Allt om anime och manga – läs första inlägget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Eller hette hon möjligtvis Rika Furude? Då är allt i sin ordning.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Hum.. det var kanske lite grovt av mig.
Hoppas för saaades skull att det var en lite distant bekantskap och att det gick snabbt och smärtfritt för Robin.

Also;
Senaste MegaTokyo fick mig att hicka upp frukosten av skratt. Älskar pedobearskämt som pedobear älskar lolis.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Såg andra filmen av Rebirth of Evangelion igår. Jag tyckte första filmen var bra, men denna var i en klass för sig!

Istället för att följa serien som den första filmen gjorde går andra filmen in på lite andra spår och utvecklar karaktärerna mer under 1.5 timmar än vad som hände under hela serien.

Animationerna är ju läskigt bra dessutom, och jag hade previlegiet att se filmen i 1080p dessutom. Man satt som fastspikad under hela filmen då det egentligen aldrig var en lugn stund. Synd att det nu kommer dröja säkert ett år till den 3:e filmen och två till tre år för den sista. Men ack vad denna filmen var värd sin väntan!.

Någon annan som har sett den än?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Bara sett första delen av senaste versionen än så länge och var väl inte så speciellt imponerad. Föredrar seriens långsamma tempo och chansen att stilla förundras över Shinjis emoism. Den var mycket mer intressant, om än vidrigt pinsam, i de gamla goda dagarna ( i mitt fall fåtal år sedan men ändå ). Nu förväntas det bar aatt man ska förstå och för de icke invigda verkar man vilja göra serien lite mer strömlinjeformad, vilket är naturligt fördummande. Lixom, fattar någon vad Pen Pen gör i serien och varifrån den kommer och vad den ska representera? Nu är ju Pen Pen bara en gullig disneypingvin ಠ_ಠ

Men bilderna är det inget fel på alls. Ser fram emot fortsättningen och 2.0 som det talats gott om.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem

psst.. rebirth är ingen remake, det är en uppföljare. finns små ledtrådar här och var som visar att storyn utspelar sig efter händelserna i den första serien.

mind = blown.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

psst.. rebirth är ingen remake, det är en uppföljare. finns små ledtrådar här och var som visar att storyn utspelar sig efter händelserna i den första serien.

mind = blown.

Det enda sättet som det skulle vara en uppföljare är att:

Filmerna utspelar sig i en parallell värld eller att världen hoppade tillbaks i tiden till början igen. Vissa personer skulle inte vart vid liv ifall den kort och gott bara var en fortsättning. Men samtidigt så får man ju den största ledtråden av "homo-angel-piloten" som säger att det skall gå bättre denna gång efter sluttexterna. Dessutom är ju haven färgade röda av allt angelblod som har fälts. Så det är inte omöjligt att det lever i en loop av något slag för att en sån stor mängd vatten skulle blivit färgat.

Dold text

Hur som helt vill jag ha en fortsättning nu! Inte vänta i över 12 månader för nästa film. Ungefär lika irriterande som Hellsing Ultimate. ^^

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

mind = blown.

Varenda avsnitt och film i EVA är en remake och uppföljare samtidigt

Ungefär som Chobi beskriver det kan det på ett sätt ligga till, men det är lite skitsamma, då händelseförloppen är av mindre intresse och istället varje avsnitt och film för sig och tillsammans är intressanta och kan ses, med viss svårighet, självständiga.
Hideaki lär tydligen själv sagt att han aldrig är nöjd med animeserien och därför fortsätter, ur alla vinklar och spår han kan, tills han täkt in allt, nått perfektion. Ingen källa, rykten.

Men jag ska kanske se innan jag uttalar mig ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gamla nyheter kanske men.. Dragon Age blir anime :3
Moe Morrigan >.< :'D

Nu väntar man bara på Baldurs Gate som anime så kan jag sen dö med ett fånigt flin på huvudläpparna.

Visa signatur

Permalänk

Är det bara jag eller ser nästa säsong ut att bestå av 100% skit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Universalia:

Är det bara jag eller ser nästa säsong ut att bestå av 100% skit?

Déjà vu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har det kommit några riktiga guldkorn de senaste två-tre åren?
Om mig: Gillar Gainax, en gnutta shoujo och kvalität. Har svårt för ex. Code Geass, med sin fula stil. Stående favoriter är GITS: SAC2, TTGL, Diebuster, Gunbuster, Aria, m.fl. Är dock inte mecha-frälst även om det kanske ser så ut.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha riktigt bra moe ska du kolla in Kobato.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kvalité är annars synonymt med Lain, med sin vackra stil.

Over and out.

EDIT: Bah, missade två till tre år. Tillbaka till framtiden imorrn igen då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men Lain är 12 år gammal, den hoppas jag han har sett

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Senaste två-tre åren?

Kara no Kyoukai i så fall.

Först flummar de loss om mystiska händelser i trekvart, sen kommer en galet snygg fajt med utmärkt koreografi och musikkoordinering så man blöder lycka ur både ögon och öron, sen tjatar de i en kvart till. Sju gånger om.

Ufotable är en klart underskattad studio.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk

Hittade precis en anime som heter Hakuouki och har sett de första tre avsnitten. Känns som att detta skulle kunna vara någonting riktigt bra. Någon annan som hittat denna anime?

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Hittade precis en anime som heter Hakuouki och har sett de första tre avsnitten. Känns som att detta skulle kunna vara någonting riktigt bra. Någon annan som hittat denna anime?

Såg två avsnitt och tröttnade på serien.... Tyckte den mest var långtråkig handling..

Permalänk

Brukar titta när jag har tråkigt, sjukt kass serie.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Såg två avsnitt och tröttnade på serien.... Tyckte den mest var långtråkig handling..

Skrivet av Universalia:

Brukar titta när jag har tråkigt, sjukt kass serie.

Nu har jag sett till avsnitt 7 och den känns fortfarande som om det skulle kunna bli en bra serie bara de kommer igång lite... Håller ut några avsnitt till och håller tummarna.

Visa signatur

Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Nu har jag sett till avsnitt 7 och den känns fortfarande som om det skulle kunna bli en bra serie bara de kommer igång lite... Håller ut några avsnitt till och håller tummarna.

Men det är ju just det som är felet, kommer aldrig igång =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Universalia:

Men det är ju just det som är felet, kommer aldrig igång =/

App app! Om man väntar och ser några avsnitt till så kanske det blir mer action. Man får hålla tummarna och hoppas att man inte blir besviken på det jämna tempot.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar vara lite liv i den här tråden, så jag tar och ber er om lite förslag om bra animes

Kan nämna de som fallit mig i smaken hittills: Hellsing, Gungrave, Neon Genesis Evangelion, Soul Eater och Fullmetal Alchemist. Något liknande är väl vad jag är ute efter

Gillar speciellt Square Enix Tacksam över förslag!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Verkar vara lite liv i den här tråden, så jag tar och ber er om lite förslag om bra animes

Kan nämna de som fallit mig i smaken hittills: Hellsing, Gungrave, Neon Genesis Evangelion, Soul Eater och Fullmetal Alchemist. Något liknande är väl vad jag är ute efter

Death note är lite mera thriller än de du skrivit men den är underbar. Elfen lied är ganska nice med men lite speciell. Antar att du sett att det finns en ny Fullmetal Alchemist som har tillägget Brotherhood med en lite annorlunda story än första animen. På Hellsing finns det en OVA version som är underbar med, har för mig att den heter Hellsing Ultimate.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

First things first. Square-enix är enbart en utgivare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

First things first. Square-enix är enbart en utgivare.

Jo, men jag menar alltså det som då "utgivits" av Square Enix

Death note är lite mera thriller än de du skrivit men den är underbar. Elfen lied är ganska nice med men lite speciell. Antar att du sett att det finns en ny Fullmetal Alchemist som har tillägget Brotherhood med en lite annorlunda story än första animen. På Hellsing finns det en OVA version som är underbar med, har för mig att den heter Hellsing Ultimate.

Jodå, har sett båda serierna av Fullmetal. Har även sett Hellsing OVA, men det verkar stå still nu efter 7e episoden.

Death Note har jag sett något av, men fastnade inte riktigt. Kanske borde ge det en ärlig chans först. Elfen Lied låter ju... Högst intressant i en del av beskrivningen på Wiki!

Citat:

"Både animen och mangan innehåller en hel del sadism, överdrivet våld, blod och nakenhet. Serien tar även upp mycket känsliga samhällsproblem som mobbning, utanförskap och pedofili på ett, även i animégenren, mycket exponerande och medvetet obehagligt sätt. I USA rekommenderas animen från arton års ålder av utgivaren ADV Films."

Får kolla upp något avsnitt och se om det är nåt, tack för tipset iaf

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ah, på med Dicloniushattarna igen.

Elfen Lied är en störtkul splatterkomedi.

Jag föreslår i stället Baccano! och Kara no Kyoukai. De torde ha liknande blandningar av spänning, mystik och rent flum som Scientas utgångspunkter.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag faktiskt fastnad vid Elfen Lied Ska kolla upp aake's förskag också!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

166 och 167 i shippuden är EPIC!!!!

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Skrivet av saaade:

166 var ju ett OK avsnitt, dock var slutet nice! Ska alldeles snart se 167.... sjukt taggad på det avsnittet

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saaade:

Var är animen i förhållande till mangan, så vi som följer mangan vet hur episkt det är?
Kapitel 500 är ju något att fira annars. Bloody Habanero är söt

Visa signatur