Permalänk

hehe fläkten känns lite overkill men jag gillar det

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Oj, halverar den endast din batteritid på din mac? ^^ testa att stänga av wifin när du stoppar in stickan och se din batteritid återvända!:O..

och de blir ju så varma så de kan ju fan agera riskudde.

Höhö, kul. Jag stänger av allt som inte behövs, men när jag kopplar upp med stickan så sjunker batteritiden från ca 4.30tim till 2tim.

Det är mer ekonomiskt att köra med full ljusstyrka på skärmen än att köra utan skärm med dongeln inkopplad

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Kan informera om att fläkten tillhörde ett paket som man använde för att uppgradera till en nyare CPU på ett äldre moderkort som inte kunde hantera den sockeln.. oftast,,,,

Visa signatur

Nunca Est Bibendum

Permalänk
Medlem

Nice Jobbar med telefoni, vet att det kan vara ett problem med varma sånna där.
Tror det är anledningen till att dem går sönder lite då och då, händer oftat i varmt väder

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Avstängd

Koppla in extern antenn

Skrivet av Doofus:

Jodu jag har googlat en hel massa, hittar dock inget vettigt om hur jag ska göra eller vad för antenn jag ska köpa.. finns en kontakt liknande den på trådlösa kort i laptops..

Hej
Kan tipsa om följande ställen för info om hur du kopplar in extern antenn om det nu finns en extern antenn-anslutning. Dustin.se, tradlost.se, davido.se och infoferenda.se.

Jag sitter själv och ska fixa iordning en bättre lösning till föräldrarnas stuga i fjällen än tidigare. Vet exakt vad du menar med att det lägger av när det blir för varmt. Har till och med lyckats grilla ett simkort som blev totalförstört av värmen. Stugan ligger precis i utkanten på täckningskartan så donglarna vi haft tidigare har fått kämpa hårt för att ens få en stapel i 3G.
Till jul blir det dock ändring. Lutar åt en Globesurfer III och extern antenn. Fast nu när jag läst om hur du kylt din dongel så kanske det blir en Dovado 4GR och en kyld dongel med extern antenn.