument och klistrar på din egen uppfattning visar ingen större kompetens att kunna föra en normal diskussiion.

Men nog om detta.

Länk till en iphone 4 kopia i Kina:
iPhone 4 Knockoff Review M.I.C Gadget