Högupplösta bilder på OCZ Revo Drive

Permalänk
Medlem

Vad har detta med "Högupplösta bilder" att göra?

Lär er skriva rubriker ffs.

Permalänk
Medlem

Jag är mäkta förvånad över att den inte har någon kylfläns, denna kommer ju att hamna farligt nära grafikkortet. Till och med dagens ljudkort utrustas med kylflänsar, så varför skulle inte denna göra det?

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Varför ska den ha flänsar om dess värme produktion och därmed temperatur är inom toleranserna för kretsarna kortet använder? Hur ska en fläns hjälpa kortet att hålla sig svalt om det är just andra komponenter som avger värme då flänsarna snarare kommer fungerar som rena värmesvampar och göra det enklare för omgivande instickskort att värma upp kortet?

Är väl ändå inte upp till tillverkaren av instickskort att lösa andras problem? är ju upp till dig som integrerar komponenterna i ditt bygge.

Om ljudkort har flänsar så är det för att dess komponenter inte kan avlägsna energi fort nog för att hålla temperaturen nere för egen del inte för några omgivande komponenters skull.

Du får nog gå tillbaks och kolla lite på din fysiklära tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Varför ska den ha flänsar om dess värme produktion och därmed temperatur är inom toleranserna för kretsarna kortet använder? Hur ska en fläns hjälpa kortet att hålla sig svalt om det är just andra komponenter som avger värme då flänsarna snarare kommer fungerar som rena värmesvampar och göra det enklare för omgivande instickskort att värma upp kortet?

Är väl ändå inte upp till tillverkaren av instickskort att lösa andras problem? är ju upp till dig som integrerar komponenterna i ditt bygge.

Om ljudkort har flänsar så är det för att dess komponenter inte kan avlägsna energi fort nog för att hålla temperaturen nere för egen del inte för några omgivande komponenters skull.

Du får nog gå tillbaks och kolla lite på din fysiklära tror jag.

Du förstod inte mitt resonemang för fem öre. Jag tänkte i banorna att "varför inte ta till extra åtgärder om möjligheten finns".

Jag kan garantera dig att de kommer att få hantera fler garantiärenden än nödvändigt... En enhet som denna kommer att jobba på hårt, och ofta, så varför inte skydda den lite extra då värmeutveckling sliter på komponenterna och på så vis förkortar deras livslängd avsevärt...

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNi:

Du förstod inte mitt resonemang för fem öre. Jag tänkte i banorna att "varför inte ta till extra åtgärder om möjligheten finns".

Jag kan garantera dig att de kommer att få hantera fler garantiärenden än nödvändigt... En enhet som denna kommer att jobba på hårt, och ofta, så varför inte skydda den lite extra då värmeutveckling sliter på komponenterna och på så vis förkortar deras livslängd avsevärt...

Vad vet du om värmen från dessa chip? Vad vet du om dess toleranser? Tål chipen 85,105,125, 150 eller 175C innan dom ger upp? Du vet INGET om hur varmt eller kallt dom går. Totalt nonsens så gå och lägg dig. Dom vet garanterat bättre än du och bara för ett chip på enligt din definition jobbar hårt så betyder det inte hög effekt och temperatur.
LÅGT ifrån alla elektronik kräver aktiv kylning så sluta vara dum och grepa efter halmstrån ffs!

Jag missuppfattar inte när någon inte vet vad fan han talar om.

DU kan dessutom inte veta hur slutprodukten kommer se ut. Detta kan vara en nakenbild för allt vi vet.